Přečerpávací elektrárna

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vodní elektrárny Jakub Karpíšek 7. B 13 let ZŠ a MŠ Tasovice 374
Advertisements

Voda a Energie Tereza Králíková 12 let Třída 6. A ZŠ a MŠ Tasovice
Vodní elektrárny Marek Mik.
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
HYDROELEKTRÁRNA GRAND COULEE
Výroba a distribuce elektrické energie
vypracovala: Monika Čápová, Michaela Modrová
Modernizace a ekologizace provozu VE Lipno I. Milníky akce - generální oprava soustrojí TG2 Zahájení: 5. listopadu 2012 Dokončení: polovina prosince 2013.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_9 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Vodní elektrárny -V České republice se nacházejí v povodí Labe,Vltavy,Odry,Ohře a Moravy. -Jednu z prvních vodních elektráren postavil T.A.Edison roku.
VODA OKOLO NÁS “VODA INSPIRUJE”.
EXKURZE ČEŇKOVA PILA Projekt: „Fyzika nás baví „ Sportovní gymnázium, Táborská 28, Plzeň za finanční podpory města Plzně.
Exkurze v Jeseníkách (Dlouhé Stráně) 6. – 10. října 2014 Projekt „Přírodní vědy pro každého a bez překážek“
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Dlouhé Strán ě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ČESKÁ REPUBLIKA – ENERGETIKA
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Ch_109_Energie_Vodní energie
Rozvod elektrické energie
NázevVýroba elektřiny Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí AnotacePrezentace na téma výroby elektřiny, obsahuje otázky.
Vodní energie Holeček Václav, Mikšátko Honza, Dočekal Petr, Šebestová Kristýna, Valentová Kristýna.
Elektrárny v ČR.
Vodní Energie Vodní energetika Voda - nevyčerpatelný zdroj energie
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Sluneční elektrárny.
VODNÍ ENERGIE.
Vysoké učení technické v Brně
Tepelné elektrárny.
vypracovaly: Simona Bernatiková Michael Froml Aneta Bartovská
Obnovitelné zdroje energie
Vodní energie Aleš Sekal.
Tato prezentace byla vytvořena
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Digitální učební materiál
Česká republika: Tepelné elektrárny Hospodářský zeměpis
Jaderné Elektrárny.
Vodní nádrže.
Ch_109_Energie_Vodní energie
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Výroba elektrické energie
Ch_113_Geotermální energie
Elektronická učebnice - II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.28 Téma: Zeměpis - ČR Číslo.
Petr Kessler Gymnázium Rumburk
SPOLUPRÁCE S PARTNERY – ZÁKLAD KVALITNÍ ODBORNÉ VÝUKY
Lukáš Feřt, SPŠ dopravní, Karlovarská 99, Plzeň
Teplárna Otrokovice a.s.
Jak fungují vodní elektrárny
JADERNÁ ELEKTRÁRNA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Igor Dostal
Výroba elektrické energie - obecná část
Netradiční zdroje elektrické energie
Vodní elektrárny.
Výroba elektrické energie Vzrůstající spotřeba energie klade nároky nejen na zvyšování efektivity její výroby, ale také na hledání stále nových zdrojů.
Automatizační technika
Vodní elektrárny Dlouhé Stráně.
1 ODPADY 21 Důlní vodní přečerpávací elektrárna Ing. Pavel Bartoš, FITE a.s. předseda představenstva FITE a.s. prezident Sdružení pro rozvoj MSk člen Rady.
VODA & ENERGIE Kryštof Reisig, 12let, 7.B ZŠ Chomutov, ak.Heyrovského Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
A1B14SEM – Elektrotechnický seminář Lucie Vanišová B3-357 Katedra elektroenergetiky Akumulace el. energie.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.
Vodní elektrárny. Vypracovala: Veronika Prokešová, 15 let, třída 9.A a Jana Máčková, 15. let, třída 9.B ZŠ Chomutov, ak.Heyrovského Ak.Heyrovského 4539.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 13 _FYZIKA TÉMA: Elektrárny – typy elektráren ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
ČESKÁ REPUBLIKA ENERGETIKA.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přehled velkých vodních elektráren
Přečerpávací vodní elektrárny (PVE)
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
Výroba elektrické energie - obecná část
Transkript prezentace:

Přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně Autor: Jakub Strádal T1.B

Hlavní úkol elektrárny Hlavním úkolem elektrárny je vyrovnávání proudu v elektrické síti a to především v denní špičce a nočním přebytku, za tím to účelem v elektrárně slouží dvě Francisovy turbíny, každá o výkonu 325MW

Jak to vlastně funguje ? Voda je uchovávaná ve vodní nádrži když je potřeba (při večerní špičce) je puštěná voda přes Francisovy turbíny které dodají potřebný El.proud Aby se voda dostala zpět nahoru jsou turbíny konstruovány i pro zpětný chod v této chvíli se využívají jako čerpadla (při nočním přebytku)

Elektrárna dlouhé stráně a její nej. největší reverzní vodní turbínu v Evropě - 325 MW, elektrárnu s největším spádem v České republice - 510,7 m a největší instalovaný výkon v ČR - 2 x 325 MW.

Zdroje z kterých jsem čerpal http://www.cez.cz/cs/vyroba-elektriny/obnovitelne-zdroje/voda/dlouhe-strane.html http://www.dlouhe-strane.cz/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Přečerpávací_vodní_elektrárna_Dlouhé_stráně