Příprava učitelů na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací řízení.
Advertisements

Fakulta veterinární hygieny a ekologie
Fakulta veterinární hygieny a ekologie
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Zkušenosti s aplikací metody CLIL na SPSČH Brno
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Představení zajímavých projektů OPVK
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO
Možnost studia na Fakultě stavební a uplatnitelnost stavebních oborů
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Studijní program Stavební inženýrství
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
Přírodovědecká fakulta UJEP
Ústav pedagogických věd
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Informace o studiu na KITTV 2011/2012
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
Volitelné předměty ve 3. ročníku
„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová.
Maturita 2015.
S TIPENDIJNÍ PROGRAMY P D F MU. A SISTENTSKÉ ODBORNÉ ČINNOSTI NA KATEDRÁCH rozvoj odborných kompetencí studenta, které jsou součástí teoretického, ale.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
Projekt „Věda do škol“ Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
dotazníkové šetření na vysokých školách
Den otevřených dveří PřF MU
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Vybrané statistické údaje, zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Možnosti a meze masového vzdělávání (praktických předmětů) na Přírodovědecké fakultě MU Zdeněk Bochníček.
Fakulta informatiky Masarykova univerzita Brno. Fakulta informatiky MU Brno Brno – univerzitní město Masarykova univerzita – druhá největší univerzita.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Akademický rok 2015/2016 Zápis ke studiu.
Vilniuská univerzita Vilniaus universitetas 26. května – 15. června 2015 stáž v projektu Okna vědy dokořán Michaela Uchočová Hinc itur ad astra.
Univerzita Palackého v Olomouci tradice – zkušenost – inovace OLOMOUC obyvatel.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
Představení Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné Slezské university v Opavě Michal Tvrdoň – proděkan pro vědu a výzkum Zasedání Vědecké rady SU OPF.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Akademický rok 2017/2018 Zápis ke studiu.
Žižkovo nám. 5, Olomouc , , Katedra technické a informační výchovy Pedagogická fakulta UP Nabídka stáží pro.
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Asociace ředitelů gymnázií ČR
„Příroda“ v roce 2016.
Žižkovo nám. 5, Olomouc , , Katedra technické a informační výchovy Pedagogická fakulta UP Nabídka stáží pro.
Polytechnické vzdělávání se zaměřením na tvorbu ŠAP/PA 22. března 2017
Ostravská univerzita (1991 → )
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
Zpráva o studiu za rok 2016 Zdeňka Chmelíková
FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ UNIVERZITY JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Přírodovědecká fakulta UJEP
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Zpráva o studiu za rok 2013 Zdeňka Chmelíková
Studijní obor Management sportu
Transkript prezentace:

Příprava učitelů na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci prof. RNDr. Juraj Ševčík, Ph.D. (děkan) doc. RNDr. Irena Smolová, Ph.D. (proděkanka)

Přírodovědecká fakulta výzkumně zaměřená fakulta poskytuje: bakalářské, navazující magisterské i doktorské studijní programy 5 základní oborů: Matematika a informatika Fyzika Chemie Biologie a ekologie Vědy o Zemi V rámci UP v Olomouci: 3. podle počtu studentů (1. FF, 2. PdF) 16% studentů UP v Olomouci

Současnost PřF UP - studující Akademický rok 2012/2013 Počet studentů: 4 270 bakalářské studijní programy: 2 940 navazující magisterské programy: 871 doktorské studijní programy: 349 CŽV: 110 Počet přihlášek (2012): 4 252 Počet nově přijatých studentů: 3 298 Počet zapsaných studentů: 1 767

Kreditový systém studia Ph.D. Bc.

Studijní programy/obory

Dvouoborová studia na PřF UP Všechny základní přírodovědné obory: Matematika Informatika/Výpočetní technika Deskriptivní geometrie Chemie Fyzika Zeměpis/Geografie Biologie Biologie v ochraně životního prostředí Geologie a ochrana životního prostředí

Dvouoborová studia (učitelství) Matematika Deskriptivní geometrie Teologická studia CMFT Matematika Tělesná výchova Fyzika Fyzika FTK Chemie pro dvouoborové studium Chemie Historie Francouzská fil. Biologie Biologie FF Anglická filol. Geografie Geografie Ruská filol. Informatika pro vzdělávání Informatika pro vzdělávání Základy technické výchovy PdF Geologie a OŽP pro vzdělávání Geologie a OŽP pro vzdělávání Základy společenských věd Biologie v ŽP Biologie v ŽP

Studenti bakalářských studijních programů Dvouoborová studia: 2005/2006: 254 studentů (20,9 %) 2011/2012: 205 studentů (13,8 %)

Absolventi dvouoborových studií (NMgr.) na PřF UP 2011/2012 70 absolventů NMgr. za akademický rok 2011/2012 + studující zapsaní na jiných fakultách UP Srovnání: 2006/2007 – Mgr. studium: 107 absolventů

Vývoj počtu absolventů dvouoborových studií na PřF UP Magisterské programy (5-ti leté) Navazující magisterské programy (2 leté)

Absolventi 2003/2004 a 2011/2012

Struktura studia Bakalářské + navazující magisterské studium Společný základ + Obor 1 + Obor 2 BP i DP z jednoho z oborů přímá prostupnost V NMgr. studiu - široká nabídka praxí (asistentské, náslechové, průběžné, souvislé,..) + předmětů společného základu Rigorózní řízení (RNDr.) – ve všech oborech Doktorské studium – 4 leté: Didaktika chemie (akreditace do 31.12. 2015), Didaktika fyziky (akreditace do 30. 04. 2017), Didaktika matematiky (akreditace do 01. 03. 2018)

Hlavní principy přípravy budoucích učitelů Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání – jako široká škála filozofických, kurikulárních a pedagogických přístupů k vyučování – aplikováno nejčastěji ve fyzice a chemii Podpořeno projekty – např. Zvyšování kvality vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů (vedoucí týmu: prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.) Podpora interdisciplinární výuky – např. v geografii (Centrum pro interdisciplinární terénní výuku žáků ZŠ a SŠ ) Propojení výzkumu a vzdělávání – zapojení do řešených grantových úkolů Motivace aktivního přístupu – podpora soutěží, olympiád, práce s nadanými žáky

Popularizační aktivity ☺Univerzita dětského věku ☺ Jarmark ☺ Projekt Badatel ☺ Letní škola v Jevíčku ☺ Oborové olympiády

Dobré zkušenosti Projekt Badatel (http://www.badatel.upol.cz/) Propojení s Univerzitou třetího věku (U3V - v přírodovědných oborech – posluchači U3V přivádí do laboratoří vnuky a vnučky) Univerzita dětského věku – motivace žáků ZŠ Zachování přípravy budoucích učitelů přírodovědných oborů na Přírodovědeckých fakultách Návštěvy a praktické ukázky v laboratořích na fakultě – třídy, skupiny žáků ze ZŠ a SŠ přichází přímo na fakultu – využití moderních laboratoří pro náročnější pokusy U všech aktivit – zapojení studentů dvouoborových studií

Projekt Pevnost poznání propojení nejmodernějších technologií s historií města Olomouce a jeho fortových opevnění z dob rakousko-uherské monarchie po vzoru interaktivních muzeí v zahraničí vznik návštěvnického centra Pevnost poznání otevření pro veřejnost v roce 2014

Děkujeme za pozornost