Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Romantismus Umění 19. století.
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Klasicismus a romantismus
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ROMANTISMUS.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Romantická architektura v Čechách
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Český jazyk a literatura
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Umělecké směry 19. století
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49   Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0205 Šablona: III/2 Sada: 2 Číslo materiálu v sadě: 4 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: Romantismus v umění Jméno autora: Mgr Název: Romantismus v umění Jméno autora: Mgr. Renata Provázková Předmět: Český jazyk, umění a kultura Jazyk: Čeština Klíčová slova: romantismus, individualita, balada, román, poema, krajinomalba, J. Navrátil, A. Kosárek, zámek Hluboká, F. Schubert, R. Wagner, F. Liszt Cílová skupina: žák 1. ročníku Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Vystihne podstatné rysy period české i světové literatury a umění, uvede jejich představitele a charakterizuje a interpretuje jejich přínos pro vývoj literatury a literárního myšlení.

Metodický list/anotace Prezentace obsahuje základní znaky romantismu jako uměleckého směru a romantického umění. Seznamuje žáky s typickými znaky romantické architektury, malířského a hudebního umění. Prezentace je doplněna o obrazový materiál a několik úkolů pro žáky, kteří na jejich základě dohledávají samostatně informace. Datum vytvoření: 29.8. 2013

Romantismus Romantismus v umění

Myšlenkové a umělecké hnutí, literární směr ve všech evropských literaturách 1. pol. 19. stol. – vznik ve Francii Znaky: klade důraz na city a fantazii, individualitu obdivuje minulost (gotiku), lidovou slovesnost, přírodu hlavní hrdina je vyvrženec společnosti (kat, cikán, loupežník), neschopný se přizpůsobit

autor se s hlavním hrdinou ztotožňuje časté téma děl – nešťastná láska (romantický hrdina miluje vysněný ideál, ne skutečnou ženu) Slovesné druhy: poezie (lyrickoepické básně – balady), román, básnická povídka (poema), dramatická báseň

Malířství náměty ze středověkých událostí inspirace hudbou, divadlem, poezií a literaturou inspirace v lidových pověstech a pohádkách domácí příroda (krajinomalba), bitvy a lovy Úkol: Který malíř je autorem obrazu Horská krajina? Dohledejte v jiném informačním zdroji.

Eugène Delacroix - Svoboda vede lid na barikády (La liberté guidant le peuple) 1830 Obrázek č. 1

Navrátil Josef, Lesní krajina s děvčetem Obrázek č. 2

Architektura inspirace gotickými stavbami (hrady, tvrze) a rytířským středověkem tupé zakončení věží, zubaté cimbuří (vliv anglické gotiky), válcovité, hrotitě zakončené věže se strmými střechami (vliv francouzské) časté používání reliéfních ozdob a monumentální plastiky návrat k přírodě – anglické parky, umělé ostrůvky, zříceniny, altány

Zámek Lednice Obrázek č. 4

Úkol: Dohledejte v jiných informačních zdrojích alespoň 2 nejvýznamnější světové a české romantické stavební památky a zapište je.

Hudba Tvorba symfonických básní – propojení literatury a umění s hudbou Německo – Richard Wagner Rakousko – Franz Schubert, Ferenc Liszt Polsko Frederick Chopin (čti šopén) Úkol: Dohledejte z jiného informačního zdroje nejznámější autory symfonických básní.

Richard Wagner Obrázek č. 5

Úkol: Dohledejte alespoň 3 nejznámější opery Richarda Wagnera a zapište je. Uveďte, které jsou doposud nejvíce hranými operami na území Česka.

Řešení úkolů Malířství: Adolf Kosárek Architektura: Kostel v Edinburgu, Londýnský parlament, Hluboká, Lednice, Orlík, Žleby, přestavba Karlštejna či Kokořína, dostavba chrámu sv. Víta, zámku Konopiště; Schwarzenberská hrobka v Třeboni, Hrádek u Nechanic Významné symfonické básně: Bedřich Smetana - Má vlast, cyklus symfonických básní Ferenc Liszt– Orfeus, Prométeus, Hamlet Antonín Dvořák - Vodník, Polednice, Zlatý kolovrat Petr Iljič Čajkovskij - Romeo a Julie Richard Wagner: opery bludný Holanďan, Tristan a Isolda, Parsifal, Prsten Nibelungův aj., nejvíce hrané jsou Bludný Holanďan a Lohengrin

Odkazy: Použité zdroje: internet Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na www: Obrázek č.1 AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia commons [online]. [cit. 29.8.2013]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg > Obrázek č. 2 NAVRÁTIL, Josef. Wikimedia commons [online]. [cit. 29.8.2013]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1_Navr%C3%A1til_Josef,Lesn%C3%AD_krajina_s_d%C4%9Bv%C4%8Detem,%2840.l%C3%A9ta_19.st.%29.jpg> Obrázek č. 3 HAROLD. Wikimedia commons [online]. [cit. 29.8.2013]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lednice,_z%C3%A1mek_%2805%29.jpg> Obrázek č. 4 Obrázek č. 5 AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia commons [online]. [cit. 29.8.2013]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Richard_Wagner_by_Caesar_Willich_ca_1862.jpg>