Předmět: N ě m e c k ý j a z y k Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Advertisements

Přivlastňovací zájmena
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ESSEN TRINKEN EINKAUFEN
Studentská inovace praxí
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Setkávání žáků s SPU Setkávání žáků s SPU Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Označení DUM Fi- DUM Autor
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Označení DUM Fi- DUM Autor
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Předložky se 3.a 4.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_460 Nj/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_455Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Dativ von Substantiven 3.pád podstatných jmen Proč se učit 3. pád ?  v německém jazyce se tvary členu mění s daným pádem 1.pád der (ein) die (eine)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Logaritmické rovnice.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Dělitelnost přirozených čísel
Digitální učební materiál
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_17
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Dělitelnost přirozených čísel
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Němčina pro 8. třídu. Předložky se 3. a 4. pádem
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Vývoj motýla Vnímání.
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Předmět: N ě m e c k ý j a z y k Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny Inovativní metoda č. 248 Präpositionen třída: Z3 – Zámečník, tříletý učební obor, 3. ročník Předmět: N ě m e c k ý j a z y k Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny Zpracovala: Mgr. Jana Zachrlová „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“

Pomůcky 3 sady „předložkového domina“ papíry (čtvrtky) formátu A3 – na vytvoření Vennova diagramu a na zápis vět fixy

Cíl hodin Ccílem hodin je zopakovat a utřídit německé předložky a procvičit jejich používání ve větách. Použité inovativní metody: Vennovy diagramy skupinová práce didaktická hra – „předložkové domino“

1. hodina – Vennovy diagramy zopakování významu německých předložek Žáci se střídají u tabule a zapisují všechny předložky, na které si vzpomenou i s jejich překladem do češtiny – pokud možno v rychlém sledu. roztřídění předložek do skupin (se 3.p., se 4.p., se 3. a se 4.p.) pomocí Vennova diagramu Společně zařadíme německé předložky do jednotlivých skupin pomocí Vennova diagramu – na tabuli. opakování skloňování podst.jm. a osobních zájmen K předložkám v diagramu doplníme osobní zájmena a podst. jm. ve správných tvarech – na tabuli.

Opakování předložek – vytváření společného Vennova diagramu

Opakování předložek – vytváření společného Vennova diagramu

Společně vytvořený Vennův diagram

2. a 3. hodina – práce ve skupinách, skládání „předložkového domina“ Žáci se rozdělí do 3 skupin. Nutné dohlédnout na to, aby byly skupiny trochu vyrovnané – žáci se tedy nebudou dělit do skupin zcela sami, nýbrž pod dohledem vyučujícího. Každá skupina dostane jednu sadu domina – sady jsou 3, každá jiná. 1.sada: předložky ve spojení s podst. jmény 2.sada: předložky ve spojení s osobními zájmeny 3.sada: předložky pojící se s oběma pády (se 3.a 4.p.)

2. a 3.hodina – práce ve skupinách, skládání „předložkového domina“ Skupiny skládají „domino“ – musí vytvořit uzavřený okruh. V průběhu hodin si skupiny jednotlivé sady domin mezi sebou vyměňují. Cílem je, aby každá skupina složila postupně všechny 3 sady. Vyučující dohlíží na průběh aktivity a v případě potřeby poradí, vysvětlí.

Skládání „předložkového“ domina

Skládání „předložkového“ domina

Skládání „předložkového“ domina

Skládání „předložkového“ domina

Skládání „předložkového“ domina

Složená domina

Náhled domin

Náhled domin

Náhled domin

Náhled domin

Náhled domin

Náhled domin

4. hodina – praktické používání předložek ve větách Žáci se opět rozdělí do 3 vyrovnaných skupin. Každá si zopakuje rozdělení předložek do jednotlivých skupin vytvořením vlastního Vennova diagramu – pokud možno zpaměti, bez pomoci sešitů apod. Vytvořené Vennovy diagramy zkontroluji a upozorním na případné chyby. V další fázi hodiny se skupiny snaží vymyslet a zapsat co nejvíce vět s předložkami. Zvítězí skupina, která zapíše nejvíce vět s co nejmenším počtem chyb – bude ohodnocena jedničkou pro všechny členy skupiny.

4. hodina – praktické používání předložek ve větách Na tabuli budou uvedeny pro ilustraci příklady vět: Ich will nicht mit dir sprechen. Das Buch ist von meiner Oma. Mein Computer steht auf dem Schreibtisch. ( WO? – 3.p. ) Ich stelle die Vase auf den Tisch. ( WOHIN? – 4.p. )

Hodnocení hodin V závěru hodiny zhodnotím průběh všech 4 hodin, pokud budou žáci během všech 4 hodin pracovat a budou se aktivně zapojovat do plnění úkolů, budou ohodnoceni známkou 1. Takto dostanou i slabší žáci možnost získat dobrou známku – což pokládám v této třídě za důležité, neboť jsou zde žáci, kteří jsou v NJ velmi slabí a získat lepší známku v běžné hodině je pro ně značně obtížné.

Vytváření vlastních Vennových diagramů, práce ve skupinách

Vytváření vlastních Vennových diagramů, práce ve skupinách

Vytvořené Vennovy diagramy

Vytvořené Vennovy diagramy

Vytvořené Vennovy diagramy

Vytvořené Vennovy diagramy

Závěrečné hodnocení průběhu hodin Hodiny proběhly bez problémů, podle plánu, pouze podst.jm. a os.zájmena bylo nutné zapsat na tabuli mimo diagram – z prostorových důvodů, v diagramu by to bylo nepřehledné(1.hodina). Při zápisu předložek (první hodina) si žáci nevzpomněli na všechny – především byl problém dát dohromady předložky pojící se s oběma pády. Naopak žáci zapsali a i správně zařadili především předložky se 3.p. a i většinu předložek se 4.p. Největším problémem při opakování skloňování bylo skloňování osobních zájmen.

Závěrečné hodnocení průběhu hodin Skládání domin žáky bavilo asi nejvíce, ve skupinách se aktivně zapojili všichni (doporučuji skupiny od 2 do maximálně 4 žáků – dle počtu žáků ve třídě). Skupiny si mezi sebou bez problémů stihly vyměnit všechna 3 domina. Každá skupina byla schopna složit aspoň 2 domina sama, dvěma skupinám jsem pomohla při skládání domina s oběma pády, které bylo pro žáky nejsložitější. Jedna skupina úspěšně složila bez pomoci všechna 3 domina – jedničkou byli ohodnoceni všichni členové skupiny. Ostatní 2 skupiny dostaly ohodnocení +.

Závěrečné hodnocení průběhu hodin V poslední, čtvrté hodině, si žáci zopakovali předložky vytvořením vlastního Vennova diagramu v každé skupině. Při průběžné kontrole diagramů jsem musela žáky upozorňovat na chybějící předložky, opět si nevzpomněli na všechny. Při zařazování předložek do skupin se chybovalo především u předložek s oběma pády. Žáci je špatně zařazovali. Poněkud problematické bylo samostatné vymýšlení vět.

Závěrečné hodnocení průběhu hodin Nakonec jsem opět rozložila „domina“ – každé na jednu lavici (složila jsem pouze část – zbytek doskládali žáci) a žáci si k nim chodili pro „inspiraci“ při vymýšlení vět. Věty zapisovala každá skupina na čtvrtku kolem svého Vennova diagramu. Při zápisu vět byla nutná má pomoc a nápověda. I přesto byly ve větách chyby a prakticky žádná skupina nestihla použít ve větách úplně všechny předložky. Čtvrtku s Vennovým diagramem a zápisem vět každá skupina odevzdala k opravě a ohodnocení.

Závěrečné hodnocení průběhu hodin Předložky jsem touto metodou opakovala ve všech třetích ročnících a všude se tato forma opakování a procvičení setkala s kladným ohlasem. Třída OI3 si dokonce stihla vyměnit a složit všechna domina během jediné vyučovací hodiny. Vennův diagram a domina jsem použila při opakování předložek i ve druhém ročníku nástavbového studia (třída PT2) . Tyto hodiny lze bez problému použít i ve zkrácené verzi – potom stačí i dvě vyučovací hodiny. Pokud je třída šikovná a rychlá, stačí na složení domin i jedna hodina, druhá hodina se věnuje opakování a praktickému užití předložek ve větách.