Fyzika na naší škole Barbora Jíšová dne 16.12.2010
Obsah prezentace Osnova Učebna fyziky Laboratoř Pomůcky Profesoři Náplň výuky Klasifikace Známky Závěr
Fyzika jako vědní disciplína Fyzika zkoumá hmotu, její vlastnosti a děje v ní probíhající. Vlastnosti a vztahy popisuje nejčastěji pomocí matematiky. Druhy fyziky: Teoretická Experimentální Numerická Aplikovaná
Naše zelenooranžová učebna Tato stupňovitá učebna, se specifickým zápachem a dírou v podlaze, je nedílnou součástí výuky fyziky na našem gymnáziu. .
Laboratoř fyziky Zde probíhají všechny laboratorní práce, které provádíme.
Pomůcky Některé pomůcky vypadají jako z dob prvních ruských raket nebo ponorek. Zde je malá ukázka těch, se kteými se setkáváme běžně: barometr Ampérmetr Laboratorní váhy Teploměr
A zde jsou pomůcky, se kterými se setkáváme jen velmi málo. Van der Raafův generátor Kufřík s pomůckami na měření radioaktivity Osciloskop
Profesoři Paní profesorka - Mgr. Radka Procházková Pan profesor – Mgr. Petr Kvoch Marie Curie Sklodowska
Náplň výuky na vyšším gymnáziu Mechanika Elektřina a magnetismus Fyzika mikrosvěta Molekulová fyzika a termika Speciální teorie relativity K výuce nepostradatelná sbírka úloh z fyziky Mechanické kmitání a vlnění Optika
Klasifikace Vychytávkou našich profesorů je: bodové hodnocení žáků. Všechny písemky se píší na body Malá zkoušení Laboratorní práce Ústní zkoušení u tabule Velké písemné práce 5 bodů 4 body 17 bodů Ze začátku to možná někoho zmate, ale zvyknete si ;)
Známky Za body na konci pololetí dostaneme známky podlepočtu získaných bodů. Nedostatečně 0%-29% Dostatečně 30%-42% Dobře 43%-61% Chvalitebně 62%-80% Výborně 81%-100% Výhodou je, že se dá získat také nad 100% a to z laborek i z dobrovolných příkladů..
Trochu vtipu na závěr A ještě jeden Důkaz tvrzení o práci: Co je práce, vektor, nebo skalár? Skalár. Co má smysl, vektor či skalár? Vektor. Má skalár smysl? Nemá. Má tedy práce smysl? A ještě jeden