ZÁKLADNÍ TŘÍDĚNÍ ROSTLIN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají základní znalosti k třídění nižších a vyšších rostlin. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: biologie rostlin – nižší a vyšší rostliny Učivo: systém rostlin: systém rostlin, poznávání a zařazování rostlin do základních skupin Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí atlasů a klíčů, odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení podmínkám prostředí Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: nižší rostliny, vyšší rostliny, autotrofní organismus Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II. stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let Autorem materiálu , není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINA – obecné vymezení pojmu Je autotrofní organismus, nezávislý na vnějších zdrojích organických látek, je schopen sám organické látky vytvářet z látek organických. schopný fotosyntézy = přeměňovat anorganické látky na organické a uvolňovat kyslík
TĚLO ŘAS JE TVOŘENO STÉLKOU, která může být jednobuněčná i NIŽŠÍ ROSTLINY Mezi nižší rostliny řadíme POUZE ŘASY. TĚLO ŘAS JE TVOŘENO STÉLKOU, která může být jednobuněčná i mnohobuněčná
VYŠŠÍ ROSTLINY Jsou rostliny, které: - mají složitější stavbu těla TĚLO TVOŘÍ: kořen, stonek, list - jsou mnohobuněčné organismy, přizpůsobené životu na souši.
VYŠŠÍ ROSTLINY a jejich zástupci mechorosty, plavuně, přesličky, kapradiny, cykasy nahosemenné rostliny (jinany, jehličnany) krytosemenné rostliny (dvouděložné, jednoděložné)