KOMBINACE Mgr. Hana Križanová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

Kruh a jeho částí Mgr. Dalibor Kudela
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Kombinatorika a klasická pravděpodobnost
VARIACE Mgr. Hana Križanová
Rovnoběžník a lichoběžník
ČÍSELNÉ SOUSTAVY PŘEVODY MEZI SOUSTAVAMI
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Daniel Hanzlík. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA BOOLEOVA algebra
BINOMICKÁ VĚTA Mgr. Hana Križanová
„EU peníze středním školám“
Kombinatorika Opakování. K pravému vstupnímu turniketu přišli téměř zároveň čtyři studenti, kolik existuje různých pořadí, v jakém mohou turniketem projít?
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Délka kružnice a kruhového oblouku
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
ČÍSELNÉ SOUSTAVY DESÍTKOVÁ, DVOJKOVÁ
Kombinace K(k,n) = K k (n) k-členné kombinace z n prvků.
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
PERMUTACE Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY OSMIČKOVÁ, ŠESTNÁCTKOVÁ
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY ČÍSLA S DESETINNOU ČÁRKOU
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Aritmetické operace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA De Morganův teorém
Minimalizace metodou Quine-McCluskey
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
POSLOUPNOSTI Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
KOMBINATORIKA Permutace Variace Kombinace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
Výpis z pravdivostní tabulky a následná minimalizace
Výuková sada – Matematika, DUM č.01
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Kombinace VY_32_INOVACE_M4r0108 Mgr. Jakub Němec.
ZAPOJENÍ LOGICKÝCH FUNKCÍ POMOCÍ OBVODŮ NOT, OR, AND, NOR, NAND
ZÁKLADNÍ LOGICKÉ FUNKCE
KARNAUGHOVY MAPY MINIMALIZACE FUNKCE
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA KARNAUGHOVY MAPY
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
VY_32_INOVACE_69. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
TJ Sokol Vikýřovice.
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
VY_32_INOVACE_61.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nešťastných 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Matematika Variace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

KOMBINACE Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU peníze středním školám - OP VK 1.5. Výuková sada – MATEMATIKA, DUM č. 14

! NEZÁLEŽÍ NA POŘADÍ PRVKŮ ! KOMBINACE Ck(n) – kombinace k-té třídy z n prvků, je každá k-prvková podmnožina množiny určené těmito prvky. n∈N, k∈N, n≥k Ck(n) = čteme n nad k ! NEZÁLEŽÍ NA POŘADÍ PRVKŮ ! = =

Kolika způsoby lze vybrat tříčlennou skupinu z 30 lidí? Nezáleží na pořadí Lze vytvořit 4060 tříčlenných skupin. Kolik možných volejbalových družstev lze vytvořit ze 16 hráčů? Volejbalových družstev lze takto vytvořit 8008.

Práce s kalkulátorem Tlačítko nCr Cr(n) = nCr C4(10) = 10C4 = 210 Ověřte výpočtem podle vzorce:

Žáci píší test z kombinatoriky Žáci píší test z kombinatoriky. Učitel vybírá 5 příkladů variací (připraveno má 20 příkladů), 3 příklady na permutace (připraveno má 15 příkladů) a 2 příklady z kombinací (připraveno má 10 příkladů). Kolika způsoby lze vytvořit takový test? Využíváme kombinatorického pravidla součinu.

Samostatná práce: Trenér má k dispozici 16 běžců. Kolik štafetových družstev (4 běžci) může vytvořit? Tým házené tvoří 7 hráčů: 3 útočníci, 2 záložníci, 1 obránce a 1 brankář. Kolik týmů lze vytvořit ze 7 útočníků, 5 záložníků, 4 obránců a 2 brankářů?

Ve skupině je 9 mužů a 7 žen. a) Kolika způsoby lze vytvořit čtyřčlennou skupinu, b) Kolika způsoby lze vytvořit čtyřčlennou skupinu, ve které budou dva muži, c) Kolika způsoby lze vytvořit čtyřčlennou skupinu, ve které budou tři ženy? a) b) c)

Domácí úkol: Florbalové družstvo tvoří 6 hráčů - 3 útočníci, 2 obránci a 1 brankář. Kolik takových družstev může trenér vytvořit, má-li na výběr z osmi útočníků, šesti obránců a dvou brankářů? Hra Loto je číselná loterie. Sázející tipují 6 čísel ze 49 a jednu barvu ze dvou (bílá, červená). Vklad za jednu sázku činí 20 Kč. Kolik korun bychom museli vsadit, abychom měli výhru jistou? Ve skupině 9 chlapců a 6 dívek. Kolika způsoby lze vybrat pětičlennou skupinu, ve které budou nejvýše tři dívky?

Řešení DÚ: 1) 2) 3)

POUŽITÁ LITERATURA Obrázky: www.google.cz www.matematika-zsks.webnode.cz www: loteriefortuna.cz