Page 1 Název projektu: Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/03.0008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova
Advertisements

Znečišťování oceánů a nadměrný rybolov
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
VY_ 32_INOVACE_HV.33 Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – populární hudba Název materiáluPoznej kytaristy.
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečišťování vodních zdrojů.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar
Průmyslová výroba.
STROJNÍK základy Jakub Vaculík.
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Václav Hlavinka a Richard Andrýsek 2L 2012/2013
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Vliv dopravy na životní prostředí
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Kontaminace (znečištění) vody
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Společenské a hospodářské prostředí
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Drancování přírodních zdrojů
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Ropné katastrofy VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Proč je ropa tak důležitá?
Pavel Koutný VOŠ a SPŠE Olomouc
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Atlantský a Severní ledový oceán
Pří_023_Rozmanitost přírody _Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Perský záliv, nazývaný též Arabský km 2, 91m hluboký Spojený Hormuzským průlivem s Ománským zálivem a Arabským mořem. Důležitá trasa pro ropné.
Pří_023_Rozmanitost přírody – Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
OCEÁNY.
Uhlí, ropa, zemní plyn Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Fosilní paliva – Ropa.
Hydrosféra základní složka života
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Ropa Vypracoval: Lukáš Rigo Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Ch_031_Ropa Ch_031_Paliva_Ropa Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
Zdroje energie.
VY_32_INOVACE_15_19_Exxon Valdez
Štípán Skalka Pavel Trnka Petr Augustin Jiří Janků
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Vypracoval: Viktor Andrianov
ROPA Vypracovala: Eliška Dosoudilová Třída: 2L Datum:
Období: leden až květen 2012
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Atlantský oceán VY_32_INOVACE_01_35
Ropa Sestavily : Veronika Dvořáková Martina Převrátilová
Transkript prezentace:

Page 1 Název projektu: Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/

Page 2 Ropné tankery a jejich havárie

Page 3 Použití ropy: plynné produkty, benzin, petrolej, plynový olej, mazut, asfalt, těžké oleje, mazadla, zbraň hromadného ničení mořských živočichů..  ale k tomu se dostaneme.. Ropa

Page 4 Problém Při vrtných neštěstích(požárech a výbuších vrtných plošin), ale i při normálních těžebních operacích uniká do moře značné množství ropy. Dochází k tomu také při haváriích tankerů přepravující ropu. Odhaduje se, že do moře ročně unikne 10 milionu tun ropy. Jedna tuna ropy stačí ke znečištění 6 – 12 km2 hladiny oceánu. Již v roce 1975 pokrývala tenká vrstvička ropy asi pětinu plochy oceánů a moří. Množství ropy a jiných nečistot již převyšuje samočisticí schopnost.

Page 5 lejdd.ladmedia.fr/var/lejdd/storage/images/media/i mages/archivesphotoscmc/societe/mer-d- huile/ fre-FR/Mer-d-huile_pics_809.jpg

Page 6 Dopad na okolí Velmi citliví jsou korýši, ryby jsou odolnější. Katastrofální důsledky má ropa pro mořské ptactvo na postiženém pobřeží. Ropný povlak zbavuje peří ptáků tuku. Ptáci se tak ve vodě utopí a zbaveni tepelné izolace někdy umrznou. Úhyn ptactva bývá při ropných haváriích obecně velmi vysoký. Podle odhadů uniká do moře asi 35 tisíc tun ropy ročně. Časté havárie jsou důsledkem několika okolností. Supertankery jsou těžko ovladatelné a mají dlouhou brzdnou dráhu. Na palubě tankerů bývá někdy nekvalifikovaná posádka včetně velících důstojníků. Řada tankerů má nevalný technický stav a jejich ztroskotání je díky vysokému pojištění pro majitele takových tankerů přínosem.

Page 7

Page 8 Exxon Valdez Psal se 24. březen Tanker Valdez. naplněný ropou z aljašských vrtů, mířil k terminálům na pobřeží Spojených států. Jeho cesta skončila po několik stech kilometrech na útesech v Průlivu prince Williama. Do moře se začaly vylévat tisíce tun ropy z lodních nádrží... (zde byla na odstranění slabá technika, zahynuli ptáci a pobřežní živočichové, mořští živočichové a spousta rostlin) pevně ohraničený ropný koberec pokrýval plochu 175 čtverečních mil, zahynulo sto až tři sta tisíc mořských ptáků včetně několika set mořských orlů a stěží odhadnutelný počet vodních živočichů. Tisíce tun vylovených sleďů a lososů nebylo možno zpracovat v konzervárnách nebo k přímé spotřebě a rybolov byl v širokém okolí místa katastrofy znemožněn po dobu několika let. Američané ztratili nadlouho důvěru v neomezené možnosti techniky i v sebe, možná víc než po havárii Challengeru či po vojenském debaklu u Pearl Harboru. KATASTROFA EXXON VALDEZU nesmírně urychlila vývoj záchranné techniky a vedla k výraznému zpřísnění pravidel pro vybavení a navigaci tankerů.

Page dlP4E/S_FyMnQ0yrI/AAAAAA AACxc/7HoirkLBQ9Q/s1600/198 9+Exxon+Valdez+ran+aground+ on+Bligh+Reef.jpg

Page 10 Odstraňování havárií K hašení požárů hořlavých kapalin je úspěšně používána pěna vytvořená na proudnici z vody, vzduchu a některého z mnoha druhů pěnidel. Pěna je také osvědčeným prostředkem pro snižování koncentrace hořlavých plynů a par. U ropné havárie je důležitým aspektem znalost místních hydrogeologických podmínek. Činnost všech složek by měla být zaměřena na eliminaci rizik znečištění podzemních vod a horninového prostředí. S rozlitou ropnou skvrnou se samozřejmě bojuje nejrůznějšími prostředky. Jsou to např. pásy z plovákových desek, které jsou motorovými čluny taženy tak, aby stahovaly ropu na místo, odkud je pak vysávána. Jednodušší je posypat ropu dřevěnými pilinami, které se po nasáknutí vyloví, usuší a posléze se v žocích prodávají jako vynikající palivo. K nejzajímavějším metodám patří posyp ropné skvrny bakteriemi, které ji požerou.

Page 11 A84DA981B9CE513E.jpg

Page 12 Odkazy havárie