Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Advertisements

… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Mezinárodní nevládní organizace, transvládní organizace
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU E-INKLUZE 50+. OBSAH Základní informace Komu je projekt určen Cíle Aktivity Harmonogram.
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA PROJEKT: Rozvoj klíčových kompetencí zaměstnanců členských podniků sdružení KPKV, reg. č. CZ.1.04/1.1.06/ Období realizace: 1.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Public Relations Ministerstva spravedlnosti ČR Zuzana Kuncová, ředitelka tiskového odboru MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE aneb jak komunikovat nejen s médii, ale jak.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EVENT MARKETING.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
funkce médií ve společnosti moc médií
„Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Společenská odpovědnost organizací
Marketingová komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
DIDO (Online informační portál pro hendikepované) Projekt DIDO, Posilování civilní společnosti v předvstupním procesu: Grantová podpora neziskových organizací.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu, Projekt Matra – Solón Solón Matra.
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Společnost Eurotel pro státní správu. 2 Silný partner pro veřejnou správu ›Společnost Eurotel poskytuje dlouhodobě všem zákazníkům profesionální servis.
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Tržní prostředí.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Vzdělávací politika.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Dobrovolníci v neziskovém sektoru Historické kořeny dobrovolnictví Dobrovolnictví vzájemně prospěšné Dobrovolnictví veřejně prospěšné Terminologické rozdíly:
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Public Relations.
EU v ekonomických vztazích
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Marketingová komunikace
Historie marketingu
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Transkript prezentace:

Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny 5. Slunce a noviny vyjdou vždy 22. května 2013

1. Co to vlastně je Public relations? •Public relations nebo vztahy s veřejností - techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a snaží se ho ovlivnit. •Úlohou PR je prostřednictvím informací a přesvědčování získat veřejnou podporu pro nějaký projekt nebo instituci či firmu obecně. •Veřejnost můžeme velmi jednoduše rozdělit na vnitřní a vnější. Od toho pak také komunikaci firmy či instituce směrem k zaměstnancům či k veřejnosti (zákazníci, dodavatelé, investoři)

Využití a cíle Základní cíl: Dlouhodobě udržet a zlepšovat dobrou image organizace či firmy. Public relations se využívá k: •sdělování informací potenciálním zákazníkům - podpořit prodej, udržet nebo zlepšit reputaci. •řešení nepříznivých vlivů – krizová komunikace, např. odvrácení útoku na firmu. •zlepšení informovanosti u zaměstnanců, zvýšení loajality a zvýšení motivace. •přesvědčování orgánů státní správy ve snaze ovlivnit vytváření a přijímání zákonů.

Nástroje Public relations •Publikace – zaměstnanecké časopisy, zákaznické časopisy, výroční zprávy •Veřejné akce (Events) – akce pro zákazníky nebo obchodní partnery, kulturní akce, sportovní akce, konference, semináře, workshopy •Komunikace s médii – tiskové zprávy, tiskové konference •Korporátní identita a firemní kultura - dlouhodobé budování "značky" •Lobbystické aktivity

Trocha historie •PR vznikají teoreticky se vznikem lidské společnosti, ve větším měřítku ale až po druhé světové válce v USA v reakci na hlad veřejnosti po informacích, zejména z oblasti politiky, a také v reakci na rozvoj médií. •V Mezopotámii, Sýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo přesvědčování k formování veřejného mínění ve prospěch vládců. Nemusíme jít tak hluboko do dějepisu, abychom zjistili, že už v r přijalo britské ministerstvo financí roli tiskového mluvčího v zahraniční politice. V r ministr financí Lloyd George vytvořil skupinu lidí, kteří měli za úkol vysvětlovat zaměstnavatelům a dělníkům v různých částech země zavedení nového národního pojištění. Ale faktickým dnem vzniku PR bylo vydání knihy Crystalizing Public Opinion (Utváření veřejného mínění) Edwarda L. Bernayse v r Byla to první učebnice popisující vztahy s veřejností. Další historickou etapou bylo jmenování pracovníků pro vztahy s veřejností u místních úřadů v Anglii za 2:světové války. •V r byl v Londýně založen Institut vztahů s veřejností (IPR). Od r se tvořily národní instituty nebo asociace PR, což vyvrcholilo v r vytvořením Mezinárodní asociace public relations.

2. Co to v novinách zase píšou? Co jsou to noviny? •Nosič inzerce nebo nosič nezávislé objektivní informace? Funguje čínská zeď mezi inzercí a redakcí? Potřebujeme noviny? •Umíme si vůbec život bez médií představit? Informace je cenná, když je rychlá a pravdivá. Noviny musí měnit obsah, zpravodajské weby je v rychlosti poráží.

3. Jak se dělají noviny Horká sazba •vedro, špína, roztavené olovo, tiskařská čerň Elektronická sazba •počítač, klimatizace, kafíčko