Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
Advertisements

NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
Gymnázium, Hranice, Zborovská 293 Maturitní zkouška 2010.
Český jazyk a literatura
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
Maturitní zkoušky ve školním roce Společná část maturitní zkoušky Definuje ministerstvo školství (MŠMT) MŠMT zadává ve stejném termínu MŠMT.
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
Maturita září Legislativa Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
MATURITNÍ ZKOUŠKA ČÁST SPOLEČNÁ Český jazyk a literatura Cizí jazyk Matematika/ZSV/Info ČÁST PROFILOVÁ 2 – 3 zkoušky, které stanoví ŘŠ.
Maturita 2010/2011 Co je potřeba znát z maturitní vyhlášky.
Práce předsedy zkušební maturitní komise
Model reformní maturity (Změna vyhrazena)
jako součást maturitní zkoušky z českého jazyka ve společné části
KROK. Cíl: vzdělávání pro maturitní generálku 2009 Obsah: organizace a logistika maturitní zkoušky Prezenční vzdělávání: – E-learningové.
Maturita 2015.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Legislativní prostředí
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Maturitní zkouška v roce 2011
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Nový model maturity (Změna vyhrazena). Platné dokumenty  zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon + novela škol. zákona č. 242/2008 Sb.  katalogy.
Koordinátoři ICT Organizační informace
Spektrum didaktických stylů
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Maturita listopadu
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
Maturity – jaro 2014.
Písemná práce z CJL.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Nová (státní) maturita
NOVÁ MATURITA 2011 Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
NOVÁ MATURITA Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKA Z CIZÍHO JAZYKA V KONTEXTU TRANSFORMACE JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLE Mgr. Pernicová Jana Centrum pro zjišťování výsledků.
Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost od Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost.
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 TISKOVÁ KONFERENCE CERMAT 15/8.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Přijímací řízení
přijímací řízení Na STŘEDNÍ ŠKOLY
Přijímací řízení na SŠ ve školním roce 2016/2017
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Maturity – jaro 2013.
REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
Maturity – jaro 2017.
9. ročník Michaela Hantková
tisková konference CERMAT dne
Kritéria hodnocení písemné práce
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
VOŠ A SPŠ ŠUMPERK V PROJEKTU MOV
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
MATURITNÍ ZKOUŠKA SPOLEČNÁ ČÁST 2018 JARO DIDAKTICKÉ TESTY ČJL, AJ, MA
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona
Transkript prezentace:

Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka

Společná část maturitní zkoušky – český jazyk •Didaktický test (60 min.) •Strukturovaná písemná práce (60 min.) •Ústní zkouška (15 min.)

Při strukturované písemné práci žák prokáže osvojení následujících dovedností •dovede funkčně použít spisovný jazyk v písemném projevu •posoudí kompoziční a jazykovou výstavbu textu •opraví nedostatky v jednotlivých rovinách textu

•popíše s využitím základní jazykovědné terminologie text •vystihne hlavní myšlenku/y textu •nalezne v textu požadované informace •interpretuje text •reaguje na daný text •transformuje text do jiné podoby

•nalezne a pojmenuje faktory a jevy, které činí text uměleckým, publicistickým, odborným aj., •formálním/neformálním, přesvědčivým, přehledným aj. •porovná různé druhy textů •vytvoří text podle zadaných kritérií (dovede napsat krátké slohové útvary; zpracuje osnovu, konspekt, výpisky aj.) •dovede pracovat s informačními zdroji

Parametry SPP SPP je tvořena několika otevřenými testovými úlohami. Doba trvání je 60 minut. Žáci mohou používat Pravidla českého pravopisu.

Způsob zadávání Strukturovaná písemná práce (dále jen SPP) se stejně jako didaktický test koná podle jednotného testovacího schématu, tj. je zadávána souběžně na všech středních školách zakončených maturitní zkouškou.

Vyhodnocení Pro SPP jsou každoročně v závislosti na jejím obsahu centrálně stanovována kritéria hodnocení. Podle těchto kritérií vyhodnocují SPP učitelé jednotlivých škol.

Obecná hodnoticí kritéria •dodržení požadované formy odpovědi •věcná správnost odpovědi, výstižnost, srozumitelnost a relevantnost textu •volba jazykových prostředků, vytříbenost odpovědi a její strukturovanost •jazyková správnost odpovědi