Telephone: +44 (0)1707 372211 www.analytiqa.com ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovní úrazovost ČR v roce 2007
Advertisements

Konec recese v ČR? David Marek listopad Přehled témat •Krátké ohlédnutí za dvěma recesemi v rychlém sledu •Jak je na tom česká ekonomika dnes •Pohled.
Logistika v silniční dopravě
Trendy finančních produktů ČLFA
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
© 2009 Praha – CCB a HCI analýza 1 FINANČNÍ ZDRAVÍ NEMOCNIC ČR finanční výsledky za rok 2010.
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník
Petr NEČAS ministr práce a sociálních věcí 9. dubna 2008 Bilance dopadů sociálních reforem za rok 2008.
Poptávka na trhu zboží a služeb
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
© 2010 IBM Corporation Informace + kreativita = konkurenceschopnost Vladek Šlezingr – generální ředitel IBM Česká republika 16/09/ Svět informačních.
Zajistí Euro prosperitu České republice? KONFERENCE ČESKÁ A SLOVENSKÁ REPUBLIKA – BUDOUCNOST EVROPSKÉ INTEGRACE doc. Ing. Jiří Schwarz, CSc. děkan Národohospodářské.
V OLEBNÍ SYSTÉMY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Situace na trhu s masem v ČR a EU Miluše Abrahamová Pavel Froněk VÚZE Praha.
Proč slábne spotřeba domácností ? Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Pesimistický spotřebitel: světlo na konci tunelu 17. října 2012 Konferenční.
Makroekonomická predikce (leden 2010) a dlouhodobý scénář
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Investice 2011: uklidnění nebo další stres? David Navrátil tel.: , Ekonomické a strategické analýzy.
A) Determinanty nabídky
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Mikroekonomie I Ekonomický růst Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Martin Říman ministr průmyslu a obchodu 1. ročník konference STROJÍRENSTVÍ OSTRAVA 2007 VÝVOJ, LIDÉ, PŘÍLEŽITOSTI.
Standard Eurobarometer 67 / Spring 2007 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 67.2 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2007 ZVEŘEJNĚNÍ.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj prvních registrací (prodejů) na evropském trhu osobních automobilů Trh osobních automobilů v Evropě naznačuje zlepšení Oproti rekordnímu roku 2007.
Zpráva o finanční stabilitě 2005
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 EKONOMICKÉ ÚDAJE ZA ROK 2010 produkce, obchod, zaměstnanost Při příležitosti souběžné.
Ing. Jan Mládek, CSc. Ministr Vývoj české ekonomiky 11.
Ondřej NOVODVORSKÝ Ředitel pro malé a střední fimy Microsoft MALÁ MOBILITA: NEVYUŽITÁ PŘÍLEŽITOST I BRZDA RŮSTU MSP V ČR.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 8 Sociální výhody v nezaměstnanosti ve vybraných zemích EU.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
V.Prosperita organizace
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
Hospodaření obcí v roce 2016
Střední a východní Evropa: Bezpečnost investic v rozvíjejícím se světě
Vztah Čechů k charitě Ondřej Tomas, GfK Czech.
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
Trh práce a nezaměstnanost
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
Marketingové strategie
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
FINANČNÍ TRHY Úvod, současné trendy.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Petr Gapko Hlavní ekonom GE Money Bank, a.s.
Cornwall Peer Review visit
Prezentace obchodního plánu
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Transkript prezentace:

Telephone: +44 (0) ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání

© Analytiqa 2009 Obsah  Úvod  Vývoj trhu  Vývoj objemu trhu, prognóza 2008 versus realita  Vývoj podle zemí  Náklady a ceny  Ziskovost  Tržní prognózy a budoucí strategie  Kontaktní informace

© Analytiqa 2009 Evropský dopravní barometr 2009  Celoevropský průzkum trhu v sektoru silniční autodopravy uskutečněný v období leden – březen 2009  18 partnerských magazínů, podpora firem Teleroute a Analitiqa  3900 respondentů z 18 zemí, nárůst o +63 % oproti EDB 2008

© Analytiqa 2009 Růst trhu: menší než se čekalo!  Graf srovnává prognózu (p) na rok 2008 (průzkum uskutečněný na jaře 2008) a skutečnost (s) – průzkum z ledna 2009  Na začátku roku ,6% respondentů předpovídalo v roce 2008 růst  Koncem roku 2008 hlásilo růst jen 47,5% respondentů  Největší propast mezi očekáváním a realitou u českých a portugalských dopravců

© Analytiqa – sestupný trend pokračuje  Obecně byl rok hodnocen jako „průměrný“ a horší než v roce 2007  Stejně jako loni panovala nižší míra spokojenosti v jižní části Evropy – ale nejvýraznější negativní trend zaznamenalo Polsko  Nejvyšší míra spokojenosti byla v Nizozemí a Rumunsku – podobně jako v roce 2007

© Analytiqa 2009 Pokles trhu zasahuje nejvíce východní Evropu Pokles trhu zasahuje nejvíce východní Evropu  V roce 2008 udával téměř jeden ze čtyř dopravců v Evropě pokles o více než 10%  Nejvíce v tomto ohledu utrpěli dopravci v Polsku a Maďarsku (nejvyšší podíl)  Naopak v Itálii, Irsku, Bulharsku a V. Británii byl podíl dopravců hlásících velký propad nejnižší

© Analytiqa 2009 Náklady: průměrný růst nižší než v minulosti Náklady: průměrný růst nižší než v minulosti  Růst nákladů činil v průměru přes 10%  To bylo méně než meziroční růst nákladů v letech 2007/2006  Růst nákladů se vrátil přibližně na úroveň roku 2006

© Analytiqa 2009 Ceny: Čtvrtina autodopravců zvýšila ceny o více než 10% Ceny: Čtvrtina autodopravců zvýšila ceny o více než 10%  64% respondentů oznámilo růst cen účtovaných zákazníkům (2007=73%)  20% respondentů naopak snížilo ceny  24% společností zvýšilo ceny o více než 10% Klíčové faktory pro růst cen v roce 2007: Klíčové faktory pro růst cen v roce 2008: 1- Lepší vyjednávací schopnosti1-Lepší vyjednávací schopnosti 2- Vyšší provozní náklady 3-Eliminace ztrátových zákazníků 3- Lepší nabídka služeb

© Analytiqa 2009 Náklady versus ceny: propast se prohlubuje Náklady versus ceny: propast se prohlubuje  Růst cen účtovaných zákazníkům šel v roce 2008 zejména na konto růstu cen PHM (1. – 3.Q)  Nůžky“ mezi růstem nákladů a cen se rozevírají (tj. meziroční změna má kladnou hodnotu=náklady rostou rychleji) s výjimkou Rumunska a Španělska.  Italští a belgičtí dopravci čelí nejméně příznivému vývoji v poměru nákladů a cen

© Analytiqa 2009 Nepříznivý vývoje se týká „vyspělých“ i „nových“ trhů Náklady rostou rychleji než ceny  Dopravcům se obecně nedaří přizpůsobit růst cen růstu nákladů  Španělští a belgičtí dopravci zaznamenali největší meziroční skoky v negativním poměru vývoje cen a nákladů  V ČR vývoj poměrně stabilní, ale stále přes 10%!

© Analytiqa 2009 Ziskovost: v roce 2008 velmi různorodé výsledky Ziskovost: v roce 2008 velmi různorodé výsledky  Téměř 1/3 dopravců zaznamenala vyšší zisk  V Česku 90% dopravců hlásilo snížení zisku, v Nizozemí „jen“ 42%  V Polsku a Česku označilo 40% dopravců pokles zisku za „silný“  Ve V. Británii, Portugalsku, Irsku a Bulharsku přes 40% dopravců zaznamenalo růst zisku Většina evropských dopravců hlásí pokles zisku

© Analytiqa 2009 Prognózy: Česko v důvěře na průměru EU  Dopravci ve všech zemích mají nízkou míru důvěry v rok 2009  V osmi zemích čtyři z pěti dopravců vyjádřilo obavy z výsledků roku 2009  Nejvyšší míra důvěry v Nizozemí a V. Británii – ale i zde 68% soudí, že rok bude průměrný nebo horší

© Analytiqa 2009 Krátkodobé investice míří do efektivity  Školení a výcvik řidičů budou hlavním předmětem krátkodobých investic evropských autodopravců  Téměř 1/3 firem pravděpodobně zvýší své výdaje v oblasti telematiky a IT  Nejméně investic momentálně míří do oblastí, jako jsou motorová a přípojná vozidla

© Analytiqa – Správná volba dnes = tržní výhoda v budoucnosti  Dopravci v celé Evropě se shodují v tom, že rok 2009 bude velkou výzvou.  Příležitosti však zůstávají – a dopravci se musí zařídit tak, aby jich využili; jak dnes... tak v okamžiku, až se trh oživí  Zvyšování produktivity a efektivity, to jsou naprosto klíčové body... Efektivita vozových parků, produktivita řidičů a technologie jsou klíčem k úspěchu.

© Analytiqa 2007 V případě zájmu o kompletní výsledky EDB 2009, prosím, kontaktujte: Martin Mensa Tel.: