Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Zdravotnictví po „velkém třesku“ Zdraví, zdravotnictví a evropské fondy Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Jak dál? DOPRAVNÍ PROBLÉMY PRAHY 8jinak
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
pro integrovaný projekt
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Dopravní síť České Republiky
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silniční doprava.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
PRAŽSKÝ OKRUH.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík

1. Představení Ředitelství silnic a dálnic ČR a fakta o současné situaci v silniční dopravě 2. Jak bude narůstat dálniční síť v dalších letech 3. Okruh Prahy a jeho další výstavba 4. Jsou ceny dopravních staveb a vliv ekologických iniciativ optimální?

Představení ŘSD a fakta o současné situaci v silniční dopravě

Představení Ředitelství silnic a dálnic ČR •Státní příspěvková organizace •Investor a správce dálnic (654 km), rychlostních silnic (357 km) a silnic I. tříd (5 848 km) •Organizace má sídlo v Praze a kromě generálního ředitelství existují ještě dva dálniční Závody v Praze a v Brně, 13 krajských silničních Správ a 17 Středisek správy a údržby dálnic • zaměstnanců •Investice cca 50 miliard korun ročně (= 1,9 miliardy Euro)

Fakta o současné situaci v silniční dopravě •Intenzity dopravy vzrostly na hlavních silnicích od roku 1990 do roku 2005 o 90%, v současnosti je celkový počet vozidel u nás 4,76 milionu (na 10,28 milionu obyvatel) •Zatímco v roce 1989 činil podíl silniční nákladní dopravy na dělbě přepravní práce 23%, nyní je to již 76 %, u přeprav osob činí podíl individuální a autobusové dopravy 82% •Česká republika vzhledem ke své geograficky atraktivní poloze zaujímá významné postavení v evropském dopravním systému

Tempo přestavby a výstavby sítě nestačí růstu dopravy na nejzatíženější části sítě

Jak bude narůstat dálniční síť v dalších letech

Jsme svědky „dálničního boomu“ •Výstavba dálnic a rychlostních silnic bude v letech 2006 – 2010 nejdynamičtější v historii •Zatímco v letech 2001 – 2005 bylo uvedeno do provozu 89 kilometrů dálnic a rychlostních silnic, jen za uplynulé dva roky (2006 – 2007) to bylo 129 kilometrů •Rekordní byl zatím rok 2006, kdy se uvedlo do provozu 79 kilometrů •V období 2006 – 2010 by se mělo celkově otevřít až 313 kilometrů •Výstavba „zasáhne“ prakticky všechny kraje po celé České republice

Nejdynamičtější období v následujících letech •Největší počet nově zprovozněných kilometrů čeká především dálnici D47 •Další desítky kilometrů mají přibýt na rychlostní silnici R7 u Loun a u Chomutova •Do roku 2010 zbývá dokončit poslední úsek dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic •Významný posun ve výstavbě čeká také Pražský okruh, rychlostní silnice R6 u Karlových Varů nebo dálnice D1 u Kroměříže •Po roce 2010 čekají na zprovoznění dálnice D3 České Budějovice, Zlín na systém propojení D1, R49 a R55 •Postupně budou dokončeny také rychlostní silnice R4, R6, R48, R52 a Pražský okruh

Okruh Prahy a jeho další výstavba

Pražský okruh •V provozu je 17 km, ve výstavbě 24 km, v přípravě 42 km •Pražský okruh propojí celkem 9 komunikací dálničního typu směřujících do Prahy a 7 pražských radiál směřujících do vnitřního města •Výhledové intenzity dopravy po dokončení Pražského okruhu se předpokládají mezi 50 až 100 tisíci vozidel denně •Od roku 2006 je ve výstavbě jižní část PO

Jsou ceny dopravních staveb a vliv ekologických iniciativ optimální?

Speciální studie •V posledních měsících velmi dramatická diskuse o cenách výstavby dálnic v České republice. •Náznaky a obvinění z toho, že jejich výstavba je předražená, jejich cena neodpovídá realitě. …. přitom ….. •Neexistovali žádné skutečně odborně posouzené a relevantní údaje, o které by se dalo při hodnocení ceny výstavby dálnic opírat. •Nebyly provedeny studie porovnání ceny dálnic stejnou metodikou a stejných údajů.

Co studie ukázaly •Ceny stavebních prací v České republice jsou srovnatelné jako v Rakousku, Německu nebo ve Slovinsku. •Stavba 1 km dálnice je v ČR o 17 % levnější než v Rakousku, ale o 21 % dražší než ve Slovinsku. •Porovnání s Německem – některé úseky výstavby dálnic levnější, jiné dražší – způsobeno především poklesem cen výstavby komunikací v Německu a naopak nárůstem cen v České republice. •Oproti Německu v ČR levnější stavba velkých mostů (zhruba o 14 %), ale dražší cena ražených tunelů (zhruba o 27 %)* * Porovnávány 2 tunely na dálnici D8 – nedostatečný vzorek našich prvních dálničních tunelů

Ze studií vyplývají tyto závěry •Při dosavadním porovnávání cen u nás a v zahraničí byly posuzovány odlišné údaje. •Nejčastější chybou bylo porovnání pouze celkových údajů namísto jednotlivých položek. •Není pravda, že cenu výrazně ovlivňuje cena práce – ta tvoří méně jak 10% z celkových nákladů •Ke snížení nákladů by přispěla změna legislativy, zvláště pak co se výkupů pozemků týče, zefektivnění administrativy přípravy staveb (ojedinělost v Česku je možnost odvolávat se několikrát na stejnou záležitost) atp.

Rozbor cen ukázal i další fakta •Zhruba 15% z celkové ceny tvoří nestavební náklady –Výkupy pozemků a s tím spojené náklady za soudní spory a právní výlohy –Stavební dozor –Projekty •Zhruba 10% ze stavebních nákladů tvoří vedlejší investice –Ekologická opatření – výstavba diskutabilních a drahých přechodů pro zvěř, další opatření –Protihluková opatření –Oprava přilehlých komunikací •Uvedené položky na sebe „nabalují“ další výlohy (potřebné studie, výzkumy apod.) •V celkovém součtu může jít až o náklady v řádech stamilionů až miliard korun.

Rozbor nákladů (D11 a D8)

Rozbor nákladů (D11 a D8)

© ŘSD 2008 Ing. Alfred Brunclík generální ředitel