Do not put content on the brand signature area Praha, 4. března 2014 www.vseosporeni.cz ING Bank Svět spoření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Trendy finančních produktů ČLFA
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
1. cvičení úrokování.
Ú R O K O V Á N Í.
Bytové družstvo U Arény
TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích
2. cvičení úrokování. spoření.
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Obecná část rozpočtového práva III
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Do not put content on the brand signature area Jiří Rusnok Aktuální otázky důchodové reformy Prezident, APF ČR Předseda představenstva, ING Penzijní fond,a.s.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Studie dobrovolných aktivit ekologických NNO Tomáš Růžička
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Pardubický kraj Ing. Jarmila Halouzková
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Proč slábne spotřeba domácností ? Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Pesimistický spotřebitel: světlo na konci tunelu 17. října 2012 Konferenční.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Pojmy a interpretace.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Strategie značky a komunikace
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Výroční konference Společenství průmyslových podniků Moravy a Slezska ING Employee Benefits 11. dubna
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Hospodaření obcí v roce 2016
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Transkript prezentace:

Do not put content on the brand signature area Praha, 4. března ING Bank Svět spoření

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Obsah prezentace Úvod Soutěžní kvíz o ceny Mezinárodní průzkum ING Bank Index úspor domácností ING Bank Potenciál spoření Shrnutí

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Soutěžní kvíz Hrací karta 3 otázky 3 nápovědy Vyhodnocení správných odpovědí Speciální výhra pro 5 šťastlivců po skončení prezentace

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Soutěžní kvíz Soutěžní otázka č. 1: Ve které evropské zemi je největší poměr obyvatel, kteří nemají finanční rezervu ani na tři měsíce? Nápověda: Coq au vin

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Soutěžní kvíz Soutěžní otázka č. 2: Ve které evropské zemi měla ekonomická situace uplynulých měsíců negativní dopad na osobní finance u nejvíce obyvatel? Nápověda: Dáma s hranostajem

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Soutěžní kvíz Soutěžní otázka č. 3: Který národ je nejvíce spokojen s výší svých úspor? Nápověda: Panovnický rod, který nastoupil na český trůn po Přemyslovcích

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Co je ING Bank Svět spoření Jediná studie v ČR, která ukazuje výši disponibilních úspor a finanční situaci obyčejných lidí a jejich vývoj vyjádřené ukazateli:  ING Bank Index úspor domácností (úspory celkem / měsíční výdaje)  ING Bank Potenciál spoření (měsíční příjmy / měsíční výdaje)  Průzkum pro ING Bank realizuje TNS Aisa Mezinárodní studie na téma spoření a výdaje (finanční chování, postoje, rozhodování apod.), která poskytuje srovnání ve 13 evropských zemích  Téměř 13 tisíc respondentů  Celoevropsky průzkum pro ING realizovala společnost TNS Nipo  Sběr dat proběhl v listopadu 2011, 2012 a 2013  Metoda sběru dat – on-line dotazování Aktivita, při které shromažďujeme dostupné informace o úsporách Čechů a dáváme je do souvislosti s finanční situací v mezinárodním měřítku. Aktivita, při které chceme tyto poznatky sdílet s širokou veřejností a z pozice odborníka na spoření lidem pomoci orientovat se v jejich financích. Webové stránky – studnice informací o spoření. 2. Průzkum „Úspory českých domácností“ 1.Mezinárodní průzkum ING Bank

Do not put content on the brand signature area Mezinárodní průzkum 8

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Češi stále patří k méně spokojeným Evropanům. Na rozdíl od loňského roku jsou však spokojenější než Poláci a Rumuné, kteří spolu s Italy tvoří trojici nejméně finančně spokojených národů. Jak jsme spokojeni s výší úspor? Jak byste vyjádřil úroveň spokojenosti se svými úsporami?

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Česká republika patří v rámci Evropy k zemím s vyšším podílem domácností, které mají alespoň 3měsíční rezervu. Evropský průměr je 55 % domácností. 3měsíční rezervu má 61 % českých domácností Pokud by se mi výrazně snížil příjem, má moje domácnost dostatečnou rezervu, abychom zvládli financovat naše potřeby na současné úrovni po dobu alespoň 3 měsíců

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Jak Evropané spoří? Odkládáte si v současné době stranou nějaké peníze ve formě úspor? Češi patří ke spořivějším národům než většina Evropanů. Více než ¾ nějakou formou spoří; 53 % nepravidelně a 24 % pravidelně. V pravidelném spoření se tak řadíme na 3. příčku mezi národy. V celoevropském průměru spoří 68 % obyvatel starého kontinentu. 11

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Finanční rezerva souvisí se spokojeností Pokud má někdo vytvořenou finanční rezervu, je mnohem častěji spokojen se výší svých úspor. Tito spokojení lidé mnohem častěji spoří pravidelně. Naopak lidé bez finanční rezervy jsou logicky nespokojení s výší úspor, ačkoli jich spoří více než ¾, ovšem převážně nepravidelně. 12

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Nejčastější důvody spoření jsou v České republice obdobné jako ve zbytku Evropy. Nejčastějším účelem spoření je tvorba finanční rezervy. Dalšími častými důvody spoření jsou pro Čechy pořízení nebo vylepšení bydlení a spoření na dovolenou. Nejčastěji spoříme, abychom vytvořili finanční rezervu Česká republikaEvropané celkem 1Finanční rezerva 51 %Finanční rezerva 40 % 2Bydlení 28 %Dovolená 32 % 3Dovolená 26 %Drahé zboží 23 % 4Děti 25 %Bydlení 22 % 5Drahé zboží 19 %Děti 21 %

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Vliv ekonomické situace na finance domácností Jak současná ekonomická situace ovlivnila vaše finance v posledních 3 měsících? Finanční situace se zlepšila 7 % českých domácností, pro 56 % zůstala stejná a třetina domácností vnímá, že se jejich stav financí vlivem současné ekonomické situace zhoršil. V evropském průměru deklaruje zhoršení situace dokonce 41 %, naopak pouze 10 % zlepšení. 14

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Vývoj objemu úspor domácností 688 mld. 409 mld. 715 mld. Domácnosti mají uloženo 61 % úspor na netermínovaných vkladech, z nichž většinu tvoří běžné účty (38 %) a zbytek spořicí účty a ostatní netermínované vklady (23 %). U spořicích účtů lze od roku 2010 pozorovat velký nárůst právě na úkor běžných účtů. Vklady celkem k : mld. Kč Termínované 39 % Zdroj dat: ČNB, data k Spořicí účty 23 % Běžné účty 38 % 15

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Přesun úspor z běžných na spořící účty 16 Spořte u odborníků na ING Kontu

Do not put content on the brand signature area ING Bank Index úspor domácností Exkluzivní průzkum ING Bank mezi českými domácnostmi 17

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline O indexu Co říká? Kolikaměsíční výdaje je průměrná domácnost schopna pokrýt ze svých úspor.Co říká? Kolikaměsíční výdaje je průměrná domácnost schopna pokrýt ze svých úspor. Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje dostupné úspory bez stavebního spoření, tedy úspory na běžných účtech, spořicích účtech, termínovaných vkladech, v akciích, dluhopisech, podílových fondech a v hotovosti.Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje dostupné úspory bez stavebního spoření, tedy úspory na běžných účtech, spořicích účtech, termínovaných vkladech, v akciích, dluhopisech, podílových fondech a v hotovosti. Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost:Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost: disponibilní úspory domácnosti : měsíční výdaje domácnosti disponibilní úspory domácnosti : měsíční výdaje domácnosti Celkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnostiCelkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnosti ING Bank Index úspor domácností

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline ING Bank Index úspor domácností - vývoj Počet měsíců Češi nyní vydrží se svými úsporami v průměru 3 měsíce a 11 dní. Je to o necelé 2 týdny déle než před rokem a o 5 dní více než ve třetím čtvrtletí Poznámka: Celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti 3 měsíce a 11 dní

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Disponibilní úspory a výdaje domácností Disponibilní úspory domácností čtvrtletně i meziročně vzrostly, mandatorní výdaje vzrostly mírně.

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Doba, po kterou jsou české domácnosti schopné financovat své pravidelné výdaje, je průměrně 3 měsíce a 11 dní. Vysokoškoláci mají dostupné úspory na 5,3 měsíce, zatímco lidé se základním vzděláním jen na dobu necelých 2 měsíců. Vzdělání Vel. místa bydliště Region Celkem Index úspor domácností (dostupné úspory bez stavebního spoření) = disponibilní úspory domácnosti / měsíční výdaje domácnosti celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti Počet měsíců ING Bank Index úspor domácností – detailní data

Do not put content on the brand signature area ING Bank Potenciál spoření Exkluzivní průzkum ING Bank mezi českými domácnostmi 22

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline ING Bank Potenciál spoření O indexu Co říká? Jakou část příjmu mohou domácnosti uspořit.Co říká? Jakou část příjmu mohou domácnosti uspořit. Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje skutečné příjmy a mandatorní výdaje – tj. takové, které musíme zaplatit, abychom zajistili chod domácnosti: jídlo, bydlení, energie, telefon, splátky půjček a další pravidelné platby.Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje skutečné příjmy a mandatorní výdaje – tj. takové, které musíme zaplatit, abychom zajistili chod domácnosti: jídlo, bydlení, energie, telefon, splátky půjček a další pravidelné platby. Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost:Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost: měsíční příjmy domácnosti / měsíční výdaje domácnosti měsíční příjmy domácnosti / měsíční výdaje domácnosti Celkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnostiCelkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnosti

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline ING Bank Potenciál spoření – vývoj ING Bank Potenciál spoření byl ve 4. čtvrtletí 26 % stejně jako ve 3. čtvrtletí České domácnosti byly tedy schopné uspořit až 26 % svých příjmů. V meziročním srovnání pozorujeme nárůst o 3 % oproti 4. čtvrtletí Poznámka: celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Příjmy a výdaje domácností Měsíční příjmy i mandatorní výdaje domácností mírně vzrostly.

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Příjmy českých domácností převyšují jejich pravidelné výdaje v průměru o 26 %. Nejvyšší spořicí potenciál mají díky vyšším příjmům domácnosti vysokoškolsky vzdělaných osob a také domácnosti z obcí 5 tis.-20 tis. obyvatel. Z regionálního pohledu mají vyšší spořící potenciál Praha a Středočeský kraj. VzděláníVel. místa bydliště Region Celkem Potenciál spoření (%): měsíční příjmy domácnosti / měsíční výdaje domácnosti celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti ING Bank Potenciál spoření – detailní data

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Hlavní zjištění Češi nyní vystačí se svými úsporami v průměru 3 měsíce a 11 dní. Je to o necelé 2 týdny déle než před rokem a o 5 dní více než ve třetím čtvrtletí Potenciál spoření českých domácností ve 4. čtvrtletí 2013 byl 26 %, stejně jako v předešlém čtvrtletí. Nejvyšší spořicí potenciál mají díky vyšším příjmům domácnosti vysokoškolsky vzdělaných osob a také domácnosti z obcí 5 tis. – 20 tis. obyvatel. Z regionálního pohledu mají vyšší spořicí potenciál Praha a Středočeský kraj. Nejvyšší pocit komfortu se svými financemi mají obyvatelé Nizozemí, Německa a Lucemburska. Češi patří v průměru k méně spokojeným Evropanům. Na rozdíl od loňského roku jsou však spokojenější než Poláci a Rumuni, kteří spolu s Italy tvoří trojici nejméně finančně spokojených národů. Nejčastějším účelem spoření je tvorba finanční rezervy. Dalšími častými důvody spoření jsou pro Čechy pořízení nebo vylepšení bydlení a spoření na dovolenou. Tříměsíční finanční rezervu má 61 % českých domácností. Česká republika patří v rámci Evropy k zemím s vyšším podílem domácností, které mají minimálně tříměsíční rezervu. Evropský průměr je 55 % domácností. Češi patří k nejspořivějším evropským národům. Více než ¾ nějakou formou spoří; 53 % nepravidelně a 24 % pravidelně. V pravidelném spoření se tak řadíme na 3. příčku mezi národy. V celoevropském průměru spoří 68 % obyvatel starého kontinentu.

Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline Kontakty Kontakty pro média: ING Bank Libor Vaníček Plzeňská 5, Praha 5 Tel PR agentura – Stance Communications Michaela Šimková Salvátorská 931/8, Praha 1 Tel