Ocel jako stavební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_36_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Název operačního programu:
Princip dřevěných stropů
Princip monolitické konstrukce
Rozdělení stropních konstrukcí
Železobetonová stropní konstrukce vylehčená keramickými tvarovkami
Název operačního programu:
Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_36_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Panel – montovaný železobetonový prvek
Název operačního programu:
Ročníkový projekt z pozemního stavitelství
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Stropní konstrukce klenuté
Stropní konstrukce a ztužující věnec
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_35_05 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pracovní list VY_32_INOVACE_41_03
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Půda nebo podkroví Dříve nebyl častý požadavek na využití prostor pod střechou Proto zůstala půda bez provozu, nebylo nutno řešit omezení konstrukce krovu.
VY_32_INOVACE_34_08 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Síly v místě pozednice Od krokví zde vznikají jak svislé složky síly
Schéma krovu. Schéma krovu krokev Základní prvek krovu Osazeny v osové vzdálenosti 800 –1000 (1200)mm Osedláním připojené k pozednicím či vaznicím.
Fošnový strop Princip stejný jako u klasického dřevěného trámového stropu polospalného Masivní trámy jsou nahrazeny užšími a vyššími fošnami (80/160 –
VY_32_INOVACE_34_18 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip vložkových stropů (miako)
Trámové a žebrové žb. monolit stropy
Princip zakreslování žb. monolit stropů
Princip spřažené konstrukce
VY_32_INOVACE_34_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazení ležaté stolice
STAVEBNICTVÍ Dřevěné konstrukce a stavby Obklady STA3
VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE _34_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
stavebnictví Dřevěné konstrukce a stavby
VY_32_INOVACE_34_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do.
Účel Základní spojení „dřeva“ – jednotlivých prvků krovu prostřednictvím správného vytvarování spojovaných prvků Tesařské vazby lze doplnit pro zvýšení.
Nosníkové stropy z hurdis desek
Nejdůležitější část střechy?
Keramika Keramické tvárnice jsou cihlářským výrobkem s pórovitým červeným střepem. Základní surovinou pro výrobu jsou vhodné cihlářské hlíny (jíly, slíny).
Definice pultového vikýře
Princip bedničkového stropu
VY_32_INOVACE_34_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_03 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip řešení Uvažujeme se střešními rovinami stejného sklonu
VY_32_INOVACE_34_07 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Výkres skladby stropních prvků
VY_32_INOVACE_34_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip stojaté stolice
VY_32_INOVACE_34_11 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Účel Architektonický – kombinace sedlové střechy s polovalbami zajímavě dotváří výraz objektu Konstrukční - valbové střechy se vyznačují větší tuhostí.
Zobrazení plné a prázdné vazby
Účel tesařských konstrukcí
VY_32_INOVACE_35_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_UPEVŇOVACÍ PRVKY_Z2
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje kreslení stropu s viditelnými trámy a sklopeného.
Transkript prezentace:

Ocel jako stavební materiál Je prakticky nepostradatelná pro konstrukční řešení stavebních objektů Uplatnění jako výhradního nebo základního materiálu pro stropní konstrukci není moc časté - cena oceli - nutná protipožární ochrana - hlučnost Uplatnění proto spíše v průmyslových objektech, u ocelových skeletů a podobně

Příklady kostrukcí stropů z oceli Strop z ocelových plnostěnných nosníků Strop z lehkých ocelových příhradových nosníků Strop z ocelových nosníků s plechovým záklopem Strop z ocelového profilovaného plechu

Strop z ocelových plnostěnných nosníků 1 – podlaha, 2- betonová roznášecí deska, 3- podkladní dřevěný hranolek pro podlahu 4- nosníky z ocelového plechu, 5- zavětrování diagonální ocelí, 6 – lehký zavěšený podhled

strop z lehkých ocelových příhradových nosníků 1- povlaková úprava podlahy, 2- monolit betonová deska na kovové mřížovině Tahokov, 3,4,5- nosnik, 6- zavěšený podhled Tahokov

Příhradový nosník v pohledu 1- horní pás z válcovaných ocelových úhelníků 2- diagonály z betonářské oceli 3- pruty spodního pásu z betonářské oceli

Strop z ocelových nosníků s plechovým záklopem 1- válcovaný ocelový nosník 2- profilované ocelové plechy záklopu 3- bodové sváry plechu k nosníku 4- roznášecí deska z lehkého betonu 5- konstrukce podlahy 6- podhled

Strop z ocelových profilovaných plechů 1- podlahový povlak 2- nabetonávka prostým betonem 3- ocelové profilované plechy 4- závěsy podhledu 5- zavěšený podhled

otázka Proč se ocelové stropy neuplatňují v bytové výstavbě?

zdroje Václav Hájek a kolektiv, Pozemní stavitelství pro 2. ročník SPŠ stavebních, SNTL 1974