Příběh o mediálním plánování musí začít na zelené louce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
ÚVOD DO MARKETINGU.
(Ne)diskriminace ICT v České republice
Propagace a reklama na facebooku
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Mobilní marketing.  Cíl: Představení nového modelu  Komunikační mix: banery na O2 mobil landing page  Timing: 3 týdny V.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA Informace o výsledcích kampaně v letech
Kreativa & přímá komunikace. Katalogy Letáky Kupóny Dopisy DRTV Direct maily SMS MMS y On-line display ads Sociální sítě Weby Call centra...
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Představujeme službu Samepage
Pozorování prezentuje: Václav Bubeníček.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Firemní kultura - změna motivační strategie
Systémy pro podporu managementu 2
Předmět: Řízení podniku 1
MARKETINGOVÝ MIX.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Klepnutím lze upravit styl předlohy nadpisů. Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. – Druhá úroveň Třetí úroveň – Čtvrtá úroveň » Pátá úroveň 1 Proměna.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Marketing ? Marketing!. Jaroslava Štěrbová Marketing je procesem … plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek,
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Podnikatelský plán struktura plánu.
Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100,
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Testování efektu přímé komunikace na vybrané skupiny zákazníků Dr. Max Březen 2015.
8. Marketing.
PRAXE STUDENTŮ V PORADENSKÉ A BANKOVNÍ POBOČCE PARTNERS MARKET.
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Mediální plán.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Televize v konzumaci médií suverénně vede
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Jak na PR (absolutní základ)
Projekty MARSL.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingová komunikace
Historie marketingu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Zpráva o české reklamě 2017 Tisková konference
Transkript prezentace:

Příběh o mediálním plánování musí začít na zelené louce

Jenže prostor je již zastavěný

Stačí opravit fasádu, nebo je třeba začít úplně znovu?

Co vám řeknu Trocha historie Čtyři možné modely mediálního plánování Nová východiska pro mediální strategii

Kdysi bývala agentura "full service" Kreativa Media

Pak došlo k rozdělení duše a těla Kreativa Media

Splnilo oddělení mediálky očekávání? 1. Kumulace a optimalizace rozpočtů 2. větší pozornost pro investice do mediální komunikace: ROI a modelování 3. mediální plánování jako svébytná nezávislá profese

Zastavení první: co je mediální plánování Definice cílovky, výběr médií, fázování, optimalizace Zprostředkuje setkání značky se spotřebitelem (ve správnou chvíli, na správném místě, správnému spotřebiteli...)

Průměrný klient (zřejmě) nepotřebuje radit s výběrem médií: 78% stejně skončí v TV a tisku Podíl mediatypů na reklamních výdajích, 2011, Admosphere a SPIR

Mediálka je továrna na levný nákup

Sebepotvrzující se model auditoři umí poradit klientům hlavně s nákupem TV (a kritériem výběru mediální agentury je cena... cena za TV) bonusy – systémy – know-how tried-trusted mass media model agentura není motivována nabízet nová řešení klient myslí na výši své hypotéky jistota je jistota a tabulka se slevou z TV se ukazuje lépe než dlouhá data (a mimochodem ono to stále funguje)

Jenže tohle už tolik není

Spíš je tohle individualizace fragmentace konvergence nové komunikační platformy nová zařízení s mediálním obsahem interaktivita spolutvorba

Kdo v současnosti vlastně „dělá“ mediální strategii?

Čtyři cesty Velká myšlenkaA já sám Strategie řízená daty Tvořivá mediálka

1. Seznamte se: Alexandr Orlov

comparethemarket / comparethemeerkat • Online porovnávač nabídek, velká konkurence, stejné funkční výhody – odlišení možné jen na emoční úrovni • Chtěli, aby si lidé zapamatovali jméno služby a vyhledávali podle oblíbeného jména • Kampaň s velkou centrální myšlenkou: zosobnění v Aleksandrovi Orlovovi a jeho stránkách porovnávajících surikaty (meerkats)

Kampaň s centrální myšlenkou: microsite, hračky Kniha, Twitter, YouTube, Facebook...

Sociální media: také, ne jako náhrada Nadlinka: tradiční média Povědomí Podlinka: sociální média Zaujetí, příběh

TV jako odrazový můstek pro konverzaci

Role mediální agentury? • Centrální myšlenka: kreativní agentura VCCP • Sociální média – součást VCCP (Buster Dover) • Nákup a plán (hlavně TV): ZenithOptimedia

2. A já sám... (klient orchestruje)

Coca Cola si řídí a formuluje komunikační nástroje • Formuluje pravidla pro sdílení nápadů a spolupráci • Principy užití masových médií • Principy užití sociálních médií Michael Donnely, CC

Klient orchestruje a spolutvoří U malých značek se nesnažíme aplikovat stejný model velkého masového marketingu. Chceme dělat věci jinak, pracovat s malým rozpočtem a amplifikovat. Odnaučíme náš marketingový tým říkat „Nemůže to fungovat, nemáme velký rozpočet“. Je to nesmysl. Je to o spolutvorbě, o cestě spotřebitele. Mediální a kreativní agentury musí spolupracovat. Agentury si nijak nepomohou pokud jsou v tomto vztahu pasivní či bojovné při boji o rozdělení rozpočtu.

Role mediální agentury? • Klient orchestruje, rozdá karty a řídí komunikaci centrálně • Masová média dále součástí, nové příležitosti jsou řízené zevnitř • CC si nakoupí službu od toho, kdo jí dodá na globální bázi, od silné mediální značky schopné realizovat jasně formulovanou vizi (ale pozor – prostor je i pro malé)

3. Strategie řízená daty CML

3. Komunikace řízená daty • Teze 1: velkých nápadů je málo, postupné zlepšování je jistější cesta • Teze 2: uživatel ocení, když mu budeme zobrazovat pouze pro něj relevantní reklamy • Kontextové či behaviorální cílení • Cesta vede přes optimalizaci, systém zlepšování pomocí drobných postupných kroků • Lepší relevance pro uživatele podle chování a preferencí • Účinné při jistých fázích rozhodovacího procesu

4. Tvořivá média

T-Mobile: Tanec na nádraží v Liverpool Street •350 tanečníků tančilo mezi cestujícími •Life‘s sharing YouTube kanál •Lidé sdíleli své zážitky, ze kterých byl vytvořen film •Film byl vysílán v TV v breaku Celebrity Big Brother •Film odkazoval zpátky na YouTube, •Další obsah od uživatelů následoval •Osobnosti tancují •Nejlepší, nejdivnější, nejzábavnější tance •Blogeři 12 miliiónů shlédnutí 52% navýšení prodejů Vs YoY

Zlatý Media Lion za branded content v Cannes: Nissan GT Academy Pět 24 min epizod nabádalo hráče PlayStation aby soutěžili Sociální média, reklama a PR kampaň podpořila program Epizody vysílány 160 TV stanicemi, velké množství spontánních reakcí v médiích. Hraj Gran Turismo®5 hru na Sony Playstation (1.3 mil stáhnutí hry, v 19 zemích) Vyškolení výherci byli trénováni v Nissan Academy. Nejlepší z nich se zúčastnil European GT4 Cup v Nissanu 370Z.

Role mediální agentury • Přijde s nápadem včetně obsahu • Produkuje obsah (ve spolupráci s médii, nebo produkční skupinou) • Amplifikuje v tradičních i sociálních médiích, opatrně orchestruje celou kampaň

Čtyři cesty: shrnutí PřístupVelká kreativní myšlenka A já sám (klient)Strategie řízená daty Tvořivá mediálka Role pro „mediálku“ ROI modely Plán a nákup tradičních médií Realizace v daných mantinelech a principech Centrální mozek listva: analytické schopnosti a datová zdatnost Obsah, nástroj a kanál opět spojen. Vztah s médii a znalost komunikačních taktik výhodou.

Zastavení druhé: Co je mediální plánování • Doufejme, že všichni již víme, že vznik nových médií a mediálních platforem neznamenají zánik těch starých • Většina médií může dělat různé věci různou formou, ale mohou mít výhodu třeba díky kontextu (značky, rozhodovací fáze, prostředí). • Mediální plánování musí porozumět jak, kdy a proč lidé používají určitá média a podle toho komunikační nástroje vybrat.

Pátá možnost

A možnost pátá: phd o budoucí mediálce • Planeři již nejsou planery. Jsou to manažeři marketingových investic (MIM – marketing investment managers). Jejich role je radit klientům ve všech aspektech jejich marketingové strategie, od změny obalu či uvedení nové varianty produktu. Jejich role se opravdu v posledních letech rozvinula. Mají mnohem širší znalosti, spolupracují se spektrem expertů od psychologů, neuroexpertů přes sociální antropology a manažery inovací. (pdh vize pro rok 2014)

Nová východiska pro mediální strategii Zastavení poslední

Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik

Digital jako nová elektřina

Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik

ohňostroj

táboráky

Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik

Vlastněná – Zasloužená – Placená Média: Zbožné přání Zdroj: HH‘s vlastní palec

Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik

Cesta k nejlepšímu řešení je otevřená

Dobrý planer musí být agnostik

Takže ještě jednou: Stačí opravit fasádu, nebo je třeba začít úplně znovu?