Mgr. Lenka Venclová 7.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
7. ročník Pozdní středověk
Zámořské objevy 15. – 17. století.
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Opakování z minulé hodiny:
Zámořské objevy 15. – 17. století.
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
2/ Portugalsko, Španělsko
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Země a zeměpis.
Registrační číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zámořské objevy.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Planeta Země Zeměpis VY_32_INOVACE_444, 23. sada, Z3 ANOTACE
Zámořské objevy 15. století
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Zámořské objevy.
Objevné plavby DS: kap. 17 a 18, ss. 108 – 122.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Mořeplavec a kolonizátor.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slavní mořeplavci a objevitelé
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_15 TÉMA: Objevné plavby.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_16 TÉMA: Objevné plavby.
Objevné plavby Sexta říjen 2016.
S Kolumbem do Nového světa
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EURÓPANIA OBJAVUJÚ SVET
Název a číslo materiálu:
RANÝ NOVOVĚK.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Století velkých objevů
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Mgr. Lenka Venclová 7.ročník ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Mgr. Lenka Venclová 7.ročník

arabští kupci cestují do Evropy – dovoz koření ( konzervace masa…) Indie Čína Japonsko zemědělství závlahové, 2x ročně úroda Indonésie z Číny : porcelán, papír, kompas knihtisk – do dřevěných desek, Korea – přes kovové hedvábí z Indie : jemné bavlněné látky usnadněný námořní obchod – díky kompasu feudální státy – zaostalejší neoddělují zemědělství od řemesel útisk chudých rozvoj narušují i nájezdy zaostalejších národů, které vítězí

ZÁMOŘSKÉ OBJEVY 15.století souvislost s renesancí , humanismem – všestranný rozvoj člověka zájem o poznání přírody, světa hledání nových cest do Asie ( koření, zlato, porcelán, tkaniny...) úspěšnost cest dokonalejší lodě – středověk- galéra ( pohon lidmi – veslice ) 15. st. karavela ( řecky karabos – malá loď ), pevná, 3 stěžně karaky – největší plachetnice nástavby na zádi (kastely) – nákladní prostor stabilita, plavba i při nepřízni větru

GALÉRY

KARAVELY

KARAKY – velké plachetnice z dubu a borovice životnost 10 nejvíc 25 let těžko ovladatelné vyzbrojené děly (x korzárům, domorodcům)

2) zdokonalení kompasu astroláb – pomoc v navigaci potvrzení o kulatosti země snaha dostat se do Indie západní cestou

PORTUGALŠTÍ MOŘEPLAVCI Bartolomeo DIAZ vydal se na jih, kolem AFRIKY nejjižnější cíp – obeplul a nazval MYS DOBRÉ NADĚJE

VASCO de GAMA 1498 obeplul Afriku a dobyl západní část INDIE

ŠPANĚLŠTÍ MOŘEPLAVCI KRYŠTOF KOLUMBUS ( Ital ) SMĚREM NA ZÁPAD … DOSTAT SE DO INDIE (dokázat že Země je kulatá) KRYŠTOF KOLUMBUS ( Ital ) měl podporu Španělska 1492 dorazil na ostrovy v Karibském moři (Amerika) doživotně se domníval,že doplul do Indie domorodci nazvali „indiány“

AMERIGO VESPUCCI ITAL označil nově objevenou zemi NOVÝ SVĚT psal o ní mluvilo se o ní jako o Amerigově zemi AMERIKA

Ferdinand Magalhaes [fernau magaljanyš] Portugalec ve službách Španělska skutečnil Kolumbovu myšlenku plavby do Indie západním směrem 1519 – 1522 plavba kolem světa ze Španělska Tichý oceán zemřel na Filipínách z pěti lodí se vrátila zpět do Evropy jen jedna výprava definitivně potvrdila kulatost Země

velké říše v AMERICE severní část – osídlena lovci – žijí v rodech na dvou místech – státní celky dnešní MEXIKO – vyspělá říše MAYŮ na jejich troskách říše AZTÉKŮ bohatá kultura, ale neznali tažná zvířata a železo dnešní PERU - říše INKŮ

MACHU PICCHU