1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Konference Asociace aktivních škol
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Projekt č. 4 Mediální a osvětové nástroje kultivace lidských zdrojů
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Veřejné zdraví - Lidská práva a péče o duševní zdraví v České republice Vzdělávání odborníků,státní správy a samosprávy.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Metodická podpora úprav RVP ZV
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
Využití počítačové techniky a internetu ve výuce ZSV Seminář pro učitele základů společenských věd a občanské výchovy.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
„Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje.
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu, Projekt Matra – Solón Solón Matra.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Průřezová témata.
VYTVÁŘENÍ POZITIVNÍHO SOCIÁLNÍHO PROSTŘEDÍ VE ŠKOLÁCH.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Projekt „Vzdělaný zastupitel“ Podpora volených představitelů měst a obcí Jaromír Jech výkonný místopředseda Svazu XIII. celostátní finanční konference.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
1 PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ Radim Chmelík.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Podpora krajského akčního plánování
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
PŘÍPRAVA A REALIZACE VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ PRO PODPORU
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Konflikt, koření života
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Transkript prezentace:

1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích

2 MEDIA SET Reflektuje aktuální potřebu gymnázií i ostatních středních a základních škol zavádět do výuky mediální výchovu.  metodický a informační nástroj podporující výuku mediální výchovy  32 modelových vyučovacích hodin v praktickém setu CÍLOVÁ SKUPINA  primární: gymnázia v Pardubickém kraji  sekundární: střední a základní školy v Pardubickém kraji

3 „ Myslet bez učení je prázdné, učit se bez myšlení je zbytečné.“ ( J. A. Komenský)  příručka mediální výchovy  pracovní listy pro učitele a studenty  DVD se čtyřmi výukovými filmy  CD s materiály k výuce  příručka dobré praxe  informační portál MEDIA SET

4 REALIZAČNÍ TÝM Hlavní metodička a supervizorka Odborný garant Tým spoluautorů publikací Tým spoluautorů filmů Partnerská gymnázia Další spolupracovníci (jazyková korektorka, grafička, tiskárna) Projektová manažerka

5 PŘÍNOSY MEDIA SETU  32 modelových vyučovacích hodin MV  teoretické zázemí výuky – příručka MV  praktické nástroje – výukové filmy, pracovní listy  metodický a informační servis při zavádění MV  setkávání s mediálními odborníky   nové školní písmo COMENIA

6 JAK S MEDIASETEM PRACOVAT MEDIA SET obsahuje kompletní instrukce k osmi výukových modulům podle mediálních témat. Základní informace k modulu (cíle, přínosy, časová dotace, klíčová slova, doporučená literatura) Organizace výuky (učitel, student) Pracovní metody výuky Pracovní pomůcky Příklad optimální skladby výukové hodiny Modul 5 Mediální produkce:  2 hodiny teoretického výkladu učitele podle příručky  1 hodina výukový film (15 min.) + diskuse nad tématem  2 vyučovací hodiny praktická cvičení podle pracovních listů

7 PŘÍRUČKA MEDIÁLNÍ VÝCHOVY Témata napříč mediální problematikou v souladu s RVP. 1. Mediální výchova a mediální gramotnost 2. Role médií v informační společnosti 3. Public relations a reklama 4. Masová komunikace a žurnalistika 5. Mediální produkce 6. Vizuální komunikace 7. Mediální regulace a legislativa 8. Média v politice

8

9 VÝUKOVÉ FILMY 1. Public Relations a reklama 2. Masová komunikace 3. Žurnalistika 4. Mediální produkce

10 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Svitavy Analýza televizní a tiskové reklamy

11 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Pardubice, Mozartova Briefing politika, výstupy prohlášení do médií

12 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Jevíčko Tvorba a prezentace vizuální identity fiktivní firmy

13 SHRNUTÍ TESTOVACÍ FÁZE  4 měsíční testování v 1. polovině 2010  3 partnerská gymnázia (Svitavy, Jevíčko, Pardubice – Mozartova)  183 studentů gymnázií  6 učitelů mediální výchovy Co nejvíce zajímalo studenty? Jak nás média ovlivňují (vliv na hodnoty, postoje, chování...)? Zda a jak s námi média manipulují? Jak získat odolnost vůči konzumizmu, propagandě, manipulaci? Jak vytvořit reklamní kampaň? Dotazníky zpětné vazby potvrdily funkčnost a zajímavost MEDIA SETU.

14 METODICKÝ A INFORMAČNÍ SERVIS PRO ŠKOLY Gymnázia: 2 ks MEDIA SETu  metodický servis při zavádění MV (vzorová výuková hodina, mediální poradenství)  informační servis: Ostatní střední a základní školy: 1 ks MEDIA SETu  informační servis:

15 Děkuji za pozornost. Mgr. Dana Krouželová www. mediasetbox.cz mobil: