Přeložíme do češtiny ( Translate into Czech ) Translate each of the following sentences into Czech. Vzor: How many American students were studying at the.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Advertisements

Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Expressions of Time II Construct phrases based on the following pattern. Vzor: On Monday ne v pondělí, ale v úterý *Taken from Lesson 11, pg. 139, ex.
Vy a ty: Changing Personal Pronouns In each of the following sentences, replace vy with ty, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Poslechneme píseň: Díky. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Pronouns in the Accusative & Dative Insert the appropriate pronouns into the sentences below. Vzor: Prosí ___, abych vyšel z pokoje. Prosí mě, abych vyšel.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Halloween 2 1. slovní zásoba Halloween – opak., kontrola podle obr. (PPT) 2. tvoření věty oznamovací a otázky s danými slovy 3. říkanka Jack-O-Lantern,
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Vyjádření množství How many apples? Kolik jablek? Počítatelná podst. jm. How much milk? Kolik mléka? Nepočítatelná podst. jm.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
Slovosled Unscramble the following sentences. Vzor: nebudu bez ničemu rozumnět slovníku Bez slovníku ničemu nebudu rozumnět. *Taken from Lesson 12, pg.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_75 NázevCountable and uncountable nouns Téma hodinyJídlo – rozšíření slovní.
Word Order & Emphasis Come up with the questions that the following statements answer. Remember that new information usually comes at the end of a sentence.
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Present Continuous question
Sun clock. Interesting  Oldest time devices  Types- solid  - portable  Time is determined by shadow  The oldest clock in Trutnov range.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině To be going to VY_22_INOVACE_30 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Unscramble & Translate Unscramble the following sentences and translate into English. Vzor: jít že domů psali nechtějí Psali, že nechtějí jít domů. They.
Possessive Adjectives Form sentences based on the following pattern, using possessive adjectives derived alternately from Jan and Jana. Vzor: Naša kniha.
Se a si: Reflexive Pronouns Insert se or si into the following sentences, if possible. Vzor: Povídali jsme ___ ještě několik minut. Povídali jsme si ještě.
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns In the following sentences, replace my with já, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the appropriate.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Trpný rod – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Modal Verbs Insert into the following sentences the appropriate present tense forms of the modal verbs mít, moci, muset, smět, and umět, wherever they.
Perfective v. Imperfective Choose the appropriate form of the verb (either perfective or imperfective) to complete the following sentences. For some sentences.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Neurčitá zájmena Indefinite Pronouns In the following sentences, replace the underlined expressions by indefinite pronouns with approximately the same.
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích máte.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
Future Perfective Verbs Rewrite the following sentences, changing all verbs to the future perfective. Vzor: Karel volá matce. Karel zavolá matce. *Taken.
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
Liking in Czech Translate the following sentences into Czech. A number of possible answers will be displayed. Vzor: How did you like the play? Jak se vám.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Location v. Motion To & From Form sentences based on the model. Be sure to use the appropriate words (prepositions followed by nouns in correct case, or.
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
More Translation Unscramble and translate the following sentences. Refer to Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim for help.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
Connecting Sentences with který
Prepositions & Cases II
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns
Se a si: Reflexive Pronouns
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
Possessive Pronouns Vzor: Mám jeho sešity. Mám jejich sešity.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
More Translation Unscramble and translate the following sentences. Refer to Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim for help.
Verbs: Aspect & Negation
Verbs: Aspect & Negation
Liking in Czech Translate the following sentences into Czech. A number of possible answers will be displayed. Vzor: How did you like the play? Jak se.
Future Perfective Verbs
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Neurčitá zájmena Indefinite Pronouns
Transkript prezentace:

Přeložíme do češtiny ( Translate into Czech ) Translate each of the following sentences into Czech. Vzor: How many American students were studying at the university? Kolik amerických studentů studovalo na univerzitě? *Taken from Lesson 4, pg. 53, ex. 8 of Contemporary Czech by Michael Heim.

Přeložíme do češtiny 1. The professor gave Eva several pictures.

Přeložíme do češtiny 1. The professor gave Eva several pictures. Profesor dal Evě několik obrazů. 2. The profesor gave Mr. Kožík several pictures.

Přeložíme do češtiny 1. The professor gave Eva several pictures. Profesor dal Evě několik obrazů. 2. The profesor gave Mr. Kožík several pictures. Profesor dal panu Kožíkovi několik obrazů. 3. The professor is giving Mr. Kožík several pictures.

Přeložíme do češtiny 1. The professor gave Eva several pictures. Profesor dal Evě několik obrazů. 2. The profesor gave Mr. Kožík several pictures. Profesor dal panu Kožíkovi několik obrazů. 3. The professor is giving Mr. Kožík several pictures. Profesor dává panu Kožíkovi několik obrazů. 4. The professor is giving Mr. Kožík several books.

Přeložíme do češtiny 1.The professor gave Eva several pictures. Profesor dal Evě několik obrazů. 2.The profesor gave Mr. Kožík several pictures. Profesor dal panu Kožíkovi několik obrazů. 3.The professor is giving Mr. Kožík several pictures. Profesor dává panu Kožíkovi několik obrazů. 4.The professor is giving Mr. Kožík several books. Profesor dává panu Kožíkovi několik knih. 5.The professor is giving Mr. Kožík new books.

Přeložíme do češtiny 5. The professor is giving Mr. Kožík new books. Profesor dává panu Kožíkovi nové knihy. 6. The professor is giving several libraries new books.

Přeložíme do češtiny 5. The professor is giving Mr. Kožík new books. Profesor dává panu Kožíkovi nové knihy. 6. The professor is giving several libraries new books. Profesor dává několika knihovnám nové knihy. 7. The institutes are giving several libraries new books.

Přeložíme do češtiny 5. The professor is giving Mr. Kožík new books. Profesor dává panu Kožíkovi nové knihy. 6. The professor is giving several libraries new books. Profesor dává několika knihovnám nové knihy. 7. The institutes are giving several libraries new books. Ústavy dávají několika knihovnám nové knihy. 8. The institutes are giving several libraries foreign books.

Přeložíme do češtiny 8. The institutes are giving several libraries foreign books. Ústavy dávají několika knihovnám cizí knihy. 9. The institutes will buy several libraries foreign books.

Přeložíme do češtiny 8. The institutes are giving several libraries foreign books. Ústavy dávají několika knihovnám cizí knihy. 9. The institutes will buy several libraries foreign books. Ústavy koupí několika knihovnám cizí knihy. 10.The institutes will buy the evening school foreign books.

Přeložíme do češtiny 8. The institutes are giving several libraries foreign books. Ústavy dávají několika knihovnám cizí knihy. 9. The institutes will buy several libraries foreign books. Ústavy koupí několika knihovnám cizí knihy. 10. The institutes will buy the evening school foreign books. Ústavy koupí večerní škole cizí knihy.