Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol: jak připravit učitele na výuku odborných předmětů v cizím jazyce? kvalifikace učitelů pro výuku typu CLIL / jazyk.úroveň + odborné znalosti / sebevědomí a zájem jak učitele motivovat k dalšímu vzdělávání? negativní postoj učitelů k zavádění novinek / práce navíc / časová náročnost nedostatek didaktických materiálů / nedostatečné vybavení škol, tříd
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol: různá jazyková úroveň jednotlivých žáků ve třídě jazyková náročnost učiva a jazyková úroveň žáků/věk žáků žáci s poruchami učení, slabší žáci / motivace odlišné cizí jazyky ve třídě / počet žáků ve třídě
CLIL & e-Twinning vhodné propojit navázání komunikace a spolupráce se školou v zahraničí/zahraničními studenty → motivující žáci aktivní, spolupracují, prezentují se využívání moderních technologií → pro žáky atraktivní žáci realizují získané znalosti a dovednosti v praxi a jako nástroj používají cizí jazyk
CLIL & e-Twinning možnost vyměňování informací a tvoření projektů zaměřených na témata, která žáci zvládli v nejazykovém předmětu a s využitím cizího jazyka → smysluplné poznávání jiných zvyků, kultur / možnost srovnání → obohacující → bezděčné získávání nových poznatků, kompetencí, zkušeností, dovedností