Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
ECVET v Programu celoživotního učení
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Odborný jazyk vs. CLIL Mgr. Andrea Hrabáková vedoucí sekce Výuka
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Brno, 2009 Projekty spolupráce na dálku. Brno, 2009 Kdo Vás bude seminářem provázet? Elena Tomanová Střední škola inf. technologií a sociální péče školitelka.
Vzdělávání a jeho kategorie
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Celostátní síť pro venkov
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Výstupy z Úvodního semináře
Informační a komunikační technologie jako klíčový nástroj třídy budoucnosti Lucie Laitlová (DZS)
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
(komentovaný přehled)
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Průřezová témata klíčových kompetencí
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Evropské jazykové portfolio v praxi
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Teorie vzdělávání dospělých
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka GA ČR P407/11/0262 Podpořeno.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Univerzitní centrum VŠCHT Praha – Unipetrol: Úspěšná spolupráce vysoké školy s průmyslem Zdeněk Bělohlav, prorektor TECHNODAYS květen 2015.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Rozvoj výuky cizích jazyků
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Projekt Podpora žáků s SVP
“Those who know, do. Those that understand, teach.”
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Kariérní řád a motivace k dalšímu vzdělávání učitelů
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Teorie vzdělávání dospělých
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ
Podmínky učení.
VIKBA32 Informační vzdělávání
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol: jak připravit učitele na výuku odborných předmětů v cizím jazyce? kvalifikace učitelů pro výuku typu CLIL / jazyk.úroveň + odborné znalosti / sebevědomí a zájem jak učitele motivovat k dalšímu vzdělávání? negativní postoj učitelů k zavádění novinek / práce navíc / časová náročnost nedostatek didaktických materiálů / nedostatečné vybavení škol, tříd

Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol: různá jazyková úroveň jednotlivých žáků ve třídě jazyková náročnost učiva a jazyková úroveň žáků/věk žáků žáci s poruchami učení, slabší žáci / motivace odlišné cizí jazyky ve třídě / počet žáků ve třídě

CLIL & e-Twinning vhodné propojit navázání komunikace a spolupráce se školou v zahraničí/zahraničními studenty → motivující žáci aktivní, spolupracují, prezentují se využívání moderních technologií → pro žáky atraktivní žáci realizují získané znalosti a dovednosti v praxi a jako nástroj používají cizí jazyk

CLIL & e-Twinning možnost vyměňování informací a tvoření projektů zaměřených na témata, která žáci zvládli v nejazykovém předmětu a s využitím cizího jazyka → smysluplné poznávání jiných zvyků, kultur / možnost srovnání → obohacující → bezděčné získávání nových poznatků, kompetencí, zkušeností, dovedností