SAP R/3 – scénáře úloh k řešení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program pro rychlé hlášení poruch strojů a zařízení
Advertisements

Novinky v řízení zásob 2008 Martin Schlosser Skalský Dvůr
ing. Květoslava Plechatá
Příprava Řízení zásob na nový rok Co vše je třeba udělat před převodem na nový rok? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
Užitečné drobnosti v řízení zásob Autor: Martin Schlosser Skalský Dvůr
Evidenční software SUAP
Databáze Dotazy.
Sklenářství a rámování
Prémiová automatická objednávka Instruktáž. CO JE TO ADR? •Prémiová automatická objednávka (ADR) je nejjednodušší způsob, jakým můžete obdržet své oblíbené.
Zakázkově vytvořená aplikace Technologický software HTH8 s.r.o, Eimova 880, Polička, tel.: , fax: ,
Metody plánování údržby. Úvod Tento popis je věnován různým metodám plánování údržby v programu STROJEW. Existuje několik vhodných metod a pro výběr té.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
ing. Květoslava Plechatá
Tabulkový precoser Open Office Calc ZÁKLADY PRÁCE
Návod k registraci CIS (zákaznický informační systém)
Prezentace informačního systému pro malé a střední pekárny
Postup při vyplňování žádosti o platbu v Benefit7 EX-POST.
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
Evidence a inventury majetku
Informační systém Patricie pro Cestovní kanceláře.
Předmět: Účetnictví, Aplikace, Účetní software
MARBES CONSULTING s.r.o. - komplexní řešení informačních systémů
Stav skladu ? K datu ?.
Benefit7+ - vyplňování Monitorovacích zpráv (MZ) se žádostí o platbu
17.Tabulkový procesor (filtrování a řazení dat, formuláře, podmínky a podmíněné formátování, export a import dat) Barbora Skoumalová 4.A.
Změny v aplikacích účetnictví Ondřej Suk Skalský Dvůr
Air Products Company Confidential 25. března 2013 Co je nového v aplikaci AgentsPlus?
Prodejní ceny Možnosti cenové politiky v Řízení zásob Autor: Ing.Robert Naar Skalský Dvůr
Zásoby novinky v roce 2014 Ing. Bohuslav Major Skalský Dvůr
Zakládání dodavatele 1. i 2. úrovně - obsah 1.Obsah 2.Obecné zásady 3.Seznam dodavatelů – jak rozeznat, jestli má ústav připojený svůj záznam dodavatele.
On-line multikošík Pro ještě pohodlnější objednávání na
 Projekt CZ.1.07/1.1.38/  Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku  uměleckých řemesel a oborů gastro  TENTO PROJEKT JE.
Účetní doklady Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
MS ACCESS parametrický dotaz
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Školení IS Rozpisy studentů, závěrečné práce. Rozpisy Studium → Přehled balíků s tématy/variantami Balíky : byly vytvořeny - s názvem katedry, zvlášť.
Velkoobchodní operace
1. Tranzity V Solar Fire jsou pro práci s tranzity dva skvělé nástroje: a) Pohyblivé kolečko Je optimální pro rychlou orientaci v momentálním dění. Jeho.
BENEFIT 7 Bc. Iva Sobíková 8. října Cíl prezentace Žádosti Benefit 7+  Cílem - upozornit žadatele na záložky tohoto IS, se kterými mívají občasné.
Analytické nástroje MS Dynamics NAV Ing.Jaromír Skorkovský, CSc.
Novinky a speciální nastavení v ŘZ Autor: Martin Schlosser Skalský Dvůr
Business novýma očima Elektronické tržiště veřejné správy CenTrade Ing. Michal Rosenbaum konference ISSS
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Předmět: Účetnictví, Aplikace, Účetní software Téma: UCTO200X – program pro daňovou evidenci Skladová evidence, příjem na sklad s přenosem údajů do jiné.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Supermarket Informační Systém Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Přidání kontaktu Seznam kontaktů vám zjednodušuje komunikaci a umožňuje zjistit stav a kontaktní.
EVIDENCE ZÁSOB.
24 Používání relačních databází (základní pojmy a principy z oblasti relačních databází, struktura databáze,oblasti použití relačních databází, vkládání.
MS EXCEL Charakteristika
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Benefit 7+ Centrum pro regionální rozvoj ČR Tábor
Aplikace Přijímačky školní rok 2014/2015
Seminář k výběrovému řízení 2017 Přihlašování do výběrového řízení Statutární město Ostrava Magistrát Odbor sociálních věcí a zdravotnictví.
Manuál pro editaci webu PCP
Büroprofi s.r.o. – České Budějovice
Skalský Dvůr 2015 Zásoby 2015.
Prodej - sklady - Výroba v orsoft open 2015
Distribuční portál (DIP)
Základní informace Možnost zadání rozpočtu i v cizí měně
Jak definovat novou organizaci, se kterou budete pracovat
Využití finančního deníku MS Dynamics NAV 2016
Autor: Ing. Sikorová Renata
Účtování akcí Postup při zadávání akcí, na kterou se vybírají fin. Prostředky (srážejí se ze zálohového účtu) je následující:
Úvod od MS Dynamics NAV Příklad nad podej a následky tohoto procesu v systému (sklad, položky zákazníka a věcné položky ( finanční transakce na účtech.
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2-druhá část
Úvod MS Dynamics NAV Příklad nákupu zboží a následky tohoto procesu na stav skladu, saldo dodavatele a položky hlavní knihy (věcné položky) Ing.J.Skorkovský,CSc.
Transkript prezentace:

SAP R/3 – scénáře úloh k řešení kmenová data, (S1) – prodejní zakázka – příprava kmenových dat (S2) – prodejní zakázka – prodej (S3) - prodejní zakázka – dispozice a nákup

Kmenová data Doporučené hodnoty Prodejní organizace 0001 Cesta odbytu   Prodejní organizace 0001 Cesta odbytu 01 Obor 07 Zadavatel zakázky 1000 Závod Sklad Dodavatel 1003 Nákupní organizace Účetní okruh CZ01 Expediční středisko Sklad (Warehouse Management) 010 Předloha IT575-vzor Odvětví Obchod Druh materiálu obchodní zboží Materiál: IT323005xjmeno

Společné principy nevytvářet čísla dokladů – systém je automaticky doplňuje, systém si také po dobu jednoho přihlášení pamatuje posledně použité hodnoty, řada údajů se doplní automaticky z kmenových dat - některé hodnoty však budou oproti popisu chybět a je třeba (většinou po chybovém hlášení) je doplnit ručně, datumy – lze účtovat jen do otevřeného účetního období (únor a březen 2002) - pro účetní operace datum z těchto dvou měsíců, kmenový záznam se většinou vytváří postupně - založení (create) - vzniká při něm číslo kmenového záznamu, záznamy  lze zakládat s referencí na již hotové záznamy - do nového záznamu se zkopírují všechny hodnoty ze zadaných organizačních úrovní, možnost plánování změn - plánované hodnoty se uchovávají mimo kmenový záznam, jsou viditelné pouze pomocí speciálních transakcí, z plánovaných změn se stanou změny aktuální provedením tzv. aktivace, views – záložky – seskupují se do nich pole podle jednotlivých oddělení a umožňují intuitivní navigaci mezi nimi,

Kmenový záznam materiálu materiál (artikl) – cokoliv, co je nakupováváno, vyráběno, skladováno, prodáváno nebo z nějakých důvodů evidováno, view obsahuje kód a popis materiálu, základní měrnou jednotku a tlačítko pro informační údaje (kdo view založil, měnil, mazal, …), druh materiálu - determinuje chování systému v jednotlivých transakcích, omezuje možnost zakládání určitých záložek a výběr jednotlivých polí, základním prvkem - účetní okruh - účetní jednotka, za kterou se sestavuje účetní závěrka, každý doklad zachycující operaci s dopadem do účetnictví, musí také obsahovat údaj účetního okruhu - není nutné zadávat ručně, lze ho dovodit z ostatních organizačních údajů,

S1. MM01 - založení kmenového záznamu materiálu vstupy: závod: 1000, účetní okruh: CZ01, sklad: 0001, prodejní organizace: 0001, cesta odbytu: 01, obor: 07, expediční závod: 1000, expediční středisko: 1000, materiál: IT323005xjmeno, odvětví: obchod, druh materiálu: obchodní zboží, předloha: IT575-vzor, postup: vyplnit: Číslo materiálu, Odvětví, Druh materiálu a Předloha, tlačítko Výběr view - všechny, tlačítko Organizační úrovně - doplnit Závod, Sklad, Prodejní organizaci a Cestu odbytu - pro zakládaný materiál i předlohu, Enter, změnit popis Materiálu, tlačítko Uložení - poznamenejte si číslo materiálu

S1. MB1C - naskladnění materiálu vstupy: závod: 1000, sklad 0001 datum dokladu: dnešní datum, datum účtování: datum z otevřeného účetního období, druh pohybu: 561 (příjem převzetím stavu zásob do volně použitelné) materiál: váš materiál, naskladňované množství: 50 , postup: vyplnit: Datum dokladu, Datum účtování, Druh pohybu, Závod a Sklad, Enter, na tabulce s příjmovými položkami - vyplnit číslo Materiálu a naskladňované Množství, tlačítko Uložit , zapište si číslo dokladu. transakce MMBE - kontrola stavu zásob - vyplňte pouze Materiál, pole Závod a Sklad nechte prázdné. tlačítko Provedení.

S2. VA11- založení poptávky vstupy: prodejní organizace: 0001, cesta odbytu: 01, obor: 07, místo vykládky: brána A23,  druh poptávky: AF, zadavatel zakázky: 1000  platí od, platí do: ode dneška do konce příštího měsíce požadované datum dodávky: ode dneška za měsíc (prac. den), postup: vyplnit: Druh dokladu, Prodejní organizaci, Cestu odbytu a Obor, - Enter, vyplnit: Zadavatele zakázky - Enter, vyberte Místo vykládky - tlačítko Převzetí , na záložce Přehled položek vyplňte Platí od a Platí do a požadovaný Datum dodávky, které by mělo být pracovní den (matchkód s kalendářem), Do tabulky položek doplňte váš Materiál a Zakázkové množství - Enter, chybí implicitní cenová podmínka (prodejní cena) - ještě jsme jej neprodávali - cena je nepovinným údajem, doklad uložte – Uložení, zapište si - číslo poptávky, požadovaný datum dodávky

S2. VK31- založení cenové podmínky vstupy: prodejní organizace: 0001, cesta odbytu 01, obor 07 , druh podmínky: PR00, cena: vaše (okolo 40 tisíc korun) , postup: rozbalte menu Ceny a spusťte (dvojklikem na ikonku s hodinami) položku Individuální ceny dle zákazníka, upravit podmínky (DPod) vázané na prodejní organizaci (PrOrg), cestu odbytu (CeOd), Zákazníka a Materiál - klikněte na  ikonku Zákazník/materiál (s obrázkem prázdného listu papíru) v první řádce tabulky, v hlavičce doplňte Prodejní organizaci, Cestu odbytu a Zákazníka, vyplňte Druh podmínky, číslo vašeho Materiálu a cenu - Enter. podmínku uložte - Uložit,

S2. VA21- založení nabídky vstupy: prodejní organizace: 0001, cesta odbytu 01, obor 07 , druh nabídky (quotation type): AG období platnosti: stejné jako u poptávky , postup: vyplňte Druh nabídky, Prodejní organizaci, Cestu odbytu a Obor - tlačítko Založení s referencí, zadejte číslo vaší Poptávky - tlačítko Převzetí, doplňte období platnosti nabídky do polí Platí od a Platí do - doklad je kompletně vyplněný – Enter, kurzor do řádku položky - tlačítko Podmínky položky (dole pod tabulkou položek) – lez vidět způsob sestavení ceny - cena se převzala z nastavených cenových podmínek (lze ji ručně změnit) - tlačítko Zpět, tlačítko Uložení, poznamenejte si jeho číslo

S2. VA01- založení prodejní zakázky vstupy: prodejní organizace: 0001, cesta odbytu 01, obor 07 , (expediční) závod: 1000, expediční středisko: 1000, druh zakázky: TA, číslo objednávky: nějaké číslo (povinné pole!) nový požadovaný datum dodávky: za týden (pracovní den) telefonicky dohodnutý datum dodávky: za tři týdny (pracovní den) postup: vyplňte Druh zakázky, případně i identifikaci oblasti odbytu (Prodejní organizaci, Cestu odbytu a Obor) - tlačítko Založení s referencí , zadejte číslo vaší Nabídky - tlačítko Převzetí, doplňte číslo Objednávky a máte doklad kompletní, tlačítko Uložení, poznamenejte si číslo zakázky, datum přistavení materiálu

S3. MD03 - plánování materiálových požadavků vstupy: závod: 1000 , postup: vyplňte jen Materiál a Závod. , zkontrolujte, že Datum dispozice je stejný nebo novější než datum založení vaší zakázky (v opačném případě ji MRP bude ještě ignorovat), Enter,

S3. MD04 - překlopení plánované zakázky do požadavku na objednávku (POBJ) vstupy: závod: 1000, postup: vyplňte Materiál a Závod, v Dispozičním seznamu si najděte svoji plánovanou zakázku Dispoziční prvek: PláZak (ve sloupci Data k dispozičnímu prvku vidíte její číslo) a dvojklikem nebo ikonkou Detaily k prvku se přepněte na obrazovku s detailními informacemi, konverze plánované zakázky na požadavek na objednávku se provede stisknutím tlačítka POBJ , po stisknutí tlačítka Uložit se vrátíte zpět do dispozičního seznamu, opište si číslo vzniklého POBJ (číslo za mezerou je číslo položky dokladu) a stiskněte ikonku Aktualizace. v dispozičním seznamu se váš prvek změní z PláZak na PožObj. - číslo si opište ze sloupce Data k dispozičnímu prvku ,

Dotazy ?