VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ
Česká společnost se učí podnikat
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
Vývoj reprodukce zvuku a obrazu před 2.světovou válkou
Vývoj propagace ve starověku, středověku a novověku
Tato prezentace byla vytvořena
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
(X/Y)něconěcoHT1. Televizní studio Ostrava První televizní studio na Moravě a ve Slezku Počátek historie od r (výstavba vysílače) Ostravské a pražské.
Pohled do historie vydávání odborné literatury v Českých zemích
Nabídka rozhlasové reklamy 2013 BBC/ZET rádio. BBC/ZET rádio Charakteristika BBC/ZET rádio Zpravodajsko-informační stanice, jejíž značnou součástí je.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Počátky televizního vysílání
Počátky televizního vysílání v Československu Přednáška kurzu Audiovizuální žurnalistická média J 1031.
Historie České televize
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Doba Jaroslava Vrchlického
Mediální komunikace ČD
Ing. Eva Horejcová Honza Smolík. Skotsko 14. století.
Otto Chmelík, Státní okresní archiv Děčín
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Vývoj prezentační techniky
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Evropa po třicetileté válce
Chronologický přehled vývoje médií Marek Matějka.
Česká národní banka – historie a současnost VY_32_INOVACE_2B6
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Dovolte mi nás představit.
TEST 17. POLITOLOGIE
Chronologický přehled vývoje médií - podrobný
UŽITÍ DÍLA § 12. (4) Právem dílo užít je a) právo na rozmnožování díla (§ 13), b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14), c) právo.
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
STRUKTURA NOVIN. STRUKTURA NOVIN Noviny se rozlišují typickou grafickou úpravou a záhlavím Na první stránce hlavní zprávy, úvodník, přehled důležitých.
Masová komunikace, masová média
Marketingová komunikace
MONTGOLFIÉRA.
Znak Švýcarské konfederace Vlajka Švýcarské konfederace.
ČESKÁ TELEVIZNÍ ŽURNALISTIKA VE 20. STOLETÍ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla Číslo DUM: III/2/VT/2/3/41 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Historie fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/42 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Média a jejich role II....trocha historie! OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_14 TÉMA: VYNÁLEZY.
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_15_televize TEMA:Multimédia a grafika.
Vývoj TIC po roce 1989 a jejich současné postavení v systému cestovního ruchu Ostrava, Ing. Pavel Attl, Ph.D., katedra cestovního ruchu, VŠH.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_06 TÉMA: VYNÁLEZY.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Chronologický přehled vývoje médií - podrobný
Chronologický přehled vývoje médií
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Marketingová komunikace
Historie marketingu
Piktogram reklama logo
Transkript prezentace:

VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ

VÝVOJ SDĚLOVÁNÍ DO VZNIKU KNIHTISKU 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ VÝVOJ SDĚLOVÁNÍ DO VZNIKU KNIHTISKU POLITICKÁ A HOSPODÁŘSKÁ MOC – POTŘEBA INFORMACÍ JAKO PŘEDPOKLADY EFEKTIVNÍ VLÁDY VZNIK SÍTÍ POSLŮ – A) STÁTNÍCH B) CÍRKEVNÍCH, C) CECHOVNÍCH, FIREMNÍCH OSOBNÍ DOPISY A JEJICH PŘÍLOHA EKONOMICKÉHO CHARAKTERU: NOVA, NOVISSIMA, AVISO, CEDULLA, PAGELLA, ZEDDEL, BEILAGE NEJSTARŠÍ ZACHOVANÉ – R.1420 – KUPECKÁ KORESPONDENCE V PRVNÍ POL. 16. STOLETÍ – ZÍSKÁVÁNÍ A POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ – PLACENÁ SLUŽBA, INFO JE ZBOŽÍ ROZHODUJÍCÍ ROLE – MĚSTA A KUPCI VZNIK NOVÉ PROFESE – KORESPONDENTI, NOVELANTI – SBĚR, ZPRACOVÁNÍ A PRODEJ INFORMACÍ

VÝVOJ SDĚLOVÁNÍ DO VZNIKU KNIHTISKU VZNIK PSANÝCH NOVIN – KORESPONDENCE – FUGGEROVSKÉ OD 2.POL. 16. STOLETÍ, UDRŽELY SE AŽ DO 18.STOLETÍ – NEPODLÉHALY CENZUŘE BYLY URČENY PRO VÝLUČNÝ OKRUH PŘÍJEMCŮ – ČASEM JSOU ZDROJEM PRO TIŠTĚNÉ NOVINY VÝHODY Z JEJICH KONZUMACE

VZNIK PRAVIDELNÉHO SPOJENÍ - POŠTA RŮST MEZINÁRODNÍHO OBCHODU, NÁROKY NA ŘÍZENÍ STÁTU, POTŘEBA KVALITNĚJŠÍ A VĚTŠÍ INFORMOVANOSTI V POZDNÍM FEUDALISMU – ZMĚNA V SYSTÉMU ZÍSKÁVÁNÍ A SDĚLOVÁNÍ INFORMACÍ ITALSKÁ MĚSTA – POSLOVÉ – POZDĚJI SYSTÉM – POŠTA 1516 – FRANZ VON TAXIS- VRCHNÍ POŠTMISTR- VÍDEŇ- NIZOZEMÍ 1515, VÍDEŇ-PRAHA1527, POŠTMISTŘI THURNOVÉ, TAXISOVÉ, PAAROVÉ JÍZDNÍ POSLOVÉ DENNĚ 160 KM, ZPOČÁTKU VÝHRADNĚ PRO SLUŽEBNÍ ÚČELY MĚŠŤANÉ PROTO POUŽÍVALI POSLŮ PĚŠÍCH – ORDINARI, TI MOHLI NÉST I SOUKROMOU KORES. ALE NEMOHLI KONKUROVAT POŠTOVNÍ SÍTI, ZÁNIK KONCEM 17. STOLETÍ VZNIK ORDINARIE ZEITUNGEN – POŠTOVSKÉ NOVINY

POČÁTKY PERIODICKÉHO TISKU 1451?-1445? – J.G.GUTENBERG – VYNÁLEZ POHYBLIVÝCH LITER TISK BIBLE RYCHLOSTÍ 16 STRAN ZA HODINU 17. STOLETÍ – LIS – 150 STRAN ZA HODINU DO TÉ DOBY – OPISOVAČI – SCRIPTORIA POČÁTKEM 17. STOLETÍ – PERIODICKÝ TISK 1605 – NIEUWE TYDINGHEN – ANTVERPY, MĚSÍČNÍK, / 3X TÝDNĚ 1609 – AVISO, RELATION ODER ZEINTUNG OD 1610 BASILEJ, KOLÍN / R, FRANKFURT/M, BERLÍN, HAMBURG LA GAZETTE – THÉOPHRAST RENAUDOT – VZNIK PRVNÍ INZERTNÍ KANCELÁŘE, NOVINY V NÁKLADU 1.200 EXEM. POČÁTEK 18. STOLETÍ – ANGLIE – INZERCE NA KONCI LISTU 2-3 SLOUPCE, V POLOVINĚ STOL. JIŽ CCA POLOVINA LISTU

ČESKÉ ZEMĚ 1495 – NOVINY LETA BOŽIEHO 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ ČESKÉ ZEMĚ 1495 – NOVINY LETA BOŽIEHO NOVINOVÉ LETÁKY A LETÁKOVÉ NOVINY 1468 KRONIKA TROJÁNSKÁ – PRVNÍ TIŠTĚNÁ KNIHA NA NAŠEM ÚZEMÍ PŘEDCHŮDCI ČESKÝCH NOVIN 12.-13. STOLETÍ – RODÍ SE NOVÁ SPOLEČENSKÁ VRSTVA – MĚŠŤANSTVO MĚSTA NA NAŠEM ÚZEMÍ – VZNIK VE 13. STOLETÍ- OBDOBÍ VRCHOLNÉHO FEUDALISMU PODÍLEJÍ SE NA SVĚTOVÉM OBCHODU – PŘEDEVŠÍM TEXTIL VZRŮST VÝROBY A OBCHODU – PODMÍNĚN KVALIFIKOVANÝMI KOMERČNÍMI INFORMACEMI – POTŘEBA = VZNIK NOVÉ PROFESE 1720 – DVORSKÁ POŠTOVSKÁ SPRÁVA

PRVNÍ TIŠTĚNÉ ČESKÉ NOVINY 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ PRVNÍ TIŠTĚNÉ ČESKÉ NOVINY TŘICETILETÁ VÁLKA – ÚBYTEK OBYVATELSTVA Olomouc – před 30.000, po 1.637, Jihlava 13.000/299 JAN ARNOLT Z DOBROSLAVÍNA – PRIVILEGIUM Leopolda I. K TISKU NĚMECKÝCH NOVIN 1672 ORDINARI POSTZEITUNGEN – EXTRAORDINARI ZEITUNGEN 1690 – PRAGER POSTZEITUNGEN ÚNOR 1719 – 1772 – 1. ČESKÉ NOVINY – KAREL FRANTIŠEK ROSENMÜLLER - ČESKÝ POSTILION – SOBOTNÍ OUTERNÍ PRAŽSKÉ POŠTOVSKÉ NOVINY ZDE JIŽ ZPRÁVY, KTERÉ MAJÍ CHARAKTER INZERCE – PŘEDCHŮDCI INZERCE LEDEN 1786 ČESKÉ SCHÖNFELDSKÉ CÍS.KRÁL.PRAŽSKÉ NOVINY – VELKÉ MNOŽSTVÍ KOMERČNÍCH ZPRÁV, ALE NE INZERÁTŮ

2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ PRVNÍ ČESKÝ INZERÁT 1789 – VYCHÁZEJÍ KRAMERIOVY C.K. VLASTENECKÉ NOVINY 20.2.1790 – ZÁVĚSEK -…ŘEMESLNÍCI A OBCHODNÍCI MOHOU PO SKROVNÉM ZAPLACENÍ ZVEŘEJŇOVAT SVÁ OZNÁMENÍ… PRVNÍ DŮKAZ INZERCE, PLACENÉ OZNÁMENÍ GRAFIKA INZERCE A UMÍSTĚNÍ ROLE INZERCE V ČESKÉM TISKU, SNAHA O EKONOMICKOU VLÁDU NAD TISKEM – INZERTNÍ KOLEK ROLE INZERCE V REVOLUČNÍM ROCE 1848

KONEC 19. STOLETÍ V REKLAMĚ U NÁS 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ KONEC 19. STOLETÍ V REKLAMĚ U NÁS NOVÉ FORMY REKLAMY – POHYBLIVÁ, SVĚTELNÁ, VENKOVNÍ VYUŽITÍ NOVINÁŘSKÝCH ŽÁNRŮ K REKLAMNÍMU VLIVU NÁSTUP NOVÝCH TECHNIK SDĚLOVÁNÍ – FOTO, FILM

STABILIZACE INZERCE KONCEM 19. STOLETÍ POSLEDNÍ STRÁNKA NOVIN – DŮVODY VYDAVATELSKÉ, GRAFICKÉ VÝRAZNÉ ODDĚLENÍ OD OBSAHU LINKOU EXPERIMENTY S GRAFIKOU UKONČENY INZERÁTY ROZDĚLENY DO PLOŠNÝCH A ŘÁDKOVÝCH VZNIK RUBRIK, TEMATICKÉ ČLENĚNÍ TITULKY INZERCE – ORIENATACE V NABÍDCE OBCHODNÍ PODMÍNKY – SLEVY ZA OPAKOVÁNÍ, ZA OBJEM VÝVOJ PLATEB – ZPOČÁTKU ZA KUS, KONCEM 19.STOL. JIŽ ZA PLOCHU - ŘÁDEK

KONEC 19. STOLETÍ V REKLAMĚ U NÁS VZNIK INZERTNÍCH, POZDĚJI REKLAMNÍCH KANCELÁŘÍ – DŮVODY VYDAVATELSKÉ A PODNIKATELSKÉ VZNIK ČERNÝCH KNIH – EVIDENCE NESERIOZNÍCH PODNIKATELŮ PRVNÍ KNIHY O REKLAMĚ – ŠINDLER, HOLMAN JE SE KDE UČIT? MÁ PRÁVO NÁRODNÍ KULTURA NA ODRAZ V REKLAMĚ?

2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ POČÁTKY FOTOGRAFIE 1727 – JOHANN HEINRICH SCHULZE – HALLE – CAMERA OBSCURA 1826 – JOSEPH NIEPCE – PRVNÍ SNÍMEK NA DESKU - FRANCIE 1838 – LOUIS JACQUES MANDÉ DAGUERRE – FRANCOUZSKÝ MALÍŘ PRVNÍ ZACHYCENÍ OBRAZU POMOCÍ SVĚTLA – NA MĚDĚNÝ PLECH POKRYTÝ STŘÍBRNOU VRSTVOU – DAGUERROTYP NEVÝHODY – DLOUHÁ DOBA EXPOZICE – 15-30 MINUT, INTENZÍVNÍ OSVĚTLENÍ 25.2.1839 – POJEM FOTOGRAFIE PRO TENTO ZPŮSOB ZACHYCOVÁNÍ OBRAZU 1839 – ANGLIE – HENRY FOX TALBOT – VYVOLÁNÍ A USTÁLENÍ OBRAZU NA SKLENĚNÉ DESCE – MOŽNOST VYTVÁŘENÍ POZITIVŮ, KOPIÍ

1840 – Vídeň – Josef Max Petzval – první fotografický objektiv 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1840 – Vídeň – Josef Max Petzval – první fotografický objektiv 1851 – mokrý proces vyvolávání Praha – 60.léta 19.století – působí zde ateliéry 70 fotografů (např. fotografické gratulace) Fotografie se stává dokumentárním záznamem, žurnalisticky využívána 1850 – vznik mikrofilmu 1888 – USA – George Eastman – celuloidová podložka místo skla – vzniká film – vznikají přenosné fotografické přístroje – 0,75 kg 90.léta - První slogany firmy KODAK – ZMÁČKNĚTE A MY OBSTARÁME OSTATNÍ (film do laboratoří, výroba kopií) – VZNIKÁ PODNIKÁNÍ V OBORU Situace u nás – přelom století: František Drtikol, Jindřich Eckert – foto Prahy, Josef Sudek –

Úloha fotografie v komerční a nekomerční komunikaci 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1882 – Český fotografický spolek, 1886 – Společenstvo fotografů při Živnostenské komoře 1889 - Klub fotografů amatérů 1891 - Všeobecná zemská výstava – pavilon fotografů – HELIOS, 1895 – Národopisná výstava Českoslovanská – fotografie jako součást výstavní komunikace – foto asanace Prahy 1925 – malý přístroj LEICA 1936 – KODAK – první barevný svitkový film 1947 – kamera POLAROID – USA – Edwin Land KONEC 20.STOLETÍ – DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Úloha fotografie v komerční a nekomerční komunikaci

VZNIK A VÝVOJ TELEVIZE ROZKLAD OBRAZU NA ŘÁDKY A BODY 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ VZNIK A VÝVOJ TELEVIZE 1843 – SKOTSKÝ HODINÁŘ ALEXANDER BAIN FORMULUJE TŘI PRINCIPY PŘENOSU OBRAZU NA DÁLKU : ROZKLAD OBRAZU NA ŘÁDKY A BODY ZMĚNA SVĚTELNÝCH HODNOT NA ELEKTRICKÉ IMPULSY A NAOPAK 3.SYNCHRONNOST TOHOTO POSTUPU ZJIŠTĚNÍ, ŽE SELÉN JE FOTOELEKTRICKÝ – DALŠÍ PŘEDPOPKLAD TV/ 1873 – EDMONT BECQUEREL SAMUEL MORSE - MOŽNOST DÁLKOVÉHO PŘENOSU ELEKTRICKÉHO IMPULSU KABELEM / 1837 TELEVIZE – SLOŽENÉ SLOVO TELE – ŘEČTINA – DALEKO VIDERE – LATINA - VIDĚTI

1883 – PAUL NIPKOW ELEKTRICKÝ TELESKOP–PRINCIP MECHANICKÉHO ROZKLADU OBRAZU NA SVĚTELNÉ BODY POMOCÍ ROTUJÍCÍHO KOTOUČE -SPIRÁLOVĚ USPOŘÁDANÉ BODY - POČÁTEK MECHANICKÉHO SYSTÉMU PŘENOSU, KTERÝ BYL PŘEDVEDEN NAPŘ. NA PAŘÍŽSKÉ SVĚTOVÉ VÝSTAVĚ 1900. 1897/8 – FERDINAND BRAUN – KATODOVÝ OSCILOGRAF – BUDOUCÍ SNÍMACÍ ELEKTRONKA 1923 – V.KOSMA ZWORYKIN – VYNÁLEZ SNÍMACÍ ELEKTRONKY – IKONOSKOPU A PŘIJÍMACÍ ELEKTRONKY - KINESKOPU SOUBĚŽNĚ SE VYVÍJEJÍ OBA SYSTÉMY – MECHANICKÝ I ELEKTRONICKÝ LEDEN 1926 – JOHN LOGIE BAIRD – GB – PŘEDVEDL MECHANICKOU TELEVIZI ČLENŮM ROYAL INSTITUTU

1925 – ZALOŽENÍ 1.TELEVIZNÍ SPOLEČNOSTI 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1925 – ZALOŽENÍ 1.TELEVIZNÍ SPOLEČNOSTI MECHANICKÝ SYSTÉM NESPOLEHLIVÝ, VYŽADOVAL VYSOKOU RYCHLOST OTÁČENÍ KOTOUČE, NÍZKÁ KVALITA TŘICÁTÁ LÉTA – PŘEVAHU ZÍSKÁVÁ ELEKTRONICKÝ PRINCIP (MECHANICKÝ – 1.000 BODŮ ZA SEKUNDU, ELEKTRONICKÝ – R.1891 PŘEDPOVĚZENO 6,4 MIL.BODŮ/SEC, ROKU 1978 12,5 MIL./SEC NA 25 OBRAZŮ EXPERIMENTÁLNÍ VYSÍLÁNÍ TV - ANGLIE, USA, SOVĚTSKÝ SVAZ, NĚMECKO, FRANCIE,

VZNIKÁ NOVÝ PROSTŘEDEK MASOVÉ KOMUNIKACE 1.VEŘEJNÉ VYSÍLÁNÍ 29.SRPNA 1939 V ANGLII – Z ROZHLASOVÉ VÝSTAVY – BAIRD – 4 HODINY STARÉ AKTUALITY PRAVIDELNÉ VYSÍLÁNÍ NA SVĚTĚ–BBC 2.11. 1936 – 300 MAJITELŮ TELEVIZORŮ NOVÉ METODY ZOBRAZENÍ – 2 – 3 KAMERY, NOVÉ MOŽNOSTI STŘIHU, NAPĚTÍ, DRAMATIKY STAVBY SDĚLENÍ VZNIKÁ NOVÝ PROSTŘEDEK MASOVÉ KOMUNIKACE

ZÁŘÍ 1961 - 1, 000.000 ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI 1935 doc. ŠAFRÁNEK – FYZIKÁLNÍ ÚSTAV UK PRAHA – PŘIJÍMACÍ TELEVIZNÍ APARATURA – 30 ŘÁDEK – MECHANICKÝ ROZKLAD 1948 – MEZINÁRODNÍ ROZHLASOVÁ VÝSTAVA MEVRO – PREZENTACE ÚPLNÉHO KAMEROVÉHO ŘETĚZCE V ELEKTRONICKÉM SYSTÉMU, VÝROBA TELEVIZNÍCH PŘIJÍMAČŮ TESLA – 1948 1948 – 1.PŘÍMÝ PŘENOS ZE SOKOLSKÉHO SLETU 1.KVĚTNA 1953 – PRVNÍ PRAVIDELNÉ ZKUŠEBNÍ VEŘEJNÉ VYSÍLÁNÍ. STUDIA PRAHA, OSTRAVA, BRATISLAVA, BRNO 1953 - 2.000 KONCESÍ 1955 - 32.119 1960 - 794.898 ZÁŘÍ 1961 - 1, 000.000 1963 - 1, 491.937

TELEVIZE VYSÍLALA ROK 1966 – ZAHÁJENÍ TELEVIZNÍHO REKLAMNÍHO VYSÍLÁNÍ 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ TELEVIZE VYSÍLALA 1953 – 3 DNY V TÝDNU 1954 – 4 DNY V TÝDNU 1955 – 5 DNŮ V TÝDNU 1958 – 7 DNŮ V TÝDNU ROK 1970 – VYSÍLÁNÍ II. PROGRAMU ROK 1973 - VYSÍLÁNÍ BAREVNÉ ROK 1966 – ZAHÁJENÍ TELEVIZNÍHO REKLAMNÍHO VYSÍLÁNÍ Výzkum o televizní reklamě : Hanzl - Pavlů

POČÁTKY KOMERČNÍ KOMUNIKACE GENERACE VELETRHŮ DĚLBA PRÁCE A SPECIALIZACE JAKO PŘEDPOKLAD VZNIKU POTŘEBY KOMERČNÍ KOMUNIKACE NUTNOST INFORMACE O NADVÝROBĚ A MOŽNOSTECH SMĚNY VÝROBKŮ VZNIK TRHŮ – JEJICH ZÁKLADNÍ KOMUNIKAČNÍ FORMY VZNIK ZNAČEK – SYMBOLY VÝROBCŮ, PROFESÍ, ROLE OCHRANY EKONOMICKÝCH ZÁJMŮ A IMAGE PRODUCENTA PSANÉ INFORMACE – JEJICH FORMY