Mocninné funkce se záporným celým exponentem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Advertisements

F U N K C E II Funkce 5 Mocninná funkce 3 Čihák Plzeň 2013, 2014.
Mgr. Vladimír Wasyliw - s využitím práce Mgr. Petra Šímy – SŠS Jihlava
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFY SLOŽENÝCH GONIOMETRICKÝCH FUNKCÍ
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Mocninné funkce s racionální mocninou. a sudé b liché a sudé b liché a liché b sudé a liché b sudé a liché b liché a liché b liché.
ROVNOMĚRNÝ POHYB.
Základy infinitezimálního počtu
Šablona funkcí „pokus o návod“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Geometrická posloupnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_94.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Funkční hodnota a argument funkce
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Celá čísla Násobení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_92.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B07 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 4 Mocninná funkce 2.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín HYPERBOLA 1.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Graf nepřímé úměrnosti
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Hyperbola jako kolineární obraz kružnice
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
FUNKCE 17. Mocninná funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B04 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
FUNKCE 18. Exponenciální funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
FUNKCE 15. Nepřímá úměrnost
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Vzájemná poloha hyperboly a přímky
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_115.MAT.02 Posunutá hyperbola.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
Hyperoskulační kružnice hyperboly
Změna periody u funkcí sin x a cos s
Posun grafu funkce tangens a kotangens po ose y
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozložení nadpisu podnadpis.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Posun grafu funkcí sin x a cos x po ose y
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Transkript prezentace:

Mocninné funkce se záporným celým exponentem

Sestrojte graf funkcí: a) y = x -1 b) y = (x+1)-1 - 4 -2 -1 -1/2 -1/4 1/4 1/2 1 2 4 y = x -1 -1/4 = -0,25 -1/2 = -0,5 1/2 =0,5 1/4 =0,25

Sestrojte graf funkcí: a) y = x -1 b) y = (x+1)-1 - 4 -2 -1 -1/2 -1/4 1/4 1/2 1 2 4 y = x -1 -1/4 = -0,25 -1/2 = -0,5 1/2 =0,5 1/4 =0,25 y = (x+1)-1 Sestrojíme posunuté asymptoty Posuneme základní body větví hyperboly [1;1] a [-1;-1] Vykreslíme posunutý graf y = x -1

Načrtněte grafy funkcí a) y = x -2 -1 -1/2 1/2 1 2 y = x -2 1/4 =0,25 4 b) y = x -2 – 1

Sestrojíme posunutou asymptotu Načrtněte grafy funkcí a) y = x -2 x -2 -1 -1/2 1/2 1 2 y = x -2 1/4 =0,25 4 b) y = x -2 – 1 y = x -2 – 1 Sestrojíme posunutou asymptotu Posuneme základní body větví hyperboly [1;1] a [-1;-1] Vykreslíme posunutý graf y = x -2

Sestrojíme posunuté asymptoty Načrtněte grafy funkcí a) y = x -2 x -2 -1 -1/2 1/2 1 2 y = x -2 1/4 =0,25 4 b) y = (x + 2) -2 - 1 y = (x + 2) -2 - 1 y = x -2 Sestrojíme posunuté asymptoty Posuneme základní body větví hyperboly [1;1] a [-1;-1] Vykreslíme posunutý graf

Domácí úkol D(f) = R – (0) y = x -1

Domácí úkol D(f) = R – (2) y = x -1