1. řádek – Mácha 2. řádek – jaké téma je 3. řádek – co téma dělá 4. řádek – věta o čtyřech slovech shrnující napsané – slogan 5. řádek –co téma dělá (opoziční.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FORMÁLNÍ VÝSTAVBA VERŠE Mgr. Michal Oblouk
Advertisements

Poezie.
Čtenářský deník jarkamani.
Lomy Mořina Jana Linhartová. Kde se lomy nacházejí? Lomy Mořina se nacházejí v CHKO Český kras Poblíž Karlštejna Jsou z vápence.
Karel Hynek Mácha Básník, prozaik, dramatik
Karel Hynek Mácha ( – ) Máj
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Aj 4.-5.r. St. Valentine´s Day - reálie
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Poezie ve třetí etapě národního obrození II Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název Mácha, Karel, Hynek: Máj Předmět, ročník
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Vypracovala: Lucie Hejčová Konzlutant : Mgr. Věra Chlupová
Karel Hynek Mácha *16. listopadu 1810 v Praze
Karel Hynek Mácha
VY_32_INOVACE_31-12 Česká poezie po r Karel Šiktanc.
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Literatura na počátku 20.století
Karel Hynek Mácha Anna Coufalová C2B.
K. H. Mácha: MÁJ Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
DRUHY POHÁDEK Mgr. Michal Oblouk
Seznamovací pobyt v Poslově mlýně Seznamovací pobyt v Poslově mlýně od 10. do 13. září 2013 od 10. do 13. září žákyň a žáků z 1. A, B, C, D a.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_47_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
J. Glazarová a J. Havlíček PaedDr. Hana Vítová
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_09 Tematická.
Literární pojmy 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ
Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Téma: Máj - K. H. Mácha VY_32_INOVACE_582.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Procvičování českého romantismu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk.
český básník,jeden z největších představitelů českého romantismu,zakladatel moderní české poezie životopisci bývá popisován jako samotářský.
Otázky a úkoly k četbě balady Štědrý den – K. J. Erben.
 Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva o Karlu Jaromíru.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Autoři české a světové literatury Český jazyk 8.ročník III
ROZBOR DÍLA ROZBOR DÍLA MÍSTO DĚJE krajina u Doks bez bližšího časového vymezení noc před Vilémovou popravou a ráno závěr po sedmi letech.
Karel Hynek Mácha - Máj Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL.
Karel Hynek Mácha (1810 – 1836) MÁJ. Karel Hynek Mácha 1. pol. 19. st. 1. pol. 19. st. romantismus romantismus současníci: K. J. Erben (Kytice), J. K.
Karel Hynek Mácha „Někdy tři čtyři slova jak uzavřená skříňka chovají celý poklad myšlenek.“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
JIŘÍ WOLKER Simona Coubalová C3B. Obsah O autorovi Život Dílo Těžká hodina Shrnutí Zdroje.
Využití obrazového materiálu v hodinách Čj „Učit se znamená objevovat to, co už víš. Konat znamená demonstrovat, že to víš. Učit druhé znamená připomínat.
Karel Hynek Mácha 1810 Praha Litoměřice. Život Básník, prozaik,ochotnický herec Vášnivý cestovatel většinou chodil pěšky, vyhledával hrady, zříceniny.
KAREL HYNEK MÁCHA Mgr. Michal Oblouk
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Karel Hynek Mácha Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_266_ČJ8
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Karel Hynek Mácha Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_16_Literatura 19. století Národní obrození
FORMÁLNÍ VÝSTAVBA VERŠE Mgr. Michal Oblouk
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_32 KAREL HYNEK MÁCHA 1810 –
Adresa školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_52_Karel Hynek Mácha
Interpretace textu K. H. Máchy - Máj
ŠKOLA PRO ZAČÍNAJÍCÍ BÁSNÍKY
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Máj Karel Hynek Mácha. Něco málo o spisovateli ( ) Karel Hynek Mácha byl českým básníkem, prozaikem, představitelem českého romantismu a zakladatel.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

1. řádek – Mácha 2. řádek – jaké téma je 3. řádek – co téma dělá 4. řádek – věta o čtyřech slovech shrnující napsané – slogan 5. řádek –co téma dělá (opoziční pohled) 6. řádek –jaké téma je (opoziční pohled) 7. řádek – jedno slovo, protiklad nebo synonymum k původnímu tématu

1/16

Máj Karel Hynek Mácha Jan Tříska podle tradice chodí 1. máje milenci na Petřín a zastaví se u Máchovy bronzové sochy, která tu stojí od roku Autor sochy - J.V.Myslbek

Vnější stránka Máje 4 Zpěvy – rytmické, hudební 2 Intermezza – mezihra, vsuvka přerušující hlavní děj Dedikace = věnování Jamb – zpěvný houpavý rytmus, zní jinak, než když normálně mluvíme vzestupný (jednoslabičné slovo na konci verše), pro češtinu netypický, přízvuk na sudých slabikách, na konci veršů x trochej v Kytici

Máj Lyrickoepická báseň Trailer Jaký si myslíte, že by mohl být příběh básně po shlédnutí traileru?

Obsah Vilém – loupežník, zamilován, otcovrah, popraven Jarmila – krásná, mladá, svedena otcem Viléma, sebevražda Kdo je Hynek? Ke komu autor promlouvá v závěru Máje? Děj se odehrává v krajině kolem Bezdězu

Máj Příběh byl zřejmě inspirován skutečnou událostí v roce 1774 byl poblíž Mladé na pahorku zvaném Na spravedlnosti popraven lámáním v kole Hynek (Ignác) Schiffner, který zavraždil v Dubé u Doks svého otce. Mácha toto vyprávění zaslechl o šedesát let později během některého ze svých pobytů u dnešního Máchova jezera od svého známého, hospodského Týce.

Máj Není to pouze oslava jara Vilém čekající ve vězení, uvažuje nad svým životem a vinou, vyjadřuje obavu ze smrti jako prázdnoty – Mácha otevírá složité otázky Úkol: Vymyslete vlastní název básně