Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Advertisements

Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
VYHLÍDKOVÉ LETY v roce 2011 a 2012.
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.13.
pro všeobecné letectví
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Letiště Václava Havla Praha
Vlastní hodnocení školy
LETIŠTĚ.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Středisko letových navigačních služeb Brno-Tuřany
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
Vedoucí projektu Ing. Eva Žurmanová Ing. Petra Skolilová
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
RYR8403 x kluzák průběh letu CTR / TMA LKTB :06 – 15:38 UTC Zdroj radarových dat ALS LKTB.
Letová meteorologická dokumentace
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Centrum sdílených služeb GTS Brno cerven 2014 Roman Tesař.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dopravní charakteristiky
Služby letecké dopravy
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Výcvik a výchova pilotů v současnosti a trendy do budoucnosti
ASIE Kazachstán III2-Z7-II-02.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Mýma očima New York City a W.D.C
NÁVŠTĚVA AEROKLUBU v Brně ……. Budova AEROKLUBU vlevo hangár s letadlama.
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
Název projektu: Vyrovnání handicapu žáků GVN J. Hradec při studiu přírodovědných disciplín praxí Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Registrační.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Klasifikace klimatu podle Köppena. Konvenční klasifikace, RRR, T; 5 klimatických pásů: – A - vlhké tropické klima, – B - suché horké klima, – C - klima.
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Letiště václava havla praha
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY
JIHOČESKÉ LETIŠTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE a.s. ICAO KOD - LKCS.
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
TOP 10 největších letišť v Evropě podle počtu odbavených cestujících
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
Transkript prezentace:

Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace: Cílem mé prezentace je podat co nejvíce základních informací, které by pomohly lidem, kteří se o letectví tolik nezajímají, a pomoci jim získat ucelený přehled, jak letiště Praha Ruzyně funguje. Obsah prezentace: Základní historické dění. Popis a parametry letiště. Bezpečnostní opatření. Řízení letového provozu. Dopravní piloti.

Základní historické dění 1933 až 1937 bylo letiště vystavěno 5. dubna 1937 zahájen letový provoz. 15. srpen až 22. listopad 1937 vybudovány zpevněné VPD* 1947 až 1956 po II. světové válce bylo modernizováno a provedena úprava pro přistání proudových letadel 1960 až 1968 rozšířeno severním směrem o tzv. Nové letiště (terminál, hangár, nový systém VPD) 1997 otevřen nový terminál Jih na Staré Ruzyni 2006 otevření nového terminálu Sever 2 2007 otevření nové budovy pro řízení letového provozu v Jenči u Prahy * VPD znamená vzletová a přistávací dráha

Popis a parametry letiště Umístění letiště je 10 km severozápadně od centra Prahy. Provoz na letišti je mezinárodní, vnitrostátní, pravidelný i nepravidelný. Odbavení cestujících probíhá na Nové Ruzyni (Severní terminály), nebo na Staré Ruzyni (Jižní terminály). Dráhový systém tvoří tři dráhy v označení 06/24, 13/31, 04/22. Součásti dráhového systému jsou pojezdové dráhy a stojánky. Označení a parametry drah pojezdových a VPD. Hlavní a vedlejší VPD na ruzyňském letišti. Jaké jsou důvody?

Bezpečnostní opatření 06 90 24 Bezpečnostní opatření letištní. Standardní odbavovací prohlídka. Meteorologická stanice – tlak, vítr, oblačnost, dohlednost, teplota atd. Větrný rukáv. Osvětlení VPD. Odchyt a plašení ptáků. Bezpečnostní opatření vzdušné - zajišťují vzdušné prostory. Vzdušné prostory jsou prostorové. Řízené letiště má dva druhy vzdušných prostorů CTR a TMA. Bezpečnostní opatření mezi pilotem a řídícím letového provozu. Sekundární přehledový radar SSR – spolupráce s odpovídačem.

Řízení letového provozu Co má řídící na pracovišti k dispozici a kde sídlí ? Kdo platí zaměstnance ŘLP ? Hustota provozu na území ČR. Řídící řídí provoz, nikoli naviguje piloty. Popis jednotlivých stanovišť. TMA II. TMA I. CTR VERTIKÁLNÍ ŘEZ

Dopravní piloti Kdyby nebylo dopravních pilotů, kteří vynakládají mnoho svých sil, aby si splnili svůj dětský sen, nebyla by pravděpodobně velká mezinárodní letiště. Proto si myslím, že je dobré si o nejpodstatnější profesi na letišti něco říci. Mezi nejkrásnější a nejobdivovanější práci patří zaměstnání dopravního pilota. Avšak mnoho lidí neví, co takové prestižní zaměstnání obnáší. Co potřebujete k tomu, abyste se stali dopravním pilotem ? Velký obnos peněz cca 1 500 000,- Kč. Průměrná inteligence s ohromnou pílí naučit se věci, které se létání tolik netýkají. Složit mnoho zkoušek teoretických a praktických. Zdraví. Jsou dva způsoby, jak se dostat k profesionálnímu létání na dopravních letounech. Integrovaný způsob Modulový způsob

Integrovaný VS modulový Integrovaný výcvik Pro piloty, kteří nemají zkušenosti s létáním. Mají (rodiče) dostatek financí. Výcvik musí absolvovat do 3 let. Výcvik musí dokončit do konce, nebo nemají nic. Piloti mají více zkušeností s IFR lety a lety na řízená letiště. Výcvik mohou absolvovat pouze VŠ studenti. Modulový výcvik Pro piloty s leteckou zkušeností. Nemají potřebné peníze pohromadě. Výcvik si mohou rozložit do X let. Výcvik mohou přerušit, licence (moduly) pilotovi zůstanou. Piloti mají méně zkušeností s řízenými lety. Výcvik mohou absolvovat na VŠ nebo v soukromých leteckých školách.

Minimální kariéra dopravního pilota PPL(A) Time - building VFR night MEP(A) ATPL(A) frozen 1. medical class IR(A) CPL(A) Type rating Pilot u ČSA Středoškolské vzdělání. Výborná znalost českého jazyka. Výborná znalost anglického jazyka. Zdravotní prohlídka 1. třídy. Pilotní průkazy CPL(A), MEP(A), IR(A) – obchodní pilot letounu s vícemotorovou kvalifikací pro přístrojové lety. Průkaz všeobecného radiotelefonisty. Teoretická zkouška ATPL(A). Nálet 100 hod. ve funkci velitele letounu. Trestní bezúhonnost. * ČSA nevyžaduje typovou kvalifikaci pro dopravní letouny.

Děkuji za pozornost Jiří RUDOLF 2009