Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA II. Bc. Jana Vaňkátová
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA Bc. Jana Vaňkátová
VY_32_INOVACE_08/3/14 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Autorský zákon Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
Vstupní a výstupní zařízení
Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Řazení textu Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Z čeho se skládá písmeno
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Bibliografické citace M. Bajger, knihovna Ostravské univerzity, 2005
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
Strahovský klášter Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Světlostní kontrast Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
BIBLIOGRAFICKÉ FORMÁTY MARC 21 – UNIMARC-úvod
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
„EU peníze středním školám“
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Nakladatelské informace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Školení katalogizátorů – základní přehled.  1999 – vznik MARC21 z USMARC a CANMARC  2003 – Rada pro katalogizační politiku ČR doporučila implementaci.
Zpracování dokumentů Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rok vydání Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Bibliografické citace a metody citace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“
Sémantické aspekty katalogizace XI. PhDr. Jiří Stodola.
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Harvardský systém Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Sémantické aspekty katalogizace VII.
Poznámky pod čarou Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
etail.htm?id= podle pravidel AACR2 -řešení popisné a inventární jednotky -chyby v evidenci a jejich řešení.
Údaje bloku 0xx Typ obsahu, média a nosiče Edita Lichtenbergová leden 2015.
Odbor doplňování a zpracování fondů
Minimální záznam pro Souborný katalog ČR staré tisky Tereza Paličková oddělení rukopisů a starých tisků NK ČR.
Sémantické aspekty katalogizace X. PhDr. Jiří Stodola.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Seriály v Souborném katalogu ČR Danuše Vyorálková červen 2009.
Informační prameny I. část
Minimální záznam pro Souborný katalog ČR staré tisky
Informační analýza a identifikace dokumentů
Citační a bibliografické databáze:
Duplicity v SK ČR aneb, Zase ty duplicity!
Transkript prezentace:

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluSpeciální dokumenty 1 Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_24/2 Jméno autoraDana Kubátová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace „ EU pen í ze středn í m š kol á m “

SPECIÁLNÍ DOKUMENTY 1 Úvod a základní rozdělení speciálních dokumentů rozhovory recenze

Speciální dokumenty jsou takové dokumenty, které nemůžeme zařadit mezi knihy nebo periodika speciální dokument - tvoří v knihovnách speciální informační fondy (dílčí fond) neknižní materiál je to velmi rozsáhlá skupina dokumentů tyto dokumenty jsou charakteristické: ◦ typem nosiče na kterém jsou uloženy ◦ druhem uložených informací uživatelé o nich mohou získat informace v katalozích knihovny nebo ve speciálních bázích nebývají v každé knihovně bývají úzce zaměřené - většina těchto dokumentů je určena malé skupině obyvatel (uživatelů) některé z těchto dokumentů nejsou využívány laickou veřejností vyžadují specifické podmínky pro manipulaci a uskladnění

Příklady speciálních dokumentů rozhovory a recenze separáty přítisky a přívazky normy a patentová literatura firemní literatura obrazové dokumenty zvukové dokumenty audiovizuální dokumenty hudebniny mikrografické dokumenty rukopisy a vzácné tisky

Speciální dokumenty tištěné firemní lit. patenty normy hudebniny noty mapy grafika netištěné CD DVD VHS MC Disketa LP film mikrofiše

Ukládání speciálních dokumentů krabice z nekyselého papíru patenty, normy, firemní literatura tubusy nebo zásuvky proložené hedvábným papírem mapy, obrázky, reprodukce

speciální dokumenty dříve se zapisovaly do přírůstkového sešitu ◦ přidělení čárového kódu a přírůstkového čísla dnes v AKS tyto dokumenty jsou katalogizovány podle speciálních norem ISBD všechny normy ISBD jsou vydávány pod záštitou UNESCA ve spolupráci s IFLOU IFLA - Mezinárodní federace knihovnických asociací a institucí ISO pro typy dokumentů, které nemají ISBD

Hlavní cíle ISBD pro katalogizaci speciálních dokumentů ISBD - Mezinárodní standardní bibliografický popis (International Standard Bibliographic Description) 1. vytvořit jednotná pravidla pro katalogizaci – pro účely celosvětové evidence 2. usnadnit mezinárodní výměnu záznamu a vytváření databází ◦ například: patenty čekají 18 měsíců na ověření, teprve potom se mohou schválit 3. překonání jazykové bariéry (stejná interpunkce) 4. pomoc při konverzi (= při převodu) záznamů do elektronické podoby – existuje program

ROZHOVORY rozhovor, dialog, interview rozhovor je dialog dvou a více osob ◦ řízený – odpovídáme na otázky ◦ neřízený – mluvíme volně při katalogizace rozhovoru provádíme identifikační a obsahovou analýzu vždy musíme v záznamu uvést údaje o periodiku, ve kterém rozhovor vyšel

zásady při katalogizaci rozhovoru hlavního původce ◦ je za něho považován ten, kdo odpovídá na otázky = dotazovaný další původce ◦ ten, kdo vede rozhovor dotazovatel, redaktor nebo ten, kdo klade otázky dotazovatel může vést rozhovor s více lidmi najednou - potom by se uplatnil stejný princip jako u katalogizace monografií  autorské záhlaví neuvádíme ◦ pokud se jedná o více než 3 osoby a žádná z nich není uvedena jako hlavní

Název rozhovoru_ :_[rozhovor]_ /_dotazovaný_;_ [zapsal]_dotazovatel._–_1_il. In:_Název_dokumentu._ –_ ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. Vysvětlivky: nejprve se uvádí dotazovaný, poté dotazovatel druh článku píšeme v hranatých závorkách [ ] pokud není v článku přímo uvedena autorská role a katalogizátor ji musí doplnit – zapíše se také v hranatých závorkách [ ] rozsah se uvádí v rozmezí, a proto se zapisuje nejprve zkratka s. a teprve potom rozsah strannapř.: s s. [2]-5 s. 12-[18] s. 2 na samostatný řádek za zkratku In: se píší informace týkající se periodika, ve kterém rozhovor vyšel Název rozhovoru_ :_[rozhovor]_ /_dotazovaný_;_ [zapsal]_dotazovatel._–_1_il. In:_Název_dokumentu._ –_ ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. Název rozhovoru_ :_[rozhovor]_ /_dotazovaný_;_ [zapsal]_dotazovatel._–_1_il. In:_Název_dokumentu._ –_ ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany.

katalogizace rozhovoru - varianta 1 Název rozhovoru_ :_[rozhovor]_ /_dotazovaný_;_ [zapsal]_dotazovatel._–_1_il. In:_Název_dokumentu._ –_ ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. Grof, Stanislav, Létal jsem vesmírem : [rozhovor] / Stanislav Grof ; [zapsala] Pavla Koucká il. In: Psychologie dnes. -- ISSN Roč. 13, č. 11 ( ), s. 6-9.

katalogizace rozhovoru - varianta 2 Dryje, František, Jádro vlčáka : o grafomanii, surrealismu a lidech mimo : rozhovor s Františkem Dryjem / František Dryje ; [zapsal] Lubor Kasal il. In: Tvar : literární obtýdeník. -- ISSN X. -- Roč. 19, č.6 ( ), s. 1, 4-5. ve druhém podnázvu se nachází slovo upřesňující druh článku - rozhovor – proto už ho v hranatých závorkách uměle nedoplňujeme!!! pokud by tento článek neměl druhý podnázev, v němž je upřesněno, že jde o rozhovor – následovalo by označení [rozhovor] hned za hlavním názvem a teprve po něm by následoval podnázev př.:Jádro vlčáka : [rozhovor] : o grafomanii, surrealismu a lidech mimo

RECENZE = hodnocení uměleckého nebo vědeckého díla kritika = kritická analýza 1 nebo více dokumentů s ohledem na hloubku či šíři zpracování, může recenze získat samostatný vědecký význam

Recenze jedné monografie Název recenze_:_podnázev_ /_údaje o původcích._–_1 il. Rec._ na:_Název recenzovaného dokumentu_:_podnázev_ /_údaje o původcích._–_ Pořadí vydání. Místo_ :_ nakladatel,_rok._–_Počet stran. In:_Název dokumentu._–_ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. Recenze jedné monografie Název recenze_:_podnázev_ /_údaje o původcích._–_1 il. Rec._ na:_Název recenzovaného dokumentu_:_podnázev_ /_údaje o původcích._–_ Pořadí vydání. Místo_ :_ nakladatel,_rok._–_Počet stran. In:_Název dokumentu._–_ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. Recenze dvou monografií Název recenze_ /_údaje o původcích. Rec. na:_Název recenzovaného dokumentu_:_podnázev_:_[druh recenzovaného dokumentu]_ /_údaje o původcích._Místo_ :_nakladatel,_rok._Počet stran._Název 2. recenzovaného dokumentu_:_[druh recenzovaného dokumentu]_ /_údaje o původcích._Místo_ :_nakladatel,_rok._Počet stran. In:_Název dokumentu._–_ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. - druh recenzovaného dokumentu může být kniha, článek, eseje… Zapisujeme v hranatých závorkách [ ] Recenze dvou monografií Název recenze_ /_údaje o původcích. Rec. na:_Název recenzovaného dokumentu_:_podnázev_:_[druh recenzovaného dokumentu]_ /_údaje o původcích._Místo_ :_nakladatel,_rok._Počet stran._Název 2. recenzovaného dokumentu_:_[druh recenzovaného dokumentu]_ /_údaje o původcích._Místo_ :_nakladatel,_rok._Počet stran. In:_Název dokumentu._–_ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. - druh recenzovaného dokumentu může být kniha, článek, eseje… Zapisujeme v hranatých závorkách [ ]

Název recenze_ /_údaje o původcích. Rec._na:_Název recenzované akce_[druh akce]_ /_údaje o původcích._Datum konání akce. In:_Název dokumentu._–_ISSN._–_Roč.,_číslo_(datum),_strany. - druh recenzované akce může být film, inscenace, výstava... Zapisujeme v hranatých závorkách [ ] Recenze akce

Příklady katalogizace: recenze jedné monografie Vácha, Štěpán Michal Šroněk, Jan Jiří Heinisch ( ) : malíř barokní zbožnosti / [autor recenze] Štěpán Vácha. Rec. na: Jan Jiří Heinisch ( ) : malíř barokní zbožnosti / Michal Šroněk. Praha : Gallery, s. In: Umění. – Praha. – ISSN – Roč. 56, č. 1 (2008), s

Recenze na akci Muka ozvláštnění / [autor recenze] Jaromír Blažejovský. Rec. na: Grandhotel [film] / scénář Jaroslav Rudiš, Pavel Jech ; režie David Ondříček ; kamera Richard Řeřicha. In: Film a doba : čtvrtletník pro filmovou a televizní kulturu. -- Praha. -- ISSN 0015 ‑ – Roč. 52., č. [4] (2006), s

Příklady recenzí Recenze – pole 787 – kniha i Recenze na: aPříjmení, Jméno hl.autora tNázev_:_podnázev dMísto vydání_:_Nakladatel,_rok. hstrany Recenze – pole film i Recenze na: aPříjmení, Jméno režiséra tNázev filmu dMísto vydání_:_Vydavatel,_rok. h1_DVD-video_(?_min.) Recenze – pole výstava i Recenze na: aPříjmení, Jméno kurátora tNázev_:_podnázev Recenze – pole divadlo i Recenze na: aPříjmení, Jméno režiséra hry tNázev_:_podnázev

Příklady recenzí Recenze – pole výstava i Recenze na: aPříjmení, Jméno kurátora tNázev_:_podnázev Recenze – pole divadlo i Recenze na: aPříjmení, Jméno režiséra hry tNázev_:_podnázev

Odkazy a použité zdroje: Všechny použité obrázky (kliparty) dostupné z: Rozhovory a recenze [online] [cit ]- Dostupné z: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Kubátová