postup výroby dřevěných schodů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Název operačního programu:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název operačního programu:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výměna schodišťových stupňů
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Schodiště – návrh a konstrukční řešení
Název operačního programu:
schodišťový stupeň schodišťové rameno
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Bc. Jiří Čihák. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Technologie hodina číslo SŠ Oselce Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Obor vzdělávání: H/01 Truhlář Předmět:
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
Název operačního programu:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název operačního programu:
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
postup výroby dřevěných schodů
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
Montáž otopných těles Střední odborná škola Otrokovice
postup výroby dřevěných schodů
Dřevěná schodiště Umožňují spojení různých výškových úrovní. Jsou lehké, teplé a z hlediska stavebních nákladů levné, mají pěkný vzhled a často zabírají.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zakreslování schodišť
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo DUMO9.
Pozemní stavitelství II
Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_UPEVŇOVACÍ PRVKY_Z2
SCHODIŠTĚ. Kce sloužící ke spojení různých výškových úrovní Za schodiště lze považovat min.3 výškové stupně Od 3 stupňů by mělo být zábradlí Schodišťové.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo DUMO7.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

postup výroby dřevěných schodů Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Obor vzdělávání: 33-56-H/01 Truhlář Předmět: Technologie – 3. ročník Téma: Stavebně truhlářské výrobky postup výroby dřevěných schodů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Speciální schodiště Ke speciálním schodištím patří křivočará schodiště se zrcadlem a křivočará schodiště se schodišťovým vřetenem, nazývaná také vřetenová schodiště. Oba dva typy konstrukce mají zpravidla v půdorysu kruhový tvar. Tato schodiště slouží téměř výlučně k vnitřnímu spojení dvou podlaží.

Speciální schodiště Mezi speciální schodiště patří schodiště nenáročná na prostor, nazývaná také strmá schodiště nebo „mlynářské schody“. Mají speciální tvar stupňů. Úhel stoupání těchto schodišť může činit 60˚. Mohou se vestavět do malých chat, aby se zajistil přístup do podstřešního prostoru. U těchto schodišť je vysoké nebezpečí úrazu. Není dovoleno je používat do obytných prostor.

Speciální schodiště

Křivočaré schodiště se schodišťovým vřetenem U tohoto typu konstrukce jsou stupnice položeny na krákorcích, které jsou zavrtané nebo začepované do dřevěného vřetene a zaklínované.Stupnice jsou zadlabané do vřetene, takže je zabráněno tomu, aby z krákorce nespadly. Vřeteno procházející celým schodištěm má průměr 150 až 200 mm.

Křivočaré schodiště se schodišťovým vřetenem Stupnice mohou být také upnuty na ocelovou trubku. Výšky stoupání se docílí montáží distančních kroužků ze dřeva nebo oceli vždy mezi dvě stupnice. Distanční kroužky a stupně, které se nacházejí mezi nimi, se spolu ukotvují pomocí upínacího prvku do pevné jednotky

Křivočaré schodiště se schodišťovým vřetenem Pokud se schodiště nachází mezi kruhovými obvodovými zdmi, tak jsou stupnice často u zdi zadlabány do schodnice u zdi nebo leží na stěnové konzoli. Tyto konzole jsou většinou ocelové. Na volných konzolích schodiště mohou být umístěna transparentní schodišťová zábradlí, se kterými vypadají velmi lehce.

Křivočaré schodiště se schodišťovým vřetenem

Křivočaré schodiště se zrcadlem Tento typ konstrukcí odpovídá schodišti se zadlabanými stupnicemi nebo zadlabanými stupnicemi a podstupnicemi. Podstatný rozdíl spočívá v průběhu schodnice a v konstrukci schodnic. V půdorysu jsou schodnice kruhovité, jejich rozvinutí vytváří rovinu s paralelními hranami.

Křivočaré schodiště se zrcadlem

Připevnění schodišť Schodnice a nosná ramena se připevňují ke stropům a podestám. Stropy a podesty musejí jako opěry zachycovat síly působící ze schodnic a nosných ramen. Nevhodné připevnění vede u schodnic a nosných ramen k tvorbě trhlin.

Připevnění schodišť

Připevnění schodišť Jednotlivé systémy uložení zachycují síly rozdílně. Především nosná ramena musejí být zajištěna na horní podpěře proti bočnímu překlopení. Nebezpečí překlopení je velmi vysoké u schodišť s jedním nosným ramenem.

Připevnění schodišť

Děkuji za pozornost

Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Seznam použité literatury: Nutsch, W. a kolektiv: Příručka pro truhláře, Sobotáles, 1999 Křupalová: Technologie pro 1. ročník SOU učebních oborů zpracování dřeva, Sobotáles, 2000 Křupalová: Technologie pro 2. ročník SOU oboru truhlář pro výrobu nábytku, Sobotáles, 2002 Křupalová: Technologie pro 3. ročník SOU učebních oboru truhlář, Sobotáles, 2003 Panáčková, Pánáček: Technologie obrábění dřeva, Sobotáles, 1998 Blanc, G.: Dřevo od A do Z, Rebo, 2006 Ing. Wolfgang Nutsch, Prof.Dr.Ing. Walter Ehrmann: Dřevěná schodiště, Sobotáles, 2002 Odborné časopisy: Truhlářské listy Stolařský magazín Propagační materiály: Letáky a prospekty Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Na prezentaci spolupracovali: žáci oborů vzdělávání 82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva – práce truhlářské 33-56-H/01 Truhlář učitelé odborných předmětů a odborného výcviku (tým projektu) Milan Sluka Bc. Václav Pihera Bc. Václav Jakubčík Luboš Makrlík Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky