Quelle couleur est-ce? Doplň.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
Le lexique de Facebook Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
Zájmena přivlastňovací
LES PRONOMS POSSESSIFS
Grammaire – être Complète.
Il est quelle heure? Obr.1 Les heures: Complète: Il est 6 heures
Jeux des mots Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Procvičování přívlastňovacích zájmen v jednotném a množném čísle. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný.
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Les fautes des Tchèques en français Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pays francophones Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Expressions familières Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Interjections Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Expressions avec le verbe AVOIR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
AnotaceMateriál tvoří prezentace.Po obvyklém způsobu uvedení a základního procvičení učiva, rozšíříme slovní zásobu, sloveso être. AutorMgr. Olga Medunová.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pronoms Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Poser une question Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Fj_4_188_comparer Marta Bříštělová. AdjectifBON, BONNE La cuisine de ma maman est ……………. Mes filles ne sont pas très ……………………. cuisinières. Ton copin.
Les adjectifs démonstratifs II (le pluriel). La révision (le singulier) Traduisez Máme rádi tento film. Moji rodiče bydlí v tomto bytě. Petr si chce koupit.
Réalisation: Lenka Manová
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Procvičování přívlastňovacích zájmen v jednotném a množném čísle v hovorových tématech. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je vais chez le médecin Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´étudie au lycée de commerce Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Quel temps fait-il? Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. A. Sabadosh NÁZEV:VY_32_INOVACE_07B_15_Les_couleurs TEMA:Civilisation ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Anzhela Sabadosh NÁZEV: VY_32_INOVACE_07B_01_ le corps humain TEMA:Civilisation.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´ai le temps libre Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis en route Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis passionné de l´art Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Quelle terre promise! Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je m´habille à la mode Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis individuel Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´habite au premier étage Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je me lève à 6 heures Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Milan Kundera Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFrankofonie Datum vytvoření Ročník3., 4. ročník.
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
GE - Vyšší kvalita výuky
Les homophones Tematická oblast Slovní zásoba Datum vytvoření Ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
La galette des rois Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
Výchova přirozeného zdravi
La météo Tematická oblast Vocabulaire Datum vytvoření Ročník
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Výchova přirozeného zdravi
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Marie a des pantalons rouges et elle est brune.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
C´est une photo de mariage de mes parents.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Kamila Kubová Název: Les couleurs. Autor: Mgr. Kamila Kubová Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Skloňování základních sloves être a avoir a jejich použití v jednoduchých větách. Představení sebe samého. Pozdravy (les salutations). Krátké rozhovory. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Quelle couleur est-ce? Doplň. Les couleurs. Complète. Quelle couleur est-ce? Doplň. brun, brune rouge noir, noire vert, verte blanc, blanche gris, grise bleu, bleue jaune orange rose violet, violette brun clair marron béžový/á beige blonďatý/á blond, blonde světlý/á clair, claire kaštanový/á

Quelle couleur est-ce? Jaká barva to je? Řešení. Les couleurs. Solution. Quelle couleur est-ce? Jaká barva to je? Řešení. brun, brune rouge noir, noire vert, verte blanc, blanche gris, grise bleu, bleue jaune orange rose violet, violette brun clair marron kaštanový/á beige béžový/á blond, blonde blonďatý/á clair, claire světlý/á

Dialogue / rozhovor Cvičení: Utvoř obdobný dialog ve dvojici. De quelle couleur est votre voiture? Notre voiture est rouge. Quelle est ta couleur préférée? J’aime toutes les couleurs. Et toi? Ma couleur préférée est le vert. Le vert est la couleur de l’espoir. Maman aime le vert aussi. De quelle couleur sont les cheveux de ta soeur? Ma soeur est blonde. Elle a les cheveux très clairs. Et quelle est ta couleur préférée? Moi, je préfère le violet. Et toi? Pour moi, c’est le blanc. Mais le blanc, ce n’est pas une couleur! Mais si! C’est une couleur très jolie.

Dialogue / rozhovor Překlad. De quelle couleur est votre voiture? Jakou barvu má vaše auto? Notre voiture est rouge. Naše auto je červené. Quelle est ta couleur préférée? Která je tvá oblíbená barva? J’aime toutes les couleurs. Et toi? Mám rád všechny barvy. A ty? Ma couleur préférée est le vert. Le vert est la couleur de l’espoir. Moje oblíbená barva je zelená. Zelená je barva naděje. Maman aime le vert aussi. Maminka má taky ráda zelenou. De quelle couleur sont les cheveux de ta soeur? Jakou barvu mají vlasy tvé sestry? Ma soeur est blonde. Elle a les cheveux très clairs. Moje sestra je blondýnka. Má velmi světlé vlasy. Et quelle est ta couleur préférée? A která je tvá oblíbená barva? Moi, je préfère le violet. Et toi? Já preferuji růžovou, a ty? Pour moi, c’est le blanc. Pro mě je to bílá (Já bílou). Mais le blanc, ce n’est pas une couleur! Ale bílá, to není barva. Mais si! C’est une couleur très jolie. Ale ano. To je velmi pěkná barva.

Cvičení Utvoř otázky a odpověz podle vzoru: De quelle couleur est votre maison? Notre mason est gris clair. Jakou barvu má tabule ve vaší třídě? Tabule v naší třídě je černá. Jakou barvu mají vlasy tvé maminky? Vlasy mé maminky jsou kaštanové. Jaká je tvoje oblíbená barva? Moje oblíbená barva je růžová. Jaká je jejich oblíbená barva? Jejich oblíbená barva je oranžová. Jakou barvu mají tvé oči? Moje oči jsou modré.

Cvičení Solution/řešení: De quelle couleur est votre maison? Jakou barvu má váš dům? Notre mason est gris clair. Náš dům je světlešedý. Jakou barvu má tabule ve vaší třídě? De quelle couleur est le tableau dans votre classe? Tabule v naší třídě je černá. Le tableau dans notre classe est noir. Jakou barvu mají vlasy tvé maminky? De quelle couleur sont les cheveux de ta maman? Vlasy mé maminky jsou kaštanové. Les cheveux de ma maman sont marron. Jaká je tvoje oblíbená barva? Quelle est ta couleur préférée? Moje oblíbená barva je růžová. Ma couleur préférée est le rose. Jaká je jejich oblíbená barva? Quelle est leur couleur préférée? Jejich oblíbená barva je oranžová. Leur couleur préférée est l’orange. Jakou barvu mají tvé oči? De quelle couleur sont tes yeux? Moje oči jsou modré. Mes yeux sont bleus.

Grammaire - Slovesa 1.třídy Vzor: parler Podle koncovek infinitivu se rozlišují ve francouzštině 3 slovesné třídy. Do první třídy (infinitiv zakončen na -er) patří většina francouzských sloves.1 Výslovnost: koncovky celého jednotného čísla a 3 osoby množného čísla se nevyslovují, takže zvukově se rozlišují pouze tři tvary2 (tzv. botka-viz.tabulka: oranžová barva) je parle nous parlons tu parles vous parlez il/elle parle Ils/elles parlent 1Pravda, Miroslav; Pravdová, Marie. Francouzština pro samouky. Voznice: Leda. 1998. S. 53 s. ISBN 80-85927-07-1. 2 Ibid. S.54.

Umístění v prostoru Compète: Doplň: Přelož: sur pod sous před devant vpravo à gauche vlevo à droite na au milieu v derrière uprostřed dans za Mon livre est sur la table Ton sac à dos est sous la table. Devant l’entrée se trouve une voiture. Derrière la maison, il a y un joli jardin. Il y a des fleurs dans le jardin. Pierre est à gauche de moi sur cette photo. Et Anna est à droite.

Umístění v prostoru Solution: Řešení: sur na sous pod devant před à gauche vlevo à droite vpravo au milieu uprostřed derrière za dans v Mon livre est sur la table Moje kniha je na stole. Ton sac à dos est sous la table. Tvůj batoh je pod stolem. Devant l’entrée se trouve une voiture. Před vchodem je (se nachází) nějaké auto. Derrière la maison, il a y un joli jardin. Za domem je pěkná zahrada. Il y a des fleurs dans le jardin. V (té) zahradě jsou květiny. Pierre est à gauche de moi sur cette photo. Et Anna est à droite. Petr je nalevo ode mě na té fotce. A Anna je napravo.