Výuka cizích jazyků technických předmětů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Inovace vzdělávání na školách zaměřených na ochranu osob a majetku Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Zahájení a ukončení:
Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Představení zajímavých projektů OPVK
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Příprava a realizace PISA 2015
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Mezipředmětové vztahy Aplikace anglického jazyka do jiných předmětů s využitím moderních metod.
Název projektu: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/ Subjekt.
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Mgr. Eva Komínková Využití digitálních učebních materiálů z oblasti elektrotechniky a ICT v anglickém jazyce JAZ.
E-learning ve výuce na SŠ
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ Program 4. krajského setkání metodiků Metoda CLIL a výuka odborného cizího jazyka 1.
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
DRMS Forum září 2009 Elektronický vzdělávací systém Jan Pavlica.
9. KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ R O B O T I K A 29. DUBNA 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Tamara Váňová, Jitka Kazelleová 1 Praha, 2013.
Zkvalitnění výuky německého jazyka na Vyšší odborné škole Zahradnické v Mělníku CZ.1.07/2.1.00/
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary EU peníze středním školám Projekt MODERNÍ ŠKOLA Operační program Vzdělávání.
Projekt Metodika v anglickém jazyce CZ.1.07/1.3.50/
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce : Karel Ibehej Vedoucí bakalářské práce: Ing
10. ZÁVĚREČNÉ KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Školní vzdělávací program
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Transkript prezentace:

Výuka cizích jazyků technických předmětů 4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno

Modernizace metod výuky technických předmětů a výuky cizích jazyků CZ.1.07/1.1.16/01.0036 Automatizace Anglický a německý jazyk Zahájení : duben 2013 Ukončení : červen 2014  

Cíle projektu • Tvorba obsahové náplně e-learningové metody výuky 6 odborných témat cizích jazyků – ANJ, NEJ http://www.spssbrno.cz/moodle/course/category.php?id=1 • Implementace ve výuce cizích jazyků Cílová skupina • žáci školy oboru Strojírenství a Technické lyceum

Technická témata : Materiály ve strojírenství Technologie Hřídele Pružiny Počítače Pružnost a pevnost  

- Otázky k textu – bez a s odpovědmi - Doplňovací cvičení Struktura odborných témat - Český text - Anglický text - Slovník Č-A/N - Slovník A/N -Č - Otázky k textu – bez a s odpovědmi - Doplňovací cvičení - Klíč k doplňovacím cvičením - Testy ověření znalostí - Doprovodné obrázky k odborným textům - Cizojazyčné texty, namluvené rodilými mluvčími  

- Zařazení odborných témat do výuky cizích jazyků - Celkem 742 žáků Implementace - Zařazení odborných témat do výuky cizích jazyků - Celkem 742 žáků - Doba implementace školní rok - Možnost využití e-learningového kurzu i z domu (web školy) - Možnost ověřování vědomostí písemnou formou, elektronicky - Nové metody výuky - Využití moderní audio-vizuální jazykové učebny  

Zkušenosti z implementace - žáci Spokojenost – kupodivu, motivace, požadavky na nová témata Učení - o tématech, kterým rozuměli lépe než jejich vyučující jazyků Využívání elektronických metod výuky, rozšíření slovní zásoby Využívání www stránek k výuce jazyků Využívání propisovacího pera a bloku s logem projektu  

Zkušenosti z implementace – vyučující  kladné Zaujetí žáků výukou cizích jazyků Práce s elektronickou formou cvičení, snadná orientace ve slovníku Přehledné členění jednotlivých částí Přiměřená délka textů, zaměřující se jen na podstatné informace Nové metody výuky Využití audio-vizuální jazykové učebny Základní znalost odborných témat učitelů jazyků na technické škole  

Zkušenosti z implementace – vyučující  záporné Omezená doba pro výuku daného tématu Náročná evidence prováděné implementace včetně dotazníkových šetření Málo doprovodných obrázků, videí, prezentací, atd. Pro I. a II. ročníky prozatím odborně náročné Absence doplňujících odborných článků  

Závěr Žáci se učí jazykově pracovat s odborným tématem V odborné výuce se snaží s vyučujícím doplnit základní slovní zásobu Učitelé jazyků se učí alespoň několika základním odborným tématům Učitelé odborných předmětů si doplňují znalost cizojazyčné verze  

Výuka cizích jazyků technických předmětů DĚKUJI ZA POZORNOST 4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno