Albrecht Dürer a jeho magický čtverec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Das Verb haben VY_22_INOVACE_B2 - 14
Advertisements

Infinitiv mit zu/B Střední odborná škola Otrokovice
Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
Rubikova kostka Tietz.
Výpočet mzdy - příklady
Krychle Síť, povrch, objem
Výrazy s proměnnou Jana Hajíčková 2.ročník, M-Z/ZŠ.
KRYSTALIZACE KOVŮ Název školy
Albrecht Dürer (1471 – 1528) a jeho magický čtverec.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
III/2 XVII ABC
MATLAB LEKCE 7.
RNDr. Jaroslav Flejberk
Výroba oděvů 3. cvičení Konstrukce dámské sukně
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kovoprog – geometrické prvky, modifikace a kontury frézování
Tomáš Kuča Prezentace pro paní Cahelovou
CELÁ ČÍSLA.
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
T_t_01_021 Kterým číslem nahradíte „?“ ? ?
1 Roverský mikulášský víkend 2005 © Einstein, fotografie ©Nick.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_03.
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Práce s bodem a vektorem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Air Products Company Confidential 25. března 2013 Co je nového v aplikaci AgentsPlus?
Mocniny a Odmocniny.
Systém účtování Ing. Petr Valouch, Ph.D.
Odčítání v druhé desítce bez přechodu
Konverzace v německém jazyce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Magické čtverce
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ
Za předpokladu použití psacích potřeb.
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Zobrazení síly.
Zoner Callisto.
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.14/
Základní operace s maticemi
Pythagorova věta.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Magické čtverce Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Datum:
Albrecht Dürer a jeho magický čtverec.
Sikaku řešení hlavolamu.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
DESETINNÁ ČÍSLA.
Préteritum pomocných sloves
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Albrecht Dürer (1471 – 1528) a jeho magický čtverec.
Povrch krychle a kvádru.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Konstrukce kosočtverce
Transkript prezentace:

Albrecht Dürer a jeho magický čtverec

Na stěně vpravo nahoře visí magický čtverec, který Dürer vymyslel

Takže takto vypadá a pro lepší znázornění ještě jednou bez okras. A co to všechno umí? Podstatné je číslo 34! To je suma mnoha kombinaci políček.

Suma všech vodorovných políček je 34!

Taktéž suma vertikálních políček!

I suma rohových políček je 34!

A ty trochu “pootočené“? 34!

Suma políček ve středu čtverce? Taktéž !

5 + 9 + 8 + 12 = 34

3 + 2 + 15 + 14 = 34

I v diagonále. . .

Stále je to : 34!

V dolní řadě má Dürer nejen rok, ve kterém rytinu vytvořil (1514), ale i počáteční písmena svého jména: 4 = Dürer a 1 = Albrecht!

Genial! . . . Und er war sehr stolz, dieses Quadrat selbst ersonnen zu haben! Recht hat er!