Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Bouřlivý rok 1848.
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
Název: PERIODIZACE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
KAREL IV. ( ).
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_371_Česká literatura 18. a 19. století AUTOR: Mgr. Markéta.
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Americká revoluce a vznik USA
Procvičování vyjmenovaných slov po
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
České národní obrození
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Periodizace národního obrození
České národní obrození
Revoluce 1848/1849 v Evropě.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Registrační číslo projektu:
Druhy států Občanská výchova.
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
České země v první polovině 19. století
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. národní obrození = společenský proces vedoucí k záchraně českého jazyka a literatury a k národní emancipaci 80. léta 18. století – 20.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Bitva na Bílé hoře Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Etapy českého národního obrození
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_02 Název Jazykovědci počátku Národního obrození.
Národní obrození Kateřina čížková.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
České národní obrození = ČNO
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Počátek Národního obrození
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
České země za 1. světové války II
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr. Martin Šimek čeština charakterizuje postavení českého národa v rámci Habsburské monarchie, význam a jednotlivé fáze národního obrození Habsburská monarchie, národní obrození, národní identita, germanizace, český jazyk, kultura, politika v 19.stol. prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 3,23 MB duben 2012

Mnoho zemí – mnoho rozporů a zájmů Cílem Habsburků je centralizace

Mnoho národů – mnoho jazyků Cílem Habsburků je germanizace

Situace českého národa na konci 18.stol. Nositelé kultury a politického života – čeští šlechtici a měšťané - Český jazyk – Česká kultura - Hrozí - - zlikvidováni, emigrovali nebo poněmčeni - vytlačen z veřejného života, pouze v nižších vrstvách a na venkově - v hlubokém úpadku - zánik české kulturní identity

Co tvoří identitu národa? Jazyk Kultura Politická nezávislost

Národní obrození Proces, v němž se malé evropské národy snaží zachránit či obnovit svou identitu V případě Čechů se jedná o odpor proti germanizaci podporované vídeňskou vládou

Jazyková fáze (konec 18. – 30.léta 19.stol.) Úsilí o záchranu českého jazyka Josef Dobrovský – Česká mluvnice Josef Jungmann Česko-německý slovník

Kulturní fáze (I. pol.19.stol.) Snaha o obrodu reprezentativní české kultury, vědy a vzdělání, vznik moderní české společnosti

Literatura

Výtvarné umění

Sochařství

Žurnalistika

Drama

Historie

Instituce

Politická fáze (II. pol. 19. stol Politická fáze (II.pol.19. stol.) obhajoba národních zájmů prostřednictvím prvních politických uskupení

Revoluční rok 1848 v Praze Pražská petice a Slovanský sjezd

Ozbrojená revoluce, její porážka a dočasné utlumení české politické činnosti Český národ znovu našel své místo mezi národy Evropy

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.en.wikipedia.org www.wikimedia.org www.encyklopedia.com www.wikia.com www.wikispaces.com www.blogspot.com www.astro.temple.edu www.cs.wikipedia.org