Filmové vizuální efekty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Nejdůležitějším krokem při výběru počítače je uvědomit si, za jakým účelem nám bude sloužit. * Stolní nebo přenosný? * Jaký výkon budu potřebovat? *
Advertisements

Od pásku k bezpáskovému workflow Zlín Ing. Pavel Čermák Česká televize TS Brno.
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Systémy tisku CTP a CTF semestrální práce
UČNI HRNČÍŘSKÉHO CECHU
Počítačová grafika - úvod
CD-ROM Compact Disc - Read Only Memory
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Skener.
Rentgen Ota Švimberský.
Požadavky na programy Programové Měřící Systémy Sběr datZpracováníPrezentace systémy – uzavřené (omezená množina funkcí, nelze jednoduchým způsobem rozšiřovat.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Reprodukce barevného obrazu EL29 Ing. Ludmila Nevařilová ELEKTROTECHNIKA.
INFORMATIKA 8 Videosekvence, webkamera III2 – I8- 20.
Miroslav Smyčka Portfolio činností.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Získáváme fotografie pro práci Odkud a jak…. Kde se používá počítačová grafika tiskoviny – časopisy, noviny, knihy, letáky reklama – billboardy, propagační.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-03.
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
GRAFIKA.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Počítač a jeho složení.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Blue-Ray vs. HD-DVD Zbrusu nová technologie Zbrusu nová technologie Nové velkokapacitní multimedia Nové velkokapacitní multimedia Rychlejší čtení a zápis.
Walter Schorge Digitalizace jako součást procesu poskytování informačních služeb Archivy, knihovny, muzea v digitálním světě
Karel Vrba, ME4A, Šablona by Marek Malík. Obsah prezentace: 1. Analogový záznam 2. Digitální záznam 3. Mechanický záznam 4. Magnetický záznam 5.
Budování atmosféry multimediálního díla
Počítačová podpora konstruování
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Multimédia Žlutířová Eva.
Grafika Vytvořil Filip Grela.
Počítačová podpora konstruování
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K611XMZG možnosti zavedení integrálního taktového.
INFORMATIKA Historie pc.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
TISKÁRNY  Jehličkové  Inkoustové  Laserové  Termosublimační  Termální.
ZÁZNAMOVÁ MÉDIA. Podle principu čtení se datové nosiče dělí na : Magnetická média, tzn. disketa, pevný disk, magnetická páska (audiokazeta, videokazeta,
Grafické programy - opakování
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Petr Fodor.
Chronologický přehled vývoje médií
Modul ateliéru animace
Výstupní zařízení - skener
Název školy: Základní škola Městec Králové
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
GRAFIKA.
Barevné prostory v Adobe Photoshop
Moderní didaktické technologie a zdroje informací
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

Filmové vizuální efekty Boris Masník UPP a.s.

..pokus o definici  Filmový trik je speciální způsob snímání filmového obrazu nebo speciální způsob jeho následného zpracování, který umožní zobrazit děj, který v reálné skutečnosti neexistuje nebo jej není možné nasnímat. …používá se pro záběry, scén a objektů které neexistují nebo jdou jen velmi obtížně snímat, při snímání nebezpečných scén, pro zlevnění některých realizačně náročných scén ale i pro umocnění výtvarné stylizace projektu …patří sem však i interpunkční triky, titulky, zastavení nebo stranové převrácení obrazu atd..

..trocha historie nikoho nezabije Filmové triky („vfx“, visual effects, vizuální efekty) jsou stejně staré, jako „film“ sám mnohé z technologií jsou dávno překonané, některé postupy se zachovaly dodnes (..a jsou to ty, které závisí na kreativitě autora a ne pouze na technice a technologii samotné..)

..v naší kinematografii je na co navázat Karel Zeman Vladimír Novotný Trikové studio Barrandov (později Studio Trilobit) ..a další trikoví specialisté

..“VDR“  – Velká Digitální Revoluce S rozvojem digitálních obrazových technologií a jejich nástupem do médií (hlavně televizního vysílání) došlo k inflaci obrazových efektů a jejich „zevšednění“.. ..to, co bylo pro diváka donedávna „kouzlem“, stalo se běžnou konzumní záležitostí ..realistcky zobrazovanými efekty se zmenšil prostor pro obrazovou metaforu, náznak, divákovu fantazii,.. Ukázka reklamních realizací UPP

..z toho plyne poučení Přes bouřlivý rozvoj technologií by filmový trik měl stále zůstat „tvůrčím procesem“ a ne se stát perfekcionalistickou rutinou.. Hlavním prvkem celého procesu by měl stále zůstat člověk (..autor, tvůrce..) a ne nejmodernější technické vybavení Hlavním cílem by mělo být sdělení děje, autorovy myšlenky, pocitu názoru divákovi a ne jen prezentace technologických možností..

..přišly však i další změny Z menších autorských týmů začaly vyrůstat „trikové továrny“ (a z toho vyplynula mimo jiné nutnost změn v organizaci výroby) Realizace triků se přesouvá do postprodukce Realizace triků stále více splývá s celkovou obrazovou postprodukcí projektu Změnily se metody posuzování a hodnocení obrazových efektů

rozdělení filmových triků FILMOVÝ TRIK „viditelný“ x „neviditelný“ „do originálního negativu“ x v postprodukci technologie (..scénické, kamerové, optické, fotografické, kopírovací..) klasické filmové technologie x digitální technologie

Digitální filmová postprodukce FILMOVÝ TRI ZÁKLADNÍ WORKFLOW „Digitální Intermediát“, „DI“

Digitální Intermediát (..zjednodušeně) snímání filmovou kamerou vyvolání negativu přepis v nižším rozlišení, vyšší kompresi (např. TeleCine) snímání digitální kamerou (RED, D21..) konverze dat pro off-line FILMOVÝ TRI kontrola denních prací off-line střih scan negativu v plném rozlišení podle off-line (2K, 4K – 10bit, log, .dpx, .cin) konverze orig. dat pre-grading (..je-li potřeba) realizace „vfx“ (2D, 3D) on-line color grading render zápis na finální medium (filmový negativ, HD-master, DCP..)

..rozvoj jednotlivých technologií Přesun realizace triků z výkonných grafických stanic (např. Sillicon Graphics) na „normální počítače“ (PC, MAC) a „renderfarmy“ Rychlý vývoj SW (např. následný „motion tracking“, 3D multiplikace komparsu, 3D simulace dynamiky objektů, aplikace pro stereoskopii atp..) atd, atd..

Digitální filmová postprodukce FILMOVÝ TRI ukázky realizovaných projektů (DVD)

Boris Masník vfx supervizor UPP boris@upp.cz