Využití Facebooku pro výuku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti spolupráce a sdílení dat v cloudu
Advertisements

PRIPO Principy počítačů
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Černoch Michal Školoudová Lenka
Obchodní akademie ELDO, o. p. s.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Využitelnost Facebooku pro styk s veřejností a marketing Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 4.
Sociální sítě.
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
PROGRAM  Struktura studia  Přednášky, semináře  Zápočty a zkoušky  Zapisování cizích jazyků a sport. aktivit  Vnitřní předpisy  Studijní oddělení.
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Prezentace školy.
TNPW1 Technologie pro publikování na webu Cvičení č. 5 SFTPFormuláře Martin Adámek.
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Zábavná matematika.
Poradce 2010 Bob Kartous 7. dubna 2010, Brno. Znáte odpověď na dotaz studenta? 1.Co je to TSA? 2.Jaký je rozdíl mezi testem OSP a TSP? 3.Dokážete vyjmenovat.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
ISSS, Jaroslav Winter BMI sdružení Veřejně přístupný Internet ano, nebo ne?
Cvičení 1 DBS Úvod Databázové systémy Ing. Monika Šimková.
TNPW1 Technologie pro publikování na webu Cvičení č. 4 Nejen textem živ je web – seznamy, obrázky a tabulky Martin Adámek.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
PRIPO Principy počítačů
TNPW1 Technologie pro publikování na webu Cvičení č.1 Organizační úvod Subjektivní kvalita webu Martin Adámek.
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
ATNPW1 Technologies for web publishing Lecture no. 1 Organisation introduction Organisation introduction Entrance to HTML Entrance to HTML Ing. Martin.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch.
Úvod Proč studovat informatiku?
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Přijímací řízení v roce Kontakty na výchovného poradce tel
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Úvod do managementu 1. seminář
4. INFOSCHŮZKA. CO NÁS ČEKÁ? TÉMA:  Zápočty a zkoušky  SHKV  Upřesňující zápis předmětů na LS.
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
2OP484 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Koordinátoři Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Zápočty a zkoušky SHKV Upřesňující zápis předmětů na LS.
Základy informatiky Přednášející: Ing. Jana Krutišová Cvičící: Ing. Jan Štěbeták.
2OP483 Manažerská informatika 3ÚvodSnímek 1 2OP483 Manažerská informatika 3 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015.
Aplikace Kalendář Bc. Petr Benešovský
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Transkript prezentace:

Využití Facebooku pro výuku Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové www.adamek.cz/FIM Informatika leden 2011

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku Úvod Studium na FIM UHK 2002-2008 postupně tři neoficiální školní diskuzní fóra na phpBB (provozována odcházejícími studenty) Výuka na FIM UHK 2008/2009 a 2009/2010 využívání neoficiálního fóra coby oficiálního doplňkového kanálu pro moji komunikaci se studenty Podzim 2010 – facebooková stránka (fanpage) obecný název „Martin Adámek – výuka“ univerzální, nezávislý na předmětech či škole XII/2010, I/2011 ~95 fanoušků Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku Diskuzní fórum 21.9. přednáška: upozornění na existenci a využívání fóra = polibek smrti pro sekci předmětu (5.10. založena FB stránka) 4.1.2011 nasazeny zcela nové zkouškové testy za cca. 3 hodiny sekce vzkříšena příspěvkem s fotomobilovou kopií jedné verze zadání za 9 dní 74 stažení 24% ze zainteresovaných studentů (za ak.rok mínus absolventi) 64% ze zainteresovaných studentů (za semestr mínus absolv.) Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku Účel FB stránky Nástupce fóra organizační info (opraveny testy/projekty; časté chyby; upřesnění požadavků; změny ve výuce; odpovědi na dotazy) obsahové info (dovysvětlení látky; aktuality, odkazy na zajímavé články / weby / akce) Navíc interaktivnější práce s odkazy (=> větší aktivita ?) časté návštěvy FB snadnější přístup výstup na výchozí home stránku přístupnost z mobilních zařízení první ročník – uživatelé FB, ne školního fóra + Výstup FB stránky na mém webu (social plugin) další místo upozorňující na novinky přístupnost i neuživatelům FB Ověření využitelnosti FB Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku Pojetí výzkumu Analýza obsahu stránky od začátku (5.10.2010) do 15.1.2011 86 příspěvků přímo na zdi + jejich komentáře Anketa mezi studenty anonymní dotazníky (písemně) při písemných zkouškách 4.-13.1.2011 3 termíny 64 nevyřazených respondentů frekvence obecného (soukromého) používání FB celkem 69 % min. 1x denně (z těch 2/3 několikrát denně) celkem 83 % min. 1x týdně celkem 17 % vůbec FB nepoužívá Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Analýza obsahu stránky – závěry 1/2 Rozběh stránky vhodné usnadnit vlastními prvními příspěvky FB se jako doplněk k webu osvědčil na webu důležité trvalé informace na FB aktuality a zajímavosti Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Analýza obsahu stránky – závěry 2/2 FB vhodný pro zveřejňování organizačních informací oproti webu výhodou duplexní komunikace (odpovídání na dotazy) nejčastější příspěvky na FB stránce nejkomentovanější – “ “ – (i v přepočtu na 1příspěvek) největší přínos FB stránky FB užitečný i pro sdílení zajímavostí z oboru vyučujícím i studenty udržování informovanosti vyučujícího i studentů udržování zájmu a aktivního přístupu studentů Pro dovysvětlení látky téměř nevyužito (ale lze) ale s látkou hraničí organizační informace (požadavky; konzultace možnosti použití konkrétní technologie v projektu) s látkou souvisí i mnohé odkazované zajímavosti (články) Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Anketa mezi studenty – závěry 1/2 Pravděpodobnost sledování stránky i po absolvování mých předmětů = ? p ≥ 50 % uvedlo 38 % studentů (18/47) vs. realita: po zkouškách u mě 67 úspěšných absolventů, nikdo z 96 fanoušků neubyl Kolik neosobních dotazů ohl. studia u mě studenti od září položili jakými cestami? cca. 58% veřejně na FB stránce (většina zbytku e-mail) usnadnění mé práce (menší opakování dotazů) lepší informovanost studentů Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Anketa mezi studenty – závěry 2/2 Pocit celkové míry zodpovězení vlastních dotazů podle studentů: průměr 80 % při 1. zkouškovém termínu průměr 91 % 66 % studentů uvedlo míru 100 % při 1. zkoušk. termínu míru 100 % uvedlo 86 % stud. Dotazy v komentářích mohou být přehlédnuty nebo nepochopeny jako dotaz u e-mailových dotazů výskyt absence otazníku, oznamovací věta např. „Ve stredu se budou zapisovat zapocty“ může být „dotaz“ Tabulka zajímavosti a přínosu obsahu dle typu a autora Veškeré typy obsahu vloženého vyučujícím souhrnně zajímavější i přínosnější než veškeré typy obsahu vloženého studenty =>má smysl aktivní účast vyučujícího Pořadí zajímavosti i přínosu jednotlivých typů obsahu shodné u příspěvků vyučujícího i studentů Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Tabulka zajímavosti a přínosu obsahu dle typu a autora Červené hodnoty: průměry za všechny studenty (odpovědělo 41 respondentů) Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku Stručný závěr: Ve využívání FB pro výuku hodlám pokračovat. Děkuji za pozornost. Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku FB výstup na webu adamek.cz/fim