Výuka cizích jazyků technických předmětů 4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno
Modernizace metod výuky technických předmětů a výuky cizích jazyků CZ.1.07/1.1.16/01.0036 Automatizace Anglický a německý jazyk Zahájení : duben 2013 Ukončení : červen 2014
Cíle projektu • Tvorba obsahové náplně e-learningové metody výuky 6 odborných témat cizích jazyků – ANJ, NEJ http://www.spssbrno.cz/moodle/course/category.php?id=1 • Implementace ve výuce cizích jazyků Cílová skupina • žáci školy oboru Strojírenství a Technické lyceum
Technická témata : Materiály ve strojírenství Technologie Hřídele Pružiny Počítače Pružnost a pevnost
- Otázky k textu – bez a s odpovědmi - Doplňovací cvičení Struktura odborných témat - Český text - Anglický text - Slovník Č-A/N - Slovník A/N -Č - Otázky k textu – bez a s odpovědmi - Doplňovací cvičení - Klíč k doplňovacím cvičením - Testy ověření znalostí - Doprovodné obrázky k odborným textům - Cizojazyčné texty, namluvené rodilými mluvčími
- Zařazení odborných témat do výuky cizích jazyků - Celkem 742 žáků Implementace - Zařazení odborných témat do výuky cizích jazyků - Celkem 742 žáků - Doba implementace školní rok - Možnost využití e-learningového kurzu i z domu (web školy) - Možnost ověřování vědomostí písemnou formou, elektronicky - Nové metody výuky - Využití moderní audio-vizuální jazykové učebny
Zkušenosti z implementace - žáci Spokojenost – kupodivu, motivace, požadavky na nová témata Učení - o tématech, kterým rozuměli lépe než jejich vyučující jazyků Využívání elektronických metod výuky, rozšíření slovní zásoby Využívání www stránek k výuce jazyků Využívání propisovacího pera a bloku s logem projektu
Zkušenosti z implementace – vyučující kladné Zaujetí žáků výukou cizích jazyků Práce s elektronickou formou cvičení, snadná orientace ve slovníku Přehledné členění jednotlivých částí Přiměřená délka textů, zaměřující se jen na podstatné informace Nové metody výuky Využití audio-vizuální jazykové učebny Základní znalost odborných témat učitelů jazyků na technické škole
Zkušenosti z implementace – vyučující záporné Omezená doba pro výuku daného tématu Náročná evidence prováděné implementace včetně dotazníkových šetření Málo doprovodných obrázků, videí, prezentací, atd. Pro I. a II. ročníky prozatím odborně náročné Absence doplňujících odborných článků
Závěr Žáci se učí jazykově pracovat s odborným tématem V odborné výuce se snaží s vyučujícím doplnit základní slovní zásobu Učitelé jazyků se učí alespoň několika základním odborným tématům Učitelé odborných předmětů si doplňují znalost cizojazyčné verze
Výuka cizích jazyků technických předmětů DĚKUJI ZA POZORNOST 4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno