Jirka Škvor KUKAS, KOMETA, KOMETA2
KOMETA těleso sluneční soustavy KOmplexní MEtodika TAjemného rozdělování finančních prostředků KOnečně MEnší TAjemno (snad) KOMETA2
KOMETA složitá metodika nejasné vstupní údaje chybné vstupní údaje neprůhledné zpracování ruční zpracování veleplachta
KOMETA2: DĚKAN zjednodušit zprůhlednit menší zvýhodnění anglické výuky lokální nespravedlivosti
KOMETA(2) pedagogické výkony objednané předměty vedoucí funkce vedení doktorandů + studie, dizertace (anketa) chod katedry pobyt doktorandů rozdělení mzdy, INV
KOMETY − DOKUMENTY KOMETA KOMETA2
KOMETA Kometa Mzdy NEI INV Kč
KOMETA2 Kometa2 Mzdy NEI INV Mzdy NEI INV
KOMETA2: MZDY
KOMETA2: MZDY PŘEDMĚTY
KOMETA2: NEI, INV
KOMETA2: NEI, INV – B/M
KOMETA2: APLIKACE
KOMETA2: PODÍLY KATEDRY OBHOPOPRIPRTVEDkontaktpodíl ,4 %11,6 %7,4 %0,0 %12,7 %10,5 % ,8 %3,0 %4,8 %0,0 %3,5 %3,9 % ,2 %4,7 %4,8 %0,9 %4,5 %5,8 %5,5 % ,5 %6,0 %6,3 %10,6 %6,4 %5,0 %5,3 % ,1 %11,7 %10,9 %14,2 %10,9 %9,3 %9,5 % ,5 %3,9 %7,7 %0,0 %4,6 %3,7 %3,9 % ,3 %5,2 %5,8 %14,2 %5,0 %3,2 %3,6 % ,9 %17,7 %11,2 %4,2 %17,7 %11,0 %11,6 % ,7 %5,5 %6,6 %0,0 %6,3 %5,3 %5,4 % ,1 %8,6 %7,1 %14,2 %7,6 %4,4 %4,9 % ,6 %9,7 %7,4 %0,0 %8,5 %2,8 %3,6 % FEL100 %
KOMETA2: PODÍLY TYP VÝUKY OBHOPOPRIPRTVEDkontaktpodíl ,4 %1,1 %2,9 %0,0 %7,8 %85,8 % 100,0 % ,0 %0,8 %5,2 %0,0 %5,9 %86,1 % 100,0 % ,2 %0,9 %3,6 %0,1 %5,2 %89,0 % 100,0 % ,5 %1,2 %5,0 %1,3 %7,9 %82,3 % 100,0 % ,7 %1,2 %4,8 %0,9 %7,4 %84,0 % 100,0 % ,3 %1,0 %8,3 %0,0 %7,8 %80,6 % 100,0 % ,6 %1,5 %6,8 %2,5 %9,1 %75,6 % 100,0 % ,9 %1,5 %4,1 %0,2 %10,0 %81,3 % 100,0 % ,1 %1,0 %5,1 %0,0 %7,6 %84,1 % 100,0 % ,7 %1,8 %6,0 %1,8 %10,1 %76,6 % 100,0 % ,5 %2,7 %8,7 %0,0 %15,5 %66,7 % 100,0 % FEL2,0 %1,0 %4,2 %0,6 %6,5 %85,7 % 100,0 %
KOMETA2: DOTAŽENÍ prověření předmětů − místnosti (lab) závěrečné práce − cizí služby? projektové předměty (zápočty?) souběhy česky + anglicky bloková výuka výpočet mimo XLS …
Dobrý den, dovolím si několik čistě technických poznámek, abyste měli více podkladů pro rozhodování. * Společné projektům i závěrečným pracem je fakt, že se platí dopředu * V metodice Kometa2 (čl. 2.5) projekty splývají se závěrečnými pracemi * Závěrečné práce a projekty se ale liší * Diplomky a bakalářky o mají samostatnou evidenci (vedoucí/oponent/katedra obhajoby) a je na ně v kometě vytvořen specializovaný aparát, který tyto informace pro účely placení získává (přitom ignoruje předměty (DIP, BAP)). o předmět DIP-BAP lze zapsat až po vytvoření a schválení zadání - je tedy známo dopředu, za kým půjdou výkony o předpokládá se, že student opravdu práci odevzdá o jde tedy o kvalifikovaný odhad * Projekty o nemají oporu v KOSu, řeší si je každá katedra/obor po svém o jejich zapsání není podmíněno schváleným zadáním o na začátku semestru, kdy se student zapisuje, často netuší, kdo bude jeho vedoucím o proto student ani neví, projektový předmět které katedry si má zapsat (často má v indexu jen název předmětu bez uvedené zkratky s číslem katedry, v kosu pak náhodně vybrané číslo katedry u projektového předmětu) o stejně tak vyučující často netuší, který konkrétní projektový předmět vedou (starají se o téma a konkrétní zkratku projektu hledají až při zápočtu ve spolupráci se studentem či s ped. oddělením - to už je ale předmět někomu zaplacen) o projekty nemají ani oporu v kometě. Proto se musí ručně dělit každý projektový předmět pomocí cizích služeb o ALE - kometa se uzavírá druhý týden v semestru, o v té chvíli neexistuje informace, podle které by se dalo predikovat, který pracovník zapíše známku z projektu. o vlastně ani nemá cenu dělit výkon dle cizích služeb, protože nejsou správně jednotlivé předměty... o platí se tedy jisté pseudonáhodné číslo Technicky možná řešení o přesným řešením by bylo dělit výkony za projekty ZPĚTNĚ + za uzavřené projektové předměty z předchozího semestru. + dělit je podle osoby, která udělila zápočet - pokud katedra pověří vedoucí + dělit cizími službami - pokud za katedru uděluje zápočty jedna osoba o jiným možným by bylo zavést evidenci projektů obdobně, jako se evidují závěrečné práce + zpřesnilo by to odhad, který by se dal platit dopředu + nutilo by to studenty k výběru projektu před zápisem + svazuje to, studenti často nemají na výběr projektu mimo semestr ani pomyšlení, protože na konci semestru honí zkoušky a pak zmizí na prázdniny. Vzhledem k tomu, že jsou (z pohledu komety) všechny projekty rovnocenné (12 ZH bak a 14 ZH mag, bez ohledu na počet kreditů), stačil by jeden projekt bakalářský a jeden magisterský. * při zápisu studenta by byl předmět jasně určený * při kontrole studijního plánu také * při výpočtu komety také, * pokud by se výkon počítal zpětně, lze dělit automaticky podle kateder zapisujících osob (a každá katedra by mohl podle cizích služeb dále rozdělit případy, kdy za ni zapisuje jediná osoba) Omlouvám se za rozsáhlost dopisu, ale nemám teď dostatek času, abych napsal kratší. Přeji pěkný den a šťastnou ruku při řešení tohoto složitého úkolu. KOMETA2: TECH.POZN.
KOMETA, KOMETA2 DOTAZY…?