Vliv barev na psychiku člověka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přebohaté hodinky vévody z Berry
Advertisements

Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“
Řazení textu Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Druhy výloh podle konstrukce
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
6.5 Psychologie vnímání barev
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Piktogram Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Z čeho se skládá písmeno
„EU peníze středním školám“
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
6.5 Psychologie vnímání barev
Strahovský klášter Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Světlostní kontrast Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6. – 9.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Druhy výtvarného umění
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Formáty papíru Gramáž Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Emoce (city).
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Audio vizuální stimulace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze středním školám“
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Lapis Lazuli Jakub Hudák.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Podprahové vnímání barev
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
Písmová osnova Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
Použití ozdobného písma (fontu)
Monte Cassino Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Giuseppe Arcimboldo Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tematická a monotematická výloha
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Perspektivní zobrazení
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Teplé a studené barvy Název školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Psychologické působení barev
Transkript prezentace:

Vliv barev na psychiku člověka Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013

„EU peníze středním školám“ Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiálu Vliv barev na psychiku člověka Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_25_17 Jméno autora Mgr. Antonín Grafnetter Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

Modrá Modrá Modrá je barvou klidu, harmonie a nekonečna. Zklidňuje, ale zároveň pomáhá zvýšit koncentraci. Tato barva posiluje životní sílu, přináší klid a mír. Modrá je vhodná při alergiích, astmatu, tiší bolest a celkově zklidňuje.

Fialová Fialová Fialová je barvou tajemna, záhad a mysterií. Působí na nevědomí, dodává tak hluboké uvolnění, duchovní sílu a poznání. Tato barva posiluje každou relaxaci či meditaci. Fialová je barvou klidu a vnitřního míru. Pomáhá posilovat city a intuici, hluboce uvolňuje a uklidňuje. Fialová barva je vhodná pro jedince trpící neklidem, nervozitou, smutkem či strachem.

Červená Červená Červená je barvou slunce, ohně, života, srdce, lásky, ale také zlosti a vzteku. Dodává člověku energii, elán, aktivitu, uvolňuje potlačené emoce a probouzí sexualitu. Červená je velmi provokativní, dokáže zrychlit dech, tep i krevní tlak. Vyvolává nárůst pracovní aktivity i chuti k jídlu. Tato barva povzbuzuje všechny smysly, tedy i pohlavní potenci. Hodí se při léčbě depresí a melancholie.

Růžová Růžová Růžová je barvou něhy, nevinnosti, spokojenosti, klidu a lásky. Harmonizuje, pomáhá rozvíjet spolupráci a kolektivní pospolitost. Tato barva pomáhá zjemňovat a harmonizovat negativní emoce, myšlenky a životní postoje. U žen je vhodná při léčbě traumat z dětství, v kombinaci s psychoterapií a homeopatií.

Žlutá Žlutá Tato barva je nejsvětlejší ze všech sytých pestrých barev. Je teplá, prozařující až svítivá. Žlutá působí velmi blahodárně na všechny smysly, zlepšuje náladu, svěžest, kreativitu, je velmi optimistická. Žlutá pomáhá uvolňovat pozitivní energii, působí na intelekt, koncentraci, dodává životní jiskru a elán. Rovněž harmonizuje vnitřní orgány – žlučník a slinivku.

Oranžová Oranžová Oranžová je barvou radosti, úspěchu, spokojenosti, kreativity. Oranžová patří mezi nejoblíbenější barvy. Oranžová barva je úžasným pomocníkem při léčbě traumat, závislostí, dlouhotrvajícího smutku. Pomáhá člověku najít opět vnitřní klid, radost a sílu, jít dál.

Zelená Zelená Zelená je barva přírody a zdraví. Symbolizuje rovnováhu, harmonii a klid. Tato barva také dodává sebevědomí, proto je vhodná pro jedince, kteří mají problém s nerozhodností. Tato barva má uklidňující účinek na tu část mozku, která kontroluje a koordinuje pohybové funkce, normalizuje krevní a oční tlak a zvyšuje bystrost zraku. Zelená také posiluje vyčerpané nervy, zklidňuje a dodává novou energii. Její účinek je i relaxační.

Bílá Bílá Bílá je barvou světla, symbolem čistoty, nevinnosti, věčnosti, moudrosti. Prozrazuje citlivost, smysl pro čistotu pořádek. Bílá je také barvou začátku života, ale i konce. Bílá je barvou nového začátku. Pomáhá osvětlovat a pročišťovat. Rozveseluje mysl a usnadňuje hluboké změny a tak nám může pomoci vidět a vnímat věci v novém, jasnějším světle.

Černá Černá Černá je barva nejtemnější, vážná, pevná, těžká. Obvykle představuje temnotu, zlo, prázdnotu, smutek, smrt. Černá dokáže působit nejdepresivněji ze všech ostatních barev a odstínu. V mnoha lidech vzbuzuje pocity strachu a úzkosti. Obvykle zabraňuje proudění energie. Nemocní a lidé trpící proměnlivými náladami či psychickými potížemi by se jí měli vyhýbat.

Klíčová slova Temperament Nálada Úzkost Relaxace Emoce Harmonie

Zdroje: Vlastní archiv http://www.gdscool.cz/vliv-barev.html