7. ročník Pozdní středověk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Planeta Země.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
III/2 XV A
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
2/ Portugalsko, Španělsko
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Země a zeměpis.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Igor Dostal
Registrační číslo projektu
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_23-01 Zámořské objevy 1/ Obecná východiska.
Zámořské objevy 15. století
16.1 Objevné plavby (poč. 15.st. – pol.16.st.)
Zámořské objevy.
Objevné plavby DS: kap. 17 a 18, ss. 108 – 122.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
S Kolumbem do Nového světa
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název a číslo materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Sada : Člověk a jeho společnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

7. ročník Pozdní středověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012

bratři Polové u chána Kublaje Zámořské objevy Historie objevných plaveb: Marco Polo benátský kupec, 13. století vyslanec papeže do Číny byl ve službách císaře Kublaje cestopis Milion bratři Polové u chána Kublaje Marco Polo

miniatura z knihy Milion Marco Polo kniha Milion cesta Marca Pola miniatura z knihy Milion

mapa země z roku 1459 (Benátky) Příčiny plaveb: v Evropě byl nedostatek zlata a stříbra velká poptávka po koření cestu do Indie přerušili Turci mapa země z roku 1459 (Benátky) zámořské objevy

Předpoklady cest: nové dokonalejší lodě karavely zdokonalený kompas určování polohy lodí vznikl silný španělský stát rozvoj astronomie Mikuláš Koperník karavela kompas Mikuláš Koperník

Plavby kolem Afriky: Bartolomeo Diaz: Portugalec 1487 chtěl obeplout Afriku a dostat se do Indie dostal se k mysu Dobré naděje plavba Diaze

Vasco da Gama: Portugalec 1497 – 1498 dostal se až do Indie plavba Vasca da Gamy loď Vasca da Gamy

Plavby západním směrem: Kryštof Kolumbus: Ital ve službách Španělska dostal se na ostrovy v Karibském moři - 1492 karavely Pinta, Nina a Santa Maria věřil, že se dostal do Indie indiáni Kryštof Kolumbus Mapa Toscanelliho, podle které se orientoval Kryštof Kolumbus Kolumbova mapa, cca z roku 1490, pocházející z dílny Bartoloměje a Kryštofa Kolumbových

Výpravy Kryštofa Kolumba

Karavely Kryštofa Kolumba

Kolumbus před královnou Isabelou Kastilskou Kryštof Kolumbus Kolumbus v Novém světě Kolumbus před královnou Isabelou Kastilskou Kolumbův náhrobek v Katedrále Panny Marie v Seville; tumbu nesou králové Kastilie, Leónu, Aragonie a Navarry Kryštof Kolumbus předvídá zatmění Měsíce

Amerigo Vespucci: důkaz, že jde o nový světadíl Amerika loď Vespucciho plavby Vespucciho

trasa plavby Fernãa de Magalhães Fernando Magalhaes: Portugalec ve španělských službách 1519 – 1522 obeplul zeměkouli a dostal se do Indie Země je kulatá trasa plavby Fernãa de Magalhães

středověké vyobrazení vesmíru Důsledky objevných plaveb: změnil se církevní výklad obrazu světa: Země není středem vesmíru Evropané zakládali kolonie: levná pracovní síla levné suroviny odbytiště i nekvalitního zboží středověké vyobrazení vesmíru zakládání kolonií

pěstování nových plodin nové plodiny: brambory kukuřice rajčata fazole kakao koření tabák fazole brambora kakaový bob pěstování nových plodin

dovoz drahých kovů a zlata: snížila se tím jeho cena v Evropě zánik indiánských civilizací: Aztékové Inkové Mayové byli velmi vyspělí pyramidy, města, náboženství, … dobyvatelé je zotročili Cortés a Pizarro Aztékové - kosmogram Inkové mayské jazyky

Zápis: Zámořské objevy Historie objevných plaveb: Marco Polo benátský kupec, 13. století vyslanec papeže do Číny byl ve službách císaře Kublaje cestopis Milion Příčiny plaveb: v Evropě byl nedostatek zlata a stříbra velká poptávka po koření cestu do Indie přerušili Turci Plavby kolem Afriky: Bartolomeo Diaz: Portugalec 1487 chtěl obeplout Afriku a dostat se do Indie dostal se k mysu Dobré naděje Vasco da Gama: - Portugalec 1497 – 1498 dostal se až do Indie

Důsledky objevných plaveb: změnil se církevní výklad obrazu světa: Plavby západním směrem: Kryštof Kolumbus: Ital ve službách Španělska dostal se na ostrovy v Karibském moři - 1492 karavely Pinta, Nina a Santa Maria věřil, že se dostal do Indie indiáni Amerigo Vespucci: důkaz, že jde o nový světadíl Amerika Fernando Magalhaes: Portugalec ve španělských službách 1519 – 1522 obeplul zeměkouli a dostal se do Indie Země je kulatá Důsledky objevných plaveb: změnil se církevní výklad obrazu světa: Země není středem vesmíru

Evropané zakládali kolonie: levná pracovní síla levné suroviny odbytiště i nekvalitního zboží nové plodiny: brambory kukuřice rajčata fazole kakao koření Tabák dovoz drahých kovů a zlata: snížila se tím jeho cena v Evropě zánik indiánských civilizací: Aztékové Inkové Mayové byli velmi vyspělí pyramidy, města, náboženství, … dobyvatelé je zotročili Cortés a Pizarro

Test – kdo nebo co je na obrázku? Mikuláš Koperník Amerigo Vespucci karavela Kryštof Kolumbus Vasco da Gama Bartolomeo Diaz Fernando Magalhaes

Otázky pro mladé historiky: Opakování: Co víš o Marcu Polovi? Co bylo hlavní příčinou zámořských objevů? Jaké byly předpoklady zámořských objevů? Co víš o plavbách kolem Afriky? Co víš o plavbách západním směrem? Co přinesly zámořské objevy Evropě? Jaký je negativní důsledek objevných plaveb? Otázky pro mladé historiky: Najdi podrobnosti o historii Aztéků, Mayů a Inků?

Odkazy: http://cs.wikipedia.org/wiki/Marco_Polo http://lucifer.bloguje.cz/913411-marco-polo-testoviny-a-zmrzlina.php http://www.notablebiographies.com/Pe-Pu/Polo-Marco.html http://www.z-zahady.cz/2011/08/marco-polo-pry-do-ciny-nikdy-nedosel/ http://www.travel-studies.com/travel-classics/marco-polo-map http://www.miss-pepper.cz/moc-koreni/ http://www.ucebnice-dejepisu.ic.cz/0602-pozdni-stredovek-nove-vedecke-objevy-a-zamorske-plavby.php http://cs.wikipedia.org/wiki/Karavela http://nemedijci.wz.cz/drd21.html http://druidova.mysteria.cz/UKAZY_VE_VESMIRU/KONEC_SVETA.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Mikul%C3%A1%C5%A1_Kopern%C3%ADk http://cs.wikipedia.org/wiki/Bartolomeo_Diaz http://www.deliabw.edu.hk/broadway/Eng/S3A%20English%20Project/Group%208/bartholomeu%20Dias.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Vasco_da_Gama http://ar310.blogspot.cz/2011/07/vasco-da-gama.html

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kry%C5%A1tof_Kolumbus http://library.thinkquest.org/4034/vespucci.html http://www.sheppardsoftware.com/southamericaweb/factfile/Unique-facts-SouthAmerica4.htm http://www.schoonerman.com/ame-ves.html http://www.english-online.at/history/amerigo-vespucci/how-america-got-its-name.htm http://www.modelylodi.cz/Typy_lodi/karavela.htm http://lodenky.ic.cz/kolumbus.html http://www.hirondino.com/historia-de-portugal/expansoes-portuguesas/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Fern%C3%A3o_de_Magalh%C3%A3es http://rkfrakovnik.webnode.cz/dejiny-rimskokatolicke-cirkve-v-cesku/ http://www.technologiaartis.org/3vse-studie-corpora.html http://czechfolks.com/plus/2011/10/10/borek-sindler-z-trestanecke-kolonie-k-vzorne-demokracii/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Lilek_brambor http://www.americkecentrum.cz/historie http://www.moje-rodina.cz/domacnost/bajecne-recepty/recepty-fazole-aby-chutnaly

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kakao http://www.horoskopnamiru.cz/aztekove-ii-dil-vira-v-posmrtny-zivot http://leccos.com/index.php/clanky/inkove