1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích
2 MEDIA SET Reflektuje aktuální potřebu gymnázií i ostatních středních a základních škol zavádět do výuky mediální výchovu. metodický a informační nástroj podporující výuku mediální výchovy 32 modelových vyučovacích hodin v praktickém setu CÍLOVÁ SKUPINA primární: gymnázia v Pardubickém kraji sekundární: střední a základní školy v Pardubickém kraji
3 „ Myslet bez učení je prázdné, učit se bez myšlení je zbytečné.“ ( J. A. Komenský) příručka mediální výchovy pracovní listy pro učitele a studenty DVD se čtyřmi výukovými filmy CD s materiály k výuce příručka dobré praxe informační portál MEDIA SET
4 REALIZAČNÍ TÝM Hlavní metodička a supervizorka Odborný garant Tým spoluautorů publikací Tým spoluautorů filmů Partnerská gymnázia Další spolupracovníci (jazyková korektorka, grafička, tiskárna) Projektová manažerka
5 PŘÍNOSY MEDIA SETU 32 modelových vyučovacích hodin MV teoretické zázemí výuky – příručka MV praktické nástroje – výukové filmy, pracovní listy metodický a informační servis při zavádění MV setkávání s mediálními odborníky nové školní písmo COMENIA
6 JAK S MEDIASETEM PRACOVAT MEDIA SET obsahuje kompletní instrukce k osmi výukových modulům podle mediálních témat. Základní informace k modulu (cíle, přínosy, časová dotace, klíčová slova, doporučená literatura) Organizace výuky (učitel, student) Pracovní metody výuky Pracovní pomůcky Příklad optimální skladby výukové hodiny Modul 5 Mediální produkce: 2 hodiny teoretického výkladu učitele podle příručky 1 hodina výukový film (15 min.) + diskuse nad tématem 2 vyučovací hodiny praktická cvičení podle pracovních listů
7 PŘÍRUČKA MEDIÁLNÍ VÝCHOVY Témata napříč mediální problematikou v souladu s RVP. 1. Mediální výchova a mediální gramotnost 2. Role médií v informační společnosti 3. Public relations a reklama 4. Masová komunikace a žurnalistika 5. Mediální produkce 6. Vizuální komunikace 7. Mediální regulace a legislativa 8. Média v politice
8
9 VÝUKOVÉ FILMY 1. Public Relations a reklama 2. Masová komunikace 3. Žurnalistika 4. Mediální produkce
10 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Svitavy Analýza televizní a tiskové reklamy
11 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Pardubice, Mozartova Briefing politika, výstupy prohlášení do médií
12 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Jevíčko Tvorba a prezentace vizuální identity fiktivní firmy
13 SHRNUTÍ TESTOVACÍ FÁZE 4 měsíční testování v 1. polovině 2010 3 partnerská gymnázia (Svitavy, Jevíčko, Pardubice – Mozartova) 183 studentů gymnázií 6 učitelů mediální výchovy Co nejvíce zajímalo studenty? Jak nás média ovlivňují (vliv na hodnoty, postoje, chování...)? Zda a jak s námi média manipulují? Jak získat odolnost vůči konzumizmu, propagandě, manipulaci? Jak vytvořit reklamní kampaň? Dotazníky zpětné vazby potvrdily funkčnost a zajímavost MEDIA SETU.
14 METODICKÝ A INFORMAČNÍ SERVIS PRO ŠKOLY Gymnázia: 2 ks MEDIA SETu metodický servis při zavádění MV (vzorová výuková hodina, mediální poradenství) informační servis: Ostatní střední a základní školy: 1 ks MEDIA SETu informační servis:
15 Děkuji za pozornost. Mgr. Dana Krouželová www. mediasetbox.cz mobil: