A1PRG - Programování - seminář Ing. Michal Organizační informace 0 Verze 2009.03.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Bakalářská práce Prostředí pro výuku algoritmů
Programování v C jazyku - SEMINÁŘ
VÝVOJ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ PERSPEKTIVY ELEKTRONIKY 3. Celostátní seminář, 18. března 2003 Ing. Pavel Pokorný UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická.
VY_32_INOVACE_4.3.IV1.03/Ku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/ HTML & XHTML.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu – seznámit se s principy datové komunikace – seznámit se s principy distribučních systémů – seznámit se s.
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
Modelování procesů pomocí workflow
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Studie a zhodnocení domácích volně dostupných API mapových služeb Diplomová práce Vysoká škola Báňská – Technická univerzita Ostrava Hornicko – geologická.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Programování v C++ Cvičení.
PROGRAMOVACÍ JAZYKY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Inovace výuky odborných předmětů na bázi řízení projektu Jana Šarmanová Libor Holub Radoslav Fasuga.
Operátory (1. část) 3 A1PRG - Programování – Seminář
Tvorba webových aplikací
Oblast nástrojů Prostředí Popis produktů Kritéria Vyhodnocení.
Datové typy 6 A1PRG - Programování – Seminář
ICT – Informační a komunikační technologie
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Lestes C++ compiler. Obsah 1. Úvod 2. Architektura 3. Implementace 4. Framework 5. Závěr.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro práci se soubory 13 Verze
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-4-11.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
+ZPE Ing.Jan MAYER (Základy programování pro elektrotechniku)
Informatika / programování
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Ukazatele a pole 10 Verze
Jazyk PHP Programovací jazyk PHP (Hypertext preprocessor) je skriptovací jazyk, který běží na straně serveru. KLIENT - SERVER Server posílá do vašeho počítače.
Ing. Jan Mittner Životní cyklus požadavku 2. Moduly 3. Pluginy 4. Jak řešit komponenty typu menu 5. atd. 2.
Bakalářská práce - zpracování
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
Od zadání úlohy k programu Výpočetní systémy I 8. přednáška.
AJAX nejmodernější webová technologie… seminář pro učitele ZŠ a SŠ Mgr. Marek Osuchowski Ostravská univerzita © 2011.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.
Algoritmizace a programování Úvod do Delphi - 04 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Vytváření a realizace algoritmů Algoritmy a datové struktury
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Řízení běhu programu 5 Verze
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
IB001 – Úvod do programování skrze C
Visual Basic - programování
Tvorba metainformačního systému pro prostorová data s využitím Internetových technologií Zpracovatel: Tomáš Duchoslav Vedoucí: Dr. Ing. Bronislava Horáková.
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Překladače Vnitřní struktura překladače © Milan Keršláger
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 4: Programovací jazyk C Bc. Radek Libovický.
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Humanitární aplikace informatiky Jaromír Plhák. Organizace hodin Jedno vybrané téma. Obecné informace k danému tématu studenti představí vlastní.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
XML a datový standard Zdeněk Jirkovec Softwarové Aplikace a systémy.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 1: Úvod Bc. Radek Libovický.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Počítače a programování 2
M1160 – Úvod do programování I
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Základní pojmy v automatizační technice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Operační systémy Vnitřní struktura překladače
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Transkript prezentace:

A1PRG - Programování - seminář Ing. Michal Organizační informace 0 Verze

Kontaktní informace  Ing. Michal Heczko   Telefon:  Kancelář: 218/U3  Konzultační hodiny:  Pondělí 10:30 – 12:30

Organizační informace  Seminář: 1 hodina týdně  Laboratoř:3 hodiny týdně  Způsob zakončení předmětu:  Klasifikovaný zápočet

Požadavky k zápočtu  Účast na seminářích a v laboratořích je POVINNÁ!  Povolená neúčast: 2 neúčasti  Další požadavky k zápočtu budou sděleny vyučujícími v laboratořích

Studijní materiály   Nutná registrace  Předmět Programování (Michal Heczko) v sekci Bakalářské studium  Najdete zde: Podmínky pro získání zápočtu (všichni studenti) Prezentace a studijní materiály (všichni studenti) Rozhraní pro odevzdání úkolů (týká se pouze studentů, které vyučuji i na laboratořích!)

Studijní materiály  KERNIGHAN Brian W., RITCHIE Dennis M. Programovací jazyk C. Brno: Computer Press, a.s s. ISBN X  HEROUT Pavel. Učebnice jazyka C – 1. Díl. České Budějovice: Kopp s. ISBN  HEROUT Pavel. Učebnice jazyka C – 2. Díl. České Budějovice: Kopp s. ISBN  KADLEC Václav. Učíme se programovat v jazyce C. Brno: Computer Press, a.s s. ISBN

Studijní materiály  Přehled jazyka C a knihoven [online]. FIT VUT Brno.   Učíme se jazyk C [online]. Builder.   C/C++ [online]. Linuxsoft.   C++ Reference [online]. Cplusplus.com. 

A1PRG - Programování - seminář Ing. Michal Úvod do jazyka C 1 Verze

Agenda  Úvod do programování – základní pojmy  Historický úvod  Základní charakteristika jazyka  Způsob zpracování programu  Základní struktura programu  Ukázka jednoduchého programu

Základní pojmy  Algoritmus  Postup vedoucí k řešení určitého úkolu  Program  Soustava příkazů vložených do počítače za účelem provedení určitého algoritmu  Podprogram  Dílčí program

Základní pojmy

 Funkce  Podprogram s návratovou hodnotou  Procedura  Podprogram bez návratové hodnoty  Jazyk C dle původních norem procedury nepodporuje  Programovací jazyk  Forma zápisu jednotlivých příkazů  Způsob komunikace programátora s počítačem

Základní pojmy  Syntaxe  Způsob zápisu  Sémantika  Význam jednotlivých konstrukcí

C × C++ × C#  Jazyk C – označení jazyka C, který odpovídá zmíněným normám  Jazyk C++ - rozšíření jazyka C o objektový model  Jazyk C# - nejmladší jazyk, uvedla jej na trh společnost Microsoft, která jej využívá v technologii.NET Framework

Historický úvod  1969 – 73 – vývoj v laboratořích AT&T  Vychází z jazyků BCPL a B  1978 – Brian W. Kernighan & Dennis M. Ritchie  1. standard jazyky C  The C Programming Language  K&R C  1988 – ANSI C  rozšíření popisu o řadu knihovních funkci  ve stejné době začíná vývoj jazyka C++

Historický úvod  rozšiřující standard ISO/IEC 9899:1999 (označován jako C99)  Přebírá některé vlastnosti C++  Možnost kdekoliv deklarovat proměnné  Nové datové typy  2007 – první návrh jazyka C1X  Oprava bezpečnostních chyb, zvýšení kompatibility s jazykem C++

Základní charakteristika jazyka C  Univerzální programovací jazyk nízké úrovně  Není specializován na jednu oblast používání  Není vázán na konkrétní počítač či operační systém  C byl navržen a implementován pod operačními systémy UNIX a téměř celý UNIX je v C napsán  Často efektivnější a rychlejší než jiné jazyky

Základní charakteristika jazyka C  Velmi úsporné vyjadřování  Strukturovaný  Velký soubor operátorů  Hlavní výhody:  Snadné vytvoření překladače pro konkrétní počítač a konkrétní operační systém (velké rozšíření jazyka C)  Velká efektivita kódu (téměř se vyrovná assembleru)

Způsob zpracování programu  Zpracování programu lze shrnout do několika fází  Cyklus zpracování programu probíhá u všech překladačů. U moderních vývojových prostředí je zautomatizován.

Způsob zpracování programu  Editor:  Vytváření a editace zdrojového souboru (*.c, *.cpp)

Způsob zpracování programu  Preprocesor  Součást překladače  Předzpracovává (upravuje) zdrojový kód tak, aby měl překladač snadnější práci

Způsob zpracování programu  Compiler (překladač)  Přeloží zdrojový kód (upravený preprocesorem) do relativního (objektového) kódu počítače  Výsledkem 2 soubory: Objektový kód (*.obj) a protokol se zprávou o chybách (*.lis)

Způsob zpracování programu  Linker (sestavovací program)  Přiřadí relativním adresám v objektovém kódu adresy absolutní  Provede všechny odkazy na knihovní funkce (*.lib)  Výsledkem spustitelný soubor (*.exe)

Způsob zpracování programu  Debugger  Ladící program  Slouží pro ladění programu a odhalení chyb

IDE  IDE (Integrated development environment)  Integrované vývojové prostředí  Zahrnuje celý cyklus vývoje aplikace  Např. MS Visual Studio Dev C++

Ukázka programu

Chyby  Chyba syntaxe  Chybný zápis  Překladač na chybu upozorní  Chyba sémantiky  Chybný význam programu  Překladač na chybu neupozorní

Ukázka: chyba syntaxe

Ukázka: chyba sémantiky

A1PCJ-s 01. Úvod Děkuji za pozornost Ing. Michal Heczko 218/U3 Prezentace k dispozici na