DIGITALIZACE ČESKÝCH FILMOVÝCH DĚL NÁVRH KONCEPCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Připravenost České televize na vysílání v HD
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Komunitární program PROGRESS
Od pásku k bezpáskovému workflow Zlín Ing. Pavel Čermák Česká televize TS Brno.
Národní filmový archiv v digitálním věku
VISK 7 J. Polišenský. Historie ochrany knihovních fondů v NK ČR •1994 vznik odboru ochrany knihovních fondů •1995 dokončení Centrálního depozitáře v Hostivaři.
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
Digitalizační pracoviště MKP SDRUK sekce IT, Olomouc února 2007.
Filmové vizuální efekty
Ochrana průmyslového vlastnictví a patentové informace
Záznamová média.
Digitalizace v ČR dle DCI 1/ DCI 2/ Přehled technologií (uskutečněné prezentace)‏ 3/ Financování (VPF, SF, státní správa, bankovní produkty, vlastní investice)
DIGITALIZACE KIN –možnosti financování z programu MEDIA 18. dubna 2012, Světozor.
Informační a komunikační technologie
Přehled fondů a sbírek archivů ČR na Internetu
Dlouhodobá paměť autor : Tomáš Geryk kontakt : web :
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
DIGITALIZACE KIN Současná situace v ČR a plány do budoucna Olga Raitoralová 23.dubna 2008, Praha.
Digitální publikace a e-knihy v Ústavu pro českou literaturu AV ČR Pavel Janáček, Michal Kosák, Praha,
CD-ROM Compact Disc - Read Only Memory
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Digitální zemědělská knihovna on-line. ÚVOD ČZU SIC a KBFR – dlouhodobá koncepce rozvoje „snadného“ přístupu k informacím podpora FRVŠ –616/ Digitalizace,
Cyklus seminářů na téma: Obrazové dokumenty Změna názvu i pořadí seminářů vyhrazena.
generální ředitel a předseda představenstva
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Fondy EHP 2004 – 2009 (2011) Finanční mechanismy (FM) 1 a Fondy EHP 2009 – 2014 (2016) Finanční mechanismy (FM) 2 Školení pro hodnotitele 30/7/2014 Odbor.
Obrazové formáty Ing. Jaromír janeček.
Poslední let Petra Ginze vstupuje do českých kin Film uvidíte v rámci návštěvy Domu OSN. Má 70 minut. Společnost PINOT FILM se rozhodla zakoupit jej do.
Záznamová média Obsah: Rozdělení ZM…………………… HDD………………………………
Střednědobé uložení digitálních dokumentů a jejich autenticita (Miroslav Čejka, GORDIC spol. s r.o.)
Otto Chmelík, Státní okresní archiv Děčín
Krajská digitalizační jednotka Kraje Vysočina
Paměťová média.
1 Střední škola technická a gastronomická Blansko škola moderních technologií 65 roků od založení školy.
Historické fondy VKOL - ukázky
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
Pardubice NK ČR - Školení projektových manažerů MEDIA 2007 MEDIA 2007 Program podpory evropské a televizní tvorby, jejího šíření a propagace.
Digitalizace televizního vysílání & Internet Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Dlouhodobé uchovávání a zpřístupňování dokumentů v digitální podobě
Bohdana Stoklasová Národní knihovna ČR
Televizní vysílání v České republice
Představení projektu digitalizace: Ochranné reformátování periodika Sdělení zaměstnanců fy T. & A. Baťa Ing. Jan Kaňka Krajská knihovna Františka Bartoše.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Příprava novely autorského zákona Celostátní porada vysokoškolských knihoven Hradec Králové Vít Richter Národní knihovna ČR
Evropská unie a iniciativa i2010: Digitální knihovny.
NÁRODNÍ DIGITÁLNÍ ARCHIV
Scanner.
Optická média.
Informatika vnější paměti – Optické disky
Archiválie a archivní pomůcky na portálu Badatelna.cz
Digitalizace a zpřístupňování dokumentů na AMU Iva Horová: Digitalizované primární dokumenty zpřístupněné prostřednictvím prvků informačního systému školy.
Elektronické úřadování v archivní legislativě a spisových normách ústředních úřadů. Národní archiv Archivní Praha 4
Multimédia Žlutířová Eva.
Zahájení úvodní slova představení projektu etapy projektu představení projektového týmu Národní digitální archiv.
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_15_televize TEMA:Multimédia a grafika.
ZÁZNAMOVÁ MÉDIA. Podle principu čtení se datové nosiče dělí na : Magnetická média, tzn. disketa, pevný disk, magnetická páska (audiokazeta, videokazeta,
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Blu-ray.  celý název formátu zní "Blu-ray disk, odtud zkratka BD  Název disku pochází z anglického Blue ray, tj. modrý paprsek, označení související.
Co chceme od technologie pro dlouhodobou archivaci?
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Diskové pole SIS II - záložní centrum projekt spolufinancovaný z ročního programu 2012 Fond pro vnější hranice (FVH)
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Dotační nabídka Fondu kinematografie
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

DIGITALIZACE ČESKÝCH FILMOVÝCH DĚL NÁVRH KONCEPCE pro Ministerstvo kultury ČR vypracovala Pracovní skupina při Filmové radě

DIGITALIZACE KULTURNÍHO OBSAHU DOPORUČENÍ EVROPSKÉ KOMISE výzva členským státům ke stanovení cílů v digitalizaci archivních materiálů  a vytvoření národních strategií pro uchovávání digitálních materiálů a přístup k nim STÁTNÍ KULTURNÍ POLITIKA ČR 2009-2014 3.6. Digitalizace kulturního obsahu digitalizace materiálu kulturního obsahu je naléhavým úkolem současnosti jednak jako metoda umožňující uchování a ochranu originálních nosičů informaci a jednak jako nastroj přiblížení nezkreslených informaci veřejnosti komfortním způsobem

SLOŽENÍ PRACOVNÍ SKUPINY UMĚLECKÁ KOMISE EVA ZAORALOVÁ – umělecká ředitelka MFF KV VLADIMÍR OPĚLA – ředitel NFA IVO MATHÉ – rektor AMU, člen prezidia ČFTA MICHAL BREGANT – proděkan FAMU JAN LUKEŠ – filmový historik TOMÁŠ BALDÝNSKÝ – filmový publicista JAROSLAV SEDLÁČEK – filmový publicista MIROSLAV ZELINSKÝ – předseda Rady Fondu

SLOŽENÍ PRACOVNÍ SKUPINY TECHNOLOGICKÁ KOMISE VLADIMÍR OPĚLA, JITKA KOHOUTOVÁ – NFA JIŘÍ MYSLÍK, MAREK JÍCHA, MARTIN PREISS – AČK PAVEL STRNAD – APA ALEŠ BOŠTIČKA – Barrandov Studio KATEŘINA MORVAI – Ateliéry Bonton Zlín PAVEL BOROWIEC – DVD Group PETR VÍTEK – člen Digital Cinema Experts Group FELIX NEVŘELA, TOMÁŠ SROVNAL – Cinepost PETR STRÁNSKÝ, DANIEL HROMÁDKO –Brickbox Media

CÍL KONCEPCE analyzovat možnosti využití filmových děl v digitální éře distribuce navrhnout filmová díla k digitalizaci analyzovat autorsko-právní aspekty digitalizace navrhnout optimální technologie digitalizace provést odhad finanční a časové náročnosti digitalizace

ZLATÝ FOND ČESKÉ KINEMATOGRAFIE filmy do 31.12.1964 – práva výrobce vykonává Národní filmový archiv filmy od 1.1.1965 do 31.12.1991 – práva výrobce vykonává Státní fond ČR pro podporu a rozvoj kinematografie orig. negativy a duplik. materiály filmů – spravuje NFA: hraný film 1898-1993 (2 305 titulů) animovaný film 1928-1991 (cca 1 300 titulů) zpravodajský film 1898-1945 (cca 1 000 jednotek) zpravodajský film 1945-1990 (cca 5 000 titulů) dokumentární film 1898-1991 (cca 7 300 titulů)

1. ETAPA DIGITALIZACE priorita kritéria počet filmů zpřístupnit nejlepší díla české kinematografie z období 1989-1993 v digitální podobě ve vysokém rozlišení kritéria celovečerní filmy (nad 50 min.) hrané a animované filmy počet filmů návrh 200 titulů ze zlatého fondu české kinematografie

DIGITÁLNÍ DISTRIBUCE KINO – digitální projekce DCI standard HOME VIDEO – digitální nosič Blu-ray TV VYSÍLÁNÍ – digitální vysílání HDTV INTERNET – video on demand, IPTV v HD

rozlišení obrazu (š x v) OBRAZOVÉ STANDARDY užití rozlišení obrazu (š x v) TV, DVD 720 x 576   HDTV 1280 x 720 Blu-ray 1920 x 1080 kino DCI 4096 x 2480

DIGITÁLNÍ RESTAURACE příprava zdrojových filmových materiálů scanování / přepis zdrojového obrazu a zvuku digitální restaurování obrazu a zvuku uchovávání restaurované digitální kopie výroba digitálních masterů

PŘÍPRAVA ZDROJOVÝCH MATERIÁLŮ OBRAZ 35mm originální negativ 35mm duplikativní pozitiv – ideální pro digitalizaci 35mm pozitivní kopie ZVUK optická zvuková stopa magnetická zvuková stopa

OBRAZOVÉ FORMÁTY formát počet 1:1,19 8 1:1,33 11 1:1,37 153 1:1,66 1:1,85 1 1:2,35 19   čb 124 bar. 76

SCANOVÁNÍ / PŘEPIS získání plnohodnotného digitálního otisku díla OBRAZ volba obrazového rozlišení snímání – dvojnásobek výsledného využití scanování po filmovém políčku ZVUK nejvyšší možná kvalita

DIGITÁLNÍ RESTAUROVÁNÍ OBRAZ odstranění nečistot, poškození, event. doplnění poškozených částí obrazu barevná korekce podle předlohy ZVUK odstranění šumu, dropů, praskanců a jiných zvukových nečistot rekonstrukce chybějících částí zvukové stopy

UCHOVÁVÁNÍ DIGITÁLNÍCH KOPIÍ datová náročnost základního digitálního masteru (4K, DPX-10bit) - cca 8TB uchovávání jednotlivých distribučních masterů celková datová náročnost - cca 11 TB / film

VÝROBA DIGITÁLNÍCH MASTERŮ pro archivaci – Digital Intermediate (DI) pro digitální kino – Digital Cinema Package (DCP) pro HDTV a Blu-ray – HDcam SR pro TV a DVD – Digital Betacam pro VoD a IPTV – MPEG2, H264

ODHAD FINANČNÍ NÁROČNOSTI fáze náklady na 1 film zhotovení zdrojových materiálů 466 tis. scan / přepis 473 tis. digitální restaurování 1 302 tis. výroba digitálních masterů 192 tis. ostatní náklady 107 tis. celkem 2 540 tis.

ODHAD ČASOVÉ NÁROČNOSTI celková metráž 509.700 m obrazový scan scan 1 okénka trvá cca 1,5 vteřiny odhadovaná doba 12.743 hodin – 4 roky při 2-směnném provozu digitální restaurování obrazu pro zpracování 1.000 m potřeba cca 100 hodin práce odhadovaná doba 50.970 hodin – 4 roky při provozu na 8 pracovištích

NÁVRH PRACOVNÍ SKUPINY 1. ETAPA DIGITALIZACE 200 vybraných celovečerních filmů měla by začít co nejdříve neměla by trvat déle než 4 roky odhadované náklady cca 500 miliónů Kč