MULTIMEDIÁLNÍ GRAFICKÁ TVORBA
MULTIMEDIA: SE VYZNAČUJÍ TÍM, ŽE VYVÁŽENĚ, CÍLENĚ A PROMYŠLENĚ VYUŽÍVAJÍ OBRAZOVÁ , ZVUKOVÁ I TEXTOVÁ MEDIA (NOSIČE) V PŮSOBENÍ NA SKUPINY LIDÍ
VÍTE ŽE ? Mediální sdělení vznikají a jsou tvořeny podle určitých pravidel a s určitým cílem ? Žádný mediovaný obsah není jen odrazem ”reálného” světa a nepředstavuje jen zaručenou informaci a tudíž pravdu !!! zjednodušení a styl je vždy s určitým cílem (určitým komunikačním záměrem) Sdělení jsou stylizovaná jako objektivizující výpovědi o skutečnosti Média jako zprostředkovatelé vzorů reklamy nabízejí žádoucí vzory chování a řešení rozmanitých situací, zpravidla spojené s nějakým typem spotřebitelského chování !!§§
PŘÍSTUPY K MEDIÍM Obrana – kritický odstup Zpracování – zpracovat, vyhodnotit a využít informace z médií Útok – vlastní mediální sdělení / prezentace => Rozměr - znalostní a dovednostní
KOMUNIKAČNÍ SCHÉMA podavatel tj. média sdělení, tj. mediovaný obsah Poznatky a dovednosti nutné ke zvládnutí mediální komunikace je možné rozdělit podle toho, kterého prvku komunikačního schématu se týkají. podavatel tj. média sdělení, tj. mediovaný obsah příjemci, tj. publika a toho, jak na ně média a jimi nabízené obsahy mohou působit.
Média = Nadnárodní výrobní organizace s výraznou orientací na ekonom. úspěšnost rutinní postupy v působení na lidi Význam mediální komunikace v současnosti => zábavní průmysl, reklama a vlivové agentury stávají se (spolu)nositeli veřejného života, výrazem životního stylu a kultury
Publikum a účinky Příjemci médií vytvářejí publika, jež vykazují některé společné rysy možnost identifikace, popřípadě vytváření atmosféry existující subkultury příjemce je současně zákazníkem i předmětem obchodování Média mají nepochybně vliv na příjemce, a to jak na jednotlivce a jejich postoje, názory, emoce, případně chování, tak na společnost a její stabilitu či proměny.
DOPORUČENÉ POSTUPY PRO TVORBU MULTIMEDIÁLNÍHO DÍLA DÍLA MOHOU BÝT : OZVUČENÉ SEKVENCE FOTOGRAFIÍ – SERIÁL, KOMIX … MJPEG OZVUČENÁ ANIMOVANÁ DÍLA - GIF,FLASH, BLENDER, MAYA - 2/3D PROGRAMOVÁNÍ JEDNODUCHÁ FILMOVÁ DÍLA STŘEDNÍ TOČENÉ A STŘIHANÉ PROJEKTY SLOŽITÉ REŽÍROVANÉ FILMY, DOKUMENTY, KLIPY PROJEKTY S FINANČNÍ PODPOROU
DÍLA MOHOU BÝT : OZVUČENÉ SEKVENCE FOTOGRAFIÍ – SERIÁL, KOMIX … MJPEG OZVUČENÁ ANIMOVANÁ DÍLA - GIF,FLASH, BLENDER, MAYA - 2/3D PROGRAMOVÁNÍ JEDNODUCHÁ FILMOVÁ DÍLA STŘEDNÍ TOČENÉ A STŘIHANÉ PROJEKTY SLOŽITÉ REŽÍROVANÉ FILMY, DOKUMENTY, KLIPY PROJEKTY S FINANČNÍ PODPOROU
VYTVOŘTE DVOU A VÍCE ČLENNÉ TVŮRČÍ SKUPINY PŘEDPOKLADY: TÝMOVÍ SPOLUHRÁČI, VZÁJEMNÉ SYMPATIE, ZÁJEM O SPOLEČNOU VĚC, SDÍLENÍ ÚSPĚCHU ….
DOPORUČENÝ POSTUP PROMYSLET KOHO A S JAKÝM CÍLEM CHCI OSLOVIT NEBOLI PROČ TOTO DÍLO VZNIKÁ (PUBLIKUM A OBSAH) VHODNĚ ZVOLIT (VYMYSLET NEBO POUŽÍT JIŽ HOTOVÝ) NÁMĚT PROMYSLET SCÉNÁŘE (LITERÁRNÍ A OBRAZOVÝ)
NÁMĚT – promysli děj nějakého: příběhu, dokumentu, reklamního klipu, naučného videa o místě kde žiješ o zajímavých lidech a přírodě, kritického pohledu na současnost … ZDE popiš : Děj - Z čeho čerpáš: Co je cílem tohoto díla: Promysli možnosti sponzoringu:
NÁMĚT: VOLNÝ ČAS DEVÁŤÁKŮ DĚJ A ZÁPLETKA: CHLAPCI SI HRAJÍ NA SCHVÁVANOU A POTOM JEDEN DOSTAL NÁPAD …..
SCÉNÁŘE: literární/obrazový - zde nahrubo rozpracuj námět a děj do jednotlivých scén. Scénou rozuměj krátký (cca minutový) ucelený děj se začátkem – průběhem a koncem kdy je sdělena nějaká myšlenka. (neboli-kde, co a s kým se bude točit včetně časových nároků)
SCÉNÁŘE: literární/obrazový Zde to nahrubo rozepiš :-) 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
LITERÁRNÍ SCÉNÁŘ – zde rozepiš texty a dialogy jednotlivých postav a komentáře
scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
OBRAZOVÝ SCÉNÁŘ – zde popiš jednotlivé scény v jakých prostředích je chceš fotit nebo točit 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna:
TECHNICKÝ SCÉNAŘ - zde rozepiš technické prostředky potřebné k natáčení jednotlivých scén (kamery,světla,zvuk,prostředí…) PROSTŘEDKY: Kamera: miniDV Microfon: externí Prostředí: kulisy
ČASOVÝ SCÉNÁŘ – odhadni časovou nářočnost natáčení scén 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
PRODUKCE ZDE ZAČÍNÁ KONKRETNÍ ČINNOST NATÁČENÍ,ZŘIZOVÁNÍ, ZABEZPEČENÍ POSTAV(HERCI,REŽIE, KOMENTÁTOR, DOPRAVA ATD.)
NATÁČENÍ V INTERIERECH Konkrétní popis natáčené scény (kde,s kým,kdy…) 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
NATÁČENÍ V EXTERIERECH Konkrétní popis natáčené scény (kde,s kým,kdy…) 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
POSTPRODUKCE – zde se provádí hrubý střih, pořizování zvukových stop, jemný střih, komentáře, … Režie: efekty: Animace:
PREZENTACE A DISTRIBUCE
Zde rozepiš jakým způsobem budeš své digitální dílo publikovat na veřejnosti , kdo kde a za jakých podmínek jej může promítat, kopírovat …