Nejčastější problémy firem, které řídí lidi a jejich příčiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Advertisements

Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu
Financování stavební zakázky
Význam informací v podnikání
Audit IT procesů ve FNOL
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
© 2010 IBM Corporation Stanislav Michelfeit, IBM IDC ČR, Služby – výzkum a výuka IT jako služba SSME - Service – Science, Management and Engineering =
Úvod do podnikových financí
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Ekonomika informačních systémů
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Řízení realizace Pro IT, a.s. Ing. Jarmila Šarmanová … průzračnost, která je vidět.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Finanční analýza.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Prosperita organizace
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Dobré odpoledne.
Účetní informace pro řízení po linii odpovědnosti
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Informační systémy v personálním řízení
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Peníze do vašeho rozpočtu. ALC, spol. s r.o. ALC se zaměřuje na optimalizaci metodik a vývoj softwarových nástrojů na podporu řízení IT a ostatních interních.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
květen 2016 Jak na odměňování dle výkonu? Pavel Jirůtka
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Analýza materiálového toku ve společnosti Jihostroj, a.s.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Marketingový plán podniku
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Katedra řízení podniku
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

Nejčastější problémy firem, které řídí lidi a jejich příčiny Pro IT, a.s. Ing. Vladimír Lazecký www.proit.cz vladimir.lazecky@proit.cz … průzračnost, která je vidět

Dovolte se nám představit Pro IT, a.s., sídlo Ostrava,Obránců Míru 35 3 divize: Softwarová řešení Informační bezpečnost Znalostní konzultace Více na www.proit.cz, www.poem.cz, www.isms.cz Partnerské společnosti v Praze: www.be-mi.cz www.coramax.cz

Cíl semináře Ukázat časté problémy v řízení jistého typu společností - společnosti s převládajícím řízením lidské práce Nabídnout možné přístupy k řešení Prezentovat nástroj pro podporu procesního řízení - POEM

Obraz první - Pohádka s.r.o., představme si Společnost je stabilní a zisková Na trhu realizuje 2 typy produktů: Projekční řešení na zakázku Outsourcing (svěřená správa činností pro zákazníka) Centrála je Ostravě, v ČR existuje další pobočka Společnost zaměstnává cca 35 zaměstnanců, má klasickou hierarchickou organizační strukturu: Vedení - ředitel společnosti, asistentka, účetní Obchod - obchodní ředitel plus 6 obchodníků Realizace - technický ředitel plus 25 výkonných zaměstnanců

Principy řízení Pohádky s.r.o. Týdenní porady managementu - ředitel, obchodní ředitel, technický ředitel Sledování tržeb a zisku - výstupy z účetního SW plus excel Sledování tržeb obchodníků - excel, obchodníci jsou odměňování z hrubé marže Existuje hrubý obchodní plán - sleduje se plnění

Základní řídící procesy Obchodník prodává všechny produkty Nabídku schvaluje technický ředitel - termíny, pracnost, ceny Sleduje se základní cash flow - obtížně

Problémy, které všichni známe: Obchod neplní kvartální plán - klesají tržby i zisk - zjišťujeme pozdě Realizace opakovaně odmítá přebírat nové zakázky, stále tlačí na nárůst fixních nákladů - noví lidé Roste počet „průšvihových“ projektů - nedodržení termínu, reklamace kvality Převážnou část fixních nákladů tvoří personální náklady, obtížně se snižují Jak bude vypadat další kvartál

Obchodní ředitel si stěžuje: Enormní čas zabírá režie řízení Specifika prodeje každého produktu Neumíme změřit úspěšnost obchodníka, hodnocení, proč nevychází obchodní případy Špatná součinnost od realizace - nacenění, termíny realizace projektu Eskalace problému - chybějící komunikace mezi obchodem a realizací, chybí upozornění z realizace, že se zakázkou je problém. Obchodník pak vypadá před zákazníkem jako „blbec“ Prodáváme moc - je to špatně, prodáváme málo - taky špatně, jak tedy máme prodávat? Poznáváte se v problémech?

Technický ředitel si stěžuje: Obchodníci nás velmi vytěžují - mnoho času, chceme další kapacitu Obchodníci nerespektují naše termíny, proto realizace už ani nereaguje na požadavek jejich stanovení Potvrzujeme problém informačních šumů a chybějících informací Nikdo vám nezrealizuje, co náš obchodník naslibuje Poznáváte se v problémech?

Konzultant - realizátor Jsem neustále stavěn před hotovou věc Nemám dostatek informací Neustále upravuji excel - výkazy času Jsem pod tlakem - stále více musím pracovat za méně peněz Na nic nemám čas Hledám jiné zaměstnání…

Shrnutí příčin: Reaktivní řízení - řízení na základě informací, událostí, které se již staly, proaktivní řízení není možné, neumíme předvídat Špatná komunikace - není záměrem, ale není nastaven systém a není čas Neefektivní obchod - nelze hodnotit efektivitu činností Rivalita mezi obchodem a realizací Neefektivní ekonomické řízení

Ředitel – co s tím? Obvyklé návrhy: Urazíme se a nebudeme komunikovat Rozšíříme realizační kapacity Koupíme informační systém, vyřeší nám problémy - opět zvýšení fixních nákladů Samotný nákup IS nic nevyřeší, IS musí podporovat řídící procesy

Jak tedy postupovat Analyzovat a definovat naše konkurenční výhody Definovat, jak chci řídit Organizační strukturu a procesy přizpůsobit požadavkům: Informační management - mám rychle dostupné informace, které potřebuji Rychlé prosazení rozhodnutí

Zásadní otázky pro ředitele Strategie - není předmětem prezentace, předpokládejme, že ji mám a znám  Proaktivní řízení: Ekonomiku - realita a spolehlivý výhled Plán kapacit Obchod: Spolehlivou předpověď prodeje Data o produktech Produktivitu práce - jaký je můj režijní čas?

Pokračuji v Pohádka s.r.o. Protože mám 2 specifické produkty, upravím organizační strukturu: Divizní model, co produkt, to divize Obchod je přiřazen do divizí - rozlišení obchodních režií Každá divize je členěna na 3 střediska: Obchodní režie Obecná divizní režie Realizace Zavedu projektové řízení, každý projekt přiřadím divizi

SPRÁVA Divize 1 Divize 2 Obchod Obchod Režie Režie Realizace Realizace

Další krok - rozlišení interních nákladů Přímé náklady: Nakupované zboží, materiál Nakupované služby Fixní náklady: Vstupují do nákladů přes zaměstnance - výkazy času a výkazy zdrojů Stanovení kalkulačního vzorce - interní cena zaměstnance a zdroje

Výhody tohoto kroku: V účetnictví nikdy nemohu rozlišit fixní náklady na projekt přesně Přes výkazy času a zdrojů je možné přesně zjistit: Obchodní náklady - režii na projekt a produkt Obecnou režii, využitelný realizační čas Sledovat a řídit čistý zisk projektu

Nepopulární rozhodnutí Zaměstnanci jsou nuceni vykazovat pracovní čas - do plného fondu pracovní doby Vedoucí projektu musí plánovat kapacity a hlídat rozpočet Obchodníci jsou nuceni předpovídat úspěšnost projektů a hlídat si své náklady

Pro zájemce více Dotazy

Řízení firmy pomocí POEM Pro IT, a.s. Ing. Vladimír Lazecký www.proit.cz vladimir.lazecky@proit.cz … průzračnost, která je vidět

Výhody pro ředitele Navazuji na první prezentaci: Především mohu předvídat Zachytím problém v obchodu Řízení fixních nákladů - bonusy z čistého zisku projektu Dostávám přesnější ekonomický obraz, než mi je schopno poskytnout účetnictví

Co se mohu dozvědět Výši obchodních nákladů - obchodní režii - na projekt, produkt, divizi, lze sledovat, jak se mění v čase Obchodní režie roste - problém Obchodní režie klesá - mám konkurenčně schopný produkt (nebo šikovného obchodníka) Efektivní čas zaměstnance

Co se mohu dozvědět Výši obecné režie - neefektivní čas a kde vzniká Obchodní problém: Příliš mnoho projektů - nedostatek kapacit Příliš málo projektů - problém Řízení cash flow

Mám firmu pod kontrolou Controlling: Firmy a divize Produktu Obchodníka Forecasting Centrální zdroj informací – personální změny Eliminace rizik

Mohu měnit – řídit - shrnutí Fixní náklady: Větší zainteresovanost zaměstnanců Lepší měřitelnost nákladů Řízení režijních nákladů Snižování nákladů na reklamace Řízení businessu: Zaměření na efektivní činnosti

Děkuji za pozornost Vladimír Lazecký