Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Antonín Šípek. ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu „ Šrotovné“ = časově omezené opatření, motivující občany k vyřazování starých.
Advertisements

Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Logistika v silniční dopravě
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Statistika dopravních nehod
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Sdružení automobilového průmyslu je členem: - Mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA - Evropské asociace výrobců automobilů ACEA - Mezinárodní.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
I jízda na motocyklu může být bezpečná…. Změna počtu usmrcených v EU v letech 2001 – 2010 (v procentech) zdroj: ETSC Počet těžce zraněných snížen o 31.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Charakteristické znaky MHD
Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády ) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP Brno, 3. června 2010 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO.
1 Evropská charta bezpečnosti silničního provozu a Svaz měst a obcí ČR XII. Sněm Svazu měst a obcí ČR Zlín, 26 a 27. května 2011 Vojtěch Mynář Předseda.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Aleš Řebíček 444 dní za volantem. Dvě hlavní témata  Z hlediska veřejnosti jsou nejsledovanějšími tématy z resortu dopravy:  důsledky novelizace zákona.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Historie výroby vozidel v České republice Praha, 2. října 2013.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
VY_62_INOVACE_ , silniční daň Ing. Blanka Kožíšková
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Příjmová situace a zaměstnanost starších osob v evropském kontextu
Obnova infrastruktury SIS II před spuštěním do rutinního provozu - 1. etapa projekt spolufinancovaný z ročního programu 2011 Fond pro vnější.
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
ROK 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Krajské ředitelství policie hl. m
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Vyhodnocení Národní strategie bezpečnosti silničního provozu (NSBSP) a nehodovosti v podmínkách ČR (aktuální poznatky) Ing. Veronika Valentová, Ph.D.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Ing. Jan Vinklář Státní úřad pro jadernou bezpečnost
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za roky 2008 až 2013) 4. dubna 2014

Nehodovost osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km Složení vozového parku osobních automobilů v ČR Pro další výpočty použity počty vozidel registrovaných k = průměrná hodnota registrací v roce. Zdroj: Centrální registr vozidel

Úroveň ochrany cestujících Čas rozdíl v úrovni ochrany přepravovaných osob mezi vozidly A a B rok výroby vozidla A zavedení nového bezpečnostního prvku rok výroby vozidla B nehoda Dále uvedené diagramy z praxe jednoznačně potvrzují výsledky teoretických prací z oblasti pasivní a aktivní bezpečnosti vozidel. Graf převzat z Technické zprávy TÜV SÜD Auto CZ s.r.o. Nehodovost osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km

Zdroj Policie ČR Nehodovost osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km Vozidla nad 10 let věku mají nižší roční proběh kilometrů.

Zdroj Policie ČR Nehodovost osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km Vozidla do 10 let věku vykazují větší počet nehod.

Zdroj Policie ČR Při zhruba třetinovém proběhu km se vozidla starší než 10 let podílejí téměř na ½ nehod všech osobních automobilů. Nehodovost osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km

Zdroj Policie ČR Důsledky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km Počet usmrcených osob ve vozidlech starších než 10 let je výrazně vyšší než by odpovídalo počtu nehod a proběhu km.

Zdroj Policie ČR Důsledky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km Podíl usmrcených osob ve vozidlech starších než 10 let se dlouhodobě pohybuje na hodnotě kolem 60 %.

Zdroj Policie ČR Absolutní počty i podíly usmrcených osob ve starších osobních automobilech jsou výrazně vyšší (nejsou v relaci s ročním proběhem km, ani s počtem nehod). Důsledky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km

Prezentované údaje snad víc než dostatečně jasně dokazují nižší míru ochrany osob přepravovaných ve vozidlech starších než 10 let a nedostatečnou obnovu vozového parku osobních automobilů v ČR. Pokud by došlo k realizaci komplexního programu obnovy vozového parku v ČR, došlo by zákonitě i ke snížení počtu usmrcených v osobních automobilech. Program obnovy by tak přispěl k naplňování „Národní strategie bezpečnosti silničního provozu“ i cílů v oblasti snížení tragických následků dopravních nehod stanovených Evropskou unií.