Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Advertisements

LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Dřeviny – listnaté stromy
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Společenstvo les – test
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jehličnany - poznávací znaky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vylučovací soustava 5. ročník
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Evropa – vegetace 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Rostliny na jaře 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Les-Lesní patra.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
Společenstva lesů - stromy
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Jednotky hmotnosti 5. ročník
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_06_Listnaté stromy
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Společenstvo les 4. ročník

Společenstvo les

Živé organizmy žijí v lesích v několika patrech Stromové patro Keřové patro Bylinné patro Mechové patro Půdní patro

Mechové patro

Bylinné patro

Keřové patro

Stromové patro Listnaté lesy Jehličnaté lesy Smíšené lesy

Listnaté a smíšené lesy Dub letní– listnatý strom, který roste velmi pomalu - les „doubrava“ - má široce klenutou korunu - plody jsou žaludy Buk lesní– listnatý strom, který dorůstá do výšky až 30 m - les „bučina“ - světle šedá kmen - plody jsou bukvice

Listnaté stromy Bříza bělokorá Léčivý a nenáročný strom Má nápadně bílou borku, která se odlupuje v tenkých papírový plátcích. Plody – malé jehnědy Měkké dřevo – dobře hoří Javor mleč Listnatý strom s kulovitou korunou Má tmavě hnědý kmen a laločnaté listy. Plody jsou křídlaté. Dřevo je vhodné pro vodní stavby.

Jehličnaté lesy Smrk ztepilý – nejrozšířenější lesní dřevina - les „ smrčiny“ - kořeny jsou mělce pod povrchem snadno vyvrátí - špičaté jehlice, šišky visí dolů Jedle bělokorá – v lesích vzácná citlivá na znečištění ovzduší - les „jedlina“ - tupé ploché jehlice, šišky rostou vzhůru

Jehličnaté lesy Borovice lesní – velmi odolný strom, může růst i na skále - kořeny rostou do hloubky - les „bory“ - dlouhé jehlice ve svazečcích po dvou, šišky jsou kuželovité Modřín opadavý – jediný jehličnatý strom, který opadává - roste jednotlivě na okraji smrkových lesů - krátké měkké jehlice s malými šiškami

Význam lesů Les: je významné společenstvo produkuje velké množství kyslíku je zásobárna vody zabraňuje odnosu půdy při prudkých deštích snižuje rychlost větru je domovem mnoha rostlin, hub a živočichů je místem odpočinku pro člověka

Společenstvo les – přírodověda 4. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Obrázky z internetu Přírodověda – Věra Štiková – Nová škola Přírodověda – RNDr. J. Jurčák - Prodos Přírodověda – J. Mladá, L. Podroužek – SPN Přírodověda – D. Kvasničková - Fortuna Přehledy živé přírody – Alter www.bylinky,kvalitne.cz Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)