Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
1.Význam kosmetického účinku šamponu
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
VY_52_INOVACE_ZB03_2464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_ZB04_2164 Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj.
PŘÍRODNÍ POLYMERY PŘF MU 6 DOPLNĚK PŘÍRODNÍ POLYMERY Polyfenoly: třísloviny RNDr. Ladislav Pospíšil, CSc. POLYMER INSTITUTE BRNO spol. s r.o. 17.
Henna?. Co je henna? je keřík do výšky 2m (Lawsoniainermis) s malými, zelenými, vonnými lístky Lawsonia Inermis, Lawsonia Alba a Lawsonia Spinoza – známé.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Moření Změna přirozené barvy dřeva barvícími kapalinami nebo parami. Málo výrazné dřevo se přibarvuje na tmavší odstín nebo se napodobují vzácnější druhy.
VY_52_INOVACE_ZB03_1364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
KRÉMOVÝ ZESVĚTLUJÍCÍ SYSTÉM VIACOLORE ODSTRANĚNÍ UMĚLÝCH PIGMENTŮ PRODUKTY KOMPAKTNÍ ZESVĚTLUJÍCÍ SYSTÉM.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_493_OŠETŘENÍ A REGENERACE VLASŮ NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV50 Název školy.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_499_POŠKOZENÍ VLASŮ NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_490_Amoniak. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_487_Testové otázky NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Chemické vlastnosti vlasu III.
Výskyt vody v přírodě II.
Negativní vliv mycích prostředků I.
Regenerační přípravky II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Okyselení a přitučnění kůže I.
Diagnóza vlasu - metody
Mytí, smáčivost, emulgace I.
Chemické vlastnosti vlasu IV.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mytí, smáčivost, emulgace II.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
VYS_32_INOVACE_485_Chemické a fyzikální vlastnosti vlasů NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Chemické vlastnosti vlasu II.
Autor: Mgr. M. Vejražková
Transkript prezentace:

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu Vzdělávací materiál č.19 Historie barvení vlasů a vlastnost vlasů Autor PhDr. Alena Švepešová Tematická oblast Tvorba účesu Anotace Vzdělávací materiál je určen pro výklad učiva pro obory Kadeřník – kadeřnice Ročník 2 - 3.ročník Datum tvorby Listopad – prosinec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Historie barvení vlasů a vlastnost vlasů Zpracovala PHDr. Alena Švepešová Použitá literatura:Příručka pro kadeřnice,M.Husken a kol.Sobotáles,2005 TEchnologie II, III, pro učební obor kadeřník, l.polívka,h.komendová,v.pech, j.valášek.informatorium, praha 2003

1. Historie barvení vlasů Z kultovních důvodů pro zachování mladistvého vzhledu a zakrytí šedivých vlasů z módních důvodů Před pěti tisíci lety byla v Egyptě mumifikována žena s prošedivělými vlasy, nabarvenými hennou

Prostředky zesvětlující barvu vlasů K zesvětlování vlasů se používaly alkalické (zásadité) prostředky, jako je potaš a vápenná voda, které odbourávají přírodní pigment

Římané si také navlhčovali vlasy mořskou vodou a odvarem z heřmánku a pak je nechávali zesvětlovat na slunci. zaručená směs k odbarvení vlasů se používal speciální mýdelný roztok z kozího loje a bukového listí

V roce 1818 se poprvé podařilo vyrobit peroxid vodíku. Jako zesvětlovací prostředek se používá od konce 19. století a jeho chemický vzorek je H2O2

Rostlinná barviva se používala již ve starověku. Nejdříve nacházely uplatnění henna (červená), indigo (modrá) a reng (šedozelená). Dnes má kadeřnice k dispozici široké spektrum rostlinných barviv.

Kovová barviva Tato barviva se používala již ve starověku ve formě roztoků solí a kovů. Olovo či měď, železo nebo stříbro z reagují v octě na snadno rozpustnou sůl. Přidáme-li tomu roztok obsahující síru, vzniknou tmavě hnědé až černé soli nerozpustné ve vodě.

Obdobný pochod nastane, pokud se dostanou tyto soli do styku s disulfidovými vazbami ve vlasech. Vznikne tmavá sůl.

Barvy získané z kovů však vytvářejí na vlasech nepřirozený kovový lesk Barvy získané z kovů však vytvářejí na vlasech nepřirozený kovový lesk. Mnoho z používaných kovových barviv je zdraví škodlivých nebo dokonce jedovatých. Dnes se již nepoužívají.

Syntetická barviva Jejich vývoj začal s objevem anilinových barviv v roce 1861. Ta se osvědčila při barvení kožešin a začala se používat i k barvení vlasů. Ukázalo se však, že oxidační barviva silně dráždí pokožku a vyvolávají alergie. V roce 1906 byla proto zakázána.

2. Vlastnosti vlasů Nasávací schopnost a bobtnavost vlasů umožňuje proniknutí přípravků do vlasů. Struktura vlasů a tloušťka vlasů ovlivňují výsledek změny barvy. Vlasový keratin ztrácí oxidačním barvením svou funkčnost.

Nasávací schopnost a bobtnavost U každého oxidačního barvení se musejí do kortexu vlasů dostat účinné látky, aby zde nejdříve zesvětlily pigmenty a pak vytvořily z barvicích látek umělé pigmenty.

Na základě nasávací schopnosti vlasů se dostávají do vlasů s vodou. Účinné látky jsou rozpustné nebo rozptýlené ve vodě obsažené v tzv. nosičích (emulze olej/voda, gel). Na základě nasávací schopnosti vlasů se dostávají do vlasů s vodou.

Prvního stupně bobtnání se dosahuje již uvolněním vodíkových vazeb při mytí vlasů. Alkáliemi obsaženými v odbarvovacích a barvících přípravcích se uvolňují i iontové vazby. Vlas dále bobtná. Buňky jeho kutikuly jsou nyní otevřeny, vlas dále může tedy přijímat větší částice barvicích látek.

Je třeba vzít v úvahu při volbě barevného odstínu. Struktura vlasů a tloušťka vlasů Tloušťka vlasů jsou vlastnosti, které ovlivňují výslednou barvu. Je třeba vzít v úvahu při volbě barevného odstínu.

Struktura vlasů S poškozenou strukturou přijímají více barvících látek, takže tyto vlasy více ztmavnou. Skelně tvrdé vlasy lze naopak barvit velmi nesnadno.

Tloušťka vlasů Barvy na vlasy jsou vyráběny pro stření tloušťku vlasů. To znamená ,že u střední tloušťky vlasů se za dobu působení uvedenou v návodu dosáhne požadované výsledné barvy.

Jemné vlasy Jemnými vlasy proniknou barvící látky rychleji. Při stejné době působení vznikne větší hustota pigmentace, výsledná barva je tmavší.

Silné vlasy Naopak u silných vlasů se za stejnou dobu působení dosáhne nižší hustoty pigmentace, výsledná barva je světlejší.

Ztráty funkčnosti při barvení Při každém oxidačním barvení dochází obvykle k určité ztrátě funkčností vlasů

Ztráta funkčnosti zesvětlením pigmentů Pigmenty ve vlasech absorbují ultrafialové záření. Vlasový keratin se tím chrání před fotochemickým narušením. Pigmenty tedy mají pro ochranu vlasů poměrně velký význam.

Silné zesvětlení Při silném zesvětlení vlasů se pigmenty zničí méně či zcela. Vlasy jsou vystaveny ultrafialovému záření bez ochrany.

Ztráta funkčnosti způsobená oxidací keratinu Keratin získává svou stabilitu disulfidovými vazbami, které se také označují jako cystinové vazby. Spolu s iontovými vazbami mezi sebou spojují peptidové spirály. Část těchto cystinových vazeb, které vytvářejí strukturu vlasu, se zničí při působení oxidačních prostředků a zoxiduje na tzv. kyseliny cystinové. Tato chemická změna je nevratná!

Snižuje se pevnost v trhu. Vlas velmi málo odolný vůči působení kyselin a louhů. Mění se elektrostatická rovnováha. zvyšuje se rozpustnost proteinů ve vodě. Zvyšuje se nasáklost. Snižuje se lesk.

Funkčnosti změnou povrchu vlasů Buňky kutikuly odstávají, protože jsou rozpustné pojivé tmely. Buňky kutikuly se snadno vylamují. Kutikula více či méně zcela chybí.

DĚLENÍ BAREV DLE TRVANLIVOSTI Podle trvanlivosti odstínů barev, dělíme syntetické barvy na: krátkodobé, dlouhodobé kombinované

Krátkodobé (dočasné) barvící látky se jen částečně uchytí na vlasovém stvolu. To má za následek jen lehké obarvení, nebo povzbuzení přirozeného odstínu vlasů. Je nestálé a dá se odstranit šamponem. Tento způsob obarvení vlasů dosáhneme barevnými oplachovacími lázněmi, barevným šamponováním nebo barevný postřikem

Barevné oplachovací lázně Barevným oplachovacím lázním se v dnešní době říká přelivy. Tyto přípravky jsou koncentrované a obsahují azobarviva, nebo jiná kyselá barviva a organické kyseliny. Může to být kyselina vinná, octová, citrónová a další. Postup tohoto barvení vlasů vlasy oplachujeme barevnou lázní až do té doby, dokud není lázeň jen slabě zabarvená. V průběhu oplachování vlasů, se barvivo uchycuje na povrchu vlasů a vlas jej absorbuje. Barvení přelivovou barvou musí následovat až po důkladném umytí vlasů šamponem

Barvící šampony Jde v podstatě o podobný princi, jako u barevných lázní. U barvících šamponů je využíván smáčivý účinek látek obsažených v barvícím šamponu

Barevné postřiky Prodávají se ve formě aerosolových přípravků podobným laků na vlasy. Tyto přípravky obsahují alkoholické roztoky barviv, které jsou přimíseny k fixačním pryskyřicovým látkám a syntetickým gumám.

Dlouhodobé (permanentní) barvení vlasů Permanentní barvy: Barviva rostlinná Barviva kovová Barviva oxidační

Rostlinná barviva Henna a Indigo