Biomonitoring volných vod Nové Hrady. Biomonitoring vod -zkoumá se obsah ropných látek, film na hladině -přestup kyslíku z atmosféry do vody omezen emulze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekologické indikátory
Advertisements

Monitoring bezobratlých říčních živočichů
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Přírodní společenstvo řeky
Vodní ekosystémy a jejich struktura - stojaté vody
Biomonitoring volných vod Schrems Kvalita vody – mikrobiologická fyzikální chemická biologická nezávadnost barva chuť zápach.
LIŠEJNÍKY.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Lišejníky v lese.
Biotopy ČR.
Živá a neživá příroda 3. ročník
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Doplňující přednáška č. 4 Otravy ryb
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ekologie a životní prostředí- Ochrana sladkých vod
Rostlinná produkce a prostředí
Biologie 1.E
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Antropogenní vlivy – human impacts
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Život ve vodě Filip Bordovský.
Ekosystémy.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY I
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
Atmosféra Filip Bordovský.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
RYBNÍK JAKO CELEK.
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Základní pojmy organické chemie
PITNÁ, UŽITKOVÁ, ODPADNÍ
Hydrosféra základní složka života
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Bioindikátory čistoty vod
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
zkoumáme vodní prostředí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Třídění živých organismů
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Environmentální problémy
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Živé organismy.
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Biomonitoring volných vod Nové Hrady

Biomonitoring vod -zkoumá se obsah ropných látek, film na hladině -přestup kyslíku z atmosféry do vody omezen emulze -usazování na žábrách ryb -biologické odpady (splaškové vody, organická hnojiva) pokles obsahu kyslíku ve vodě -nedostatek kyslíku ve vodě -změny pH nízké pH – např. při tání ledu vysoké pH – např. v rybnících, kdy zelené organismy odčerpají oxid uhličitý, dojde ke snížení neutralizační kapacity vody

změny pH při úniku kyselin a hydroxidů -změna teploty vody teplotní šok pro ryby (změny teploty o 10°C) autointoxikace chladná voda – zastaven příjem potravy teplá voda – příznaky dušení

Bioindikátory čistoty vody vyšší rostliny mechorosty houby lišejníky řasy a sinice hmyz korýši (blešivec obecný –součást potravy pstruhů, náročný na kvalitu vody) ryby vyšší obratlovci

Biomonitoring znečištění -bezobratlí (bentos) – velká druhová pestrost Toxicita -vliv jedovatých látek, které inhibují nebo zcela ničí vodní organismy -stupně toxicity jsou přímo úměrné koncentraci toxických látek -akutní nebo chronická -testy toxicity Monitoring pitné vody -pstruzi -otevírání lastur mlžů

Biomonitoring -zkoumá účinek souhrnu škodlivin na živé organismy -z toho se dá usoudit, jaký budou mít místní podmínky vliv na lidský organismus -dlouhodobé sledování a hodnocení kvality vody pomocí biologických charakteristik -hodnocení výsledků je standardizováno

Nežádoucí důsledky lidské činnosti ve volných vodách -zhoršení kvality vody – plošné bodové havarijní dlouhodobé -stavební úpravy (jezy) -změny průtoku vody