Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L
Produkt a propagace (úvod) Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Základní nástroje marketingu – 4 P, definice produktu, typy produktů Tematická oblast: Produkt a propagace
Produkt a propagace úvod
Marketingové nástroje (marketingový mix) 4 P marketingu Produkt (product) – uspokojuje potřeby zákazníka Propagace (promotion) nejviditelnější část marketingového mixu Cena (price) vyjadřuje hodnotu produktu pro zákazníka Distribuce (placement) přemístění produktu od výrobce k zákazníkovi
Produkt (výrobek) Produkt je jakákoli nabídka, která je určena trhu (zákazníkům) za účelem uspokojení určité potřeby hmotný výrobek služba dále to může být osoba nebo skupina osob myšlenka
Produkt (výrobek) - úkol U jednotlivých druhů produktu zkuste vyjmenovat několik příkladů (pro usnadnění může pomoci jedna z dalších definicí, kdy produktem je vše, co je předmětem marketingu či reklamy) hmotný výrobek služba osoba nebo skupina osob myšlenka
Produkt (výrobek) - řešení hmotný výrobek potravina, hračka, dům, kniha…… služba kadeřnictví, vzdělávání, poradenství, poskytování zábavy – např. divadlo, zpěv… osoba nebo skupina osob politik v rámci volební kampaně, zpěvák či herec v souvislosti se službou, kterou poskytuje, „celebrita“ – např. z pořadu Vyvolení myšlenka reklamní kampaň „Nemyslíš, zaplatíš“, reklamní kampaň propagující nějakou ideu v rámci voleb, boj proti AIDS
Zdroje Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: _a_small_brown_teddy_bear.jpg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 kliparty sady Microsoft Office