OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Smart Administration Strategie
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Základní registry - 2 měsíce provozu IS ORG Eva Vrbová ředitelka Odboru základních identifikátorů.
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál.
Základní registry (stav únor 2012)
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Jednotný identitní prostor a Katalog autentizačních a autorizačních služeb a jejich role v Základních registrech Ostrava Tomáš Řemelka Novell.
Vypracovaly: Nikola Dreslerová, Eva Šenkeříková
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat?“
Systém základních registrů - bezpečné sdílení informací – Informační systém ORG Nová kompetence ÚOOÚ v roce 2010 Jiří Krump náměstek předsedy Brno 2009.
Datové schránky CzechPOINT. Základní informace Plzeňský kraj – v čele hejtmanka Krajský úřad – cca. 370 zaměstnanců – v čele ředitel úřadu Organizace.
Řízení přístupových práv uživatelů
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Osvěta – základní registry
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
Správa základních registrů Helpdesk Dušan Rechtig
Úvodní slovo Ministerstva vnitra „ fiat lux“ budiž světlo Mikulov, 6. září 2011.
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Zkušenosti se zaváděním systému řízení v KSRZIS podle:
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Základní registry Praktická práce
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Realizační tým ICZ duben 2005
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ...je připravena MICHAL PEŠEK Praha
363 DNÍ OD „FIAT LUX“. PŘED 363 DNY – 1. ČÁST PŘED 363 DNY - 2. ČÁST „ FIAT LUX“
PŘIPOJOVÁNÍ AGENDOVÝCH INFORMAČNÍCH SYSTÉMU SZR – Renata Novotná Dobřany
Krajský úřad Libereckého kraje
Základní registry ve veřejné správě
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
Projekty eGovernmentu v praxi 1 Konference IIR Projekty eGovernmentu v praxi Bc. Jana Třísková 21. ledna 2010.
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Seminární práce z předmětu SIPOL
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Technické řešení PostSignum QCA
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
ÚLOHA SPRÁVY ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ RENATA NOVOTNÁ Technický seminář
Jak to celé bude fungovat dohromady RNDr. Petr Tiller Odbor hlavního architekta eGovernmentu MV ČR Reg.č. projektu: CZ 1.04/4.1.00/
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Základní registry Karel Žák Základní registry - praxe Přístup přes datovou schránku Určeno především.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
Informačních systémů veřejné správy
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
INTEGRACE řešení základních registrů
EGONovi tluče srdce! Ivan Langer ministr vnitra.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ
Transkript prezentace:

OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov

U.S.ROUTE 66 – 2448 mil -Chicago – Los Angeles 8 států -Henry Ford ve 20. letech -Otevřena

Česká dálnice eGov pracovišť - CzechPoint ISDS ZR dní provozu ZR = 20 mil transakcí

Systém základních registrů spuštěn k přesto, že počátkem roku 2012 bylo celkové zpoždění implementace většiny projektů zhruba 8 měsíců. Provoz testovacího prostředí (od ) i ověřovacího prostředí (od ) prostředí spuštěny dle předpokladů zákona 111/2009 Sb. Termín zahájení ostrého provozu základních registrů daný zákonem č. 111/2009 Sb. ( ) byl splněn. Plnění zákona 111/2009 Sb. a provoz ZR

 SPLNĚNÍ A IMPLEMENTACI ZÁKONA 111/2009 Sb. a 100/2010 Sb.  Dokončit vývoj i přes počáteční problémy, zpoždění soutěží,  Zajistit provozní infrastrukturu ve dvou datových centrech a spustit ostrou instanci pro plnění dat k pro následný start ZR k  Nastavit řízení přístupu AIS k základním registrům.  Nastavit klíčové procesy pro řízení a správu systémů ZR, řízení bezpečnosti ZR, řešení incidentů, řízení reklamací.  Spustit podporu OVM existujícími procesy CzechPOINT/Infoport a Helport v podobě ServiceDesku SZR.  Řídit bezpečnost rozhraní ISZR a monitorovat narušení integrity. Co se podařilo týmu ŘV, projektů, SZR

Referenční data jsou dostupná 1.Prostřednictvím agendového informačního systému (AIS). 2.Prostřednictvím CzechPoint a implementovanými formuláři. 3.Prostřednictvím datových schránek přes Portál veřejné správy implementovanými formuláři.

Informace z ostrého provozu 1.Informace o provozu produkčního prostředí 2.Přehled připojovaných OVM a jejich informačních systémů v celorepublikovém shrnutí 3.Informace o uživatelské podpoře na Servicedesku

Informace o provozu produkčního prostředí ISZR a ORG nejsou do celkových čísel transakcí ( ) zahrnuty. ISZR se podílí na všech transakcích a ORG na části souvisejícími s osobními údaji. Název registruTransakce (%) Počty transakcí Registr obyvatel Registr osob Registr územní identifikace adres a nemovitostí Registr práv a povinností

Počty transakcí v jednotlivých registrech

Časové odezvy systému základních registrů

Denní provozní informace  Provozní status za 24 hod – mimořádné situace.  Plnění KPI ISZR – klíčové metriky hlavního systému ZR.  Plnění SLA – klíčové metriky všech registrů (např. čas odezvy).

Plánované odstávky – přechodný stav do spuštění plnohodnotného geoclusteru do 2.9.  Systém základních registrů měl pravidelná okna údržby, každou sobotu od 14:00 do neděle 20:00.  Přesný čas využití oken údržby byl zveřejněn do 18:00 ve čtvrtek na web stránkách Správy základních registrů na  Od 3.9. přechod na bezodstávkový režim.

Bezpečnost v rámci Správy základních registrů  Zapracování zkušeností do Certifikační politiky SZR a Certifikační směrnice ISZR.  Upřesnění kontrol, které provádí Registrační autorita SZR.  Spuštění procesu zneplatňování certifikátů.  Průběžná revize systémové bezpečnostní politiky ISZR.

Bezpečnostní monitoring  Sledují se vnitřní a vnější bezpečnostní události.  Hlavní sledovanou událostí v ostrém provozu jsou odmítnuté přístupy AISů na vnějším rozhraní.  Nedošlo k žádnému bezpečnostnímu incidentu. Všechny alerty byly časově omezené a souvisely s pokusy jednotlivých AISů vyladit parametry SSL.

OVM v systému základních registrů Základní podmínkou pro podání žádosti o přístup do základních registrů je splnění zákona č. 365/2000 Sb. o ISVS, tzn. OVM musí mít svůj AIS dle tohoto zákona registrovaný.

OVM v IS o ISVS Typ OVM Počet OVM Počet OVM v IS o ISVS nárůst% Ministerstva ,57 Organizace orgánů veřejné moci ,19 Hlavní město Praha ,00 Městské části - statutární města ,36 Městské části - obce ,57 Krajské úřady ,00 Statutární města ,00 Města ,78 Městysy ,19 obce*) ,86 OSTATNÍ **) ,61 CELKEM ,76

OVM v základních registrech Typ OVM Počet OVM Počet OVM v ISZR nárůst% Ministerstva ,00 Organizace orgánů veřejné moci ,51 Hlavní město Praha10000,00 Městské části - statutární města ,55 Městské části - obce350225,71 Krajské úřady ,31 Statutární města ,00 Města ,13 Městysy ,62 obce*) ,42 OSTATNÍ **) ,00 CELKEM ,78

Vybraná OVM k Typ OVMcelkemv ISVS v ZRaktivní  Ministerstva  Krajské úřady  Statut. Města Pozn. – v krajských úřadech není zahrnuta Praha

Registrační autorita SZR  Celkem žádostí OVM na přístup k ZR/za 24 hodin nárůst: 898/11  Celkový počet transakcí/za 24 hodin nárůst: /  Připojeno OVM: 531  Pracovalo již OVM: 298  Celkem žádostí do ověřovacího provozu/kladně vyřízených: 1 501/1 270  1 čtvrtletí 2012 trvalo vyřízení žádosti na přístup až 14 dní  99% přístupů OVM/AIS do 48 hodin od podání žádosti

Počty připojených AIS podle krajů

Počty transakcí za OVM OVMCelkový součet GENERÁLNÍ FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU MĚSTO NOVÝ BOR Město Říčany Město Valašské Klobouky MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ Český telekomunikační úřad Město Poděbrady Město KYJOV Statutární město Opava Město Rosice

Informace o Servicedesku  Jediný kontaktní bod se správci OVM.  Několika úrovňový systém, činnost Helpdesku posílena předřazením Callcentra.  Pro provozní události jsou ustanovené kontaktní osoby v pravidelně aktualizované komunikační matici.  Od zahájení ostrého provozu jsou sledovány provozní události (incidenty) a využívány nastavené eskalační procesy.

Poslední informace o činnosti ServiceDesku  Za otevřeno/uzavřeno: 32 / 41  Celkem od do otevřeno/v řešení/uzavřeno: / 83 / 2 323

Obsah dotazu Počty incidentů ZaloženoOtevřenoUzavřeno ORG44539 RPP ROS ROB RUIAN45441 ISZR SZR JIP a KAAS41140 Registrace AIS43142 Připojení AIS k ZR CzechPoint – ZR404 Ostatní Celkem

Informace k Servicedesku InfoPort umožňuje:  Zadávat servisní požadavky (incidenty) a sledovat jejich stav.  Přistupovat do znalostní databáze (FAQ).  Sdílet knihovnu dokumentů pro jednotlivé projekty ZR.  Autentizovat uživatele vůči svému externímu účtu v JIP.  Mít přístup právě k té dokumentaci, která je pro něho určená. Helport umožňuje:  Evidovat servisní požadavky a následně je předávat k řešení.  Komunikovat mezi řešiteli v jednom nástroji.  Kontrolovat servisní požadavky – nastavené notifikace.  Kontrolovat dodržování SLA.  Vytvářet reporty.  Kontrolovat procesy SZR.

Komunikační schéma

Informace o vytížení SD během dne

Komunikace SZR  Pravidelné oslovování OVM podle rozdělení do cílových skupin  Pracovní skupiny – provoz, bezpečnost  Komunikační skupiny - interní a externí  ServiceDesk – InfoPort, Helport  Webové stránky – INOVACE

Kam dále?  SZR = plnění zákona 111 a řízení bezpečnosti  Bezpečné využívání dat komerční sférou  Ukončení obezliček v rámci zákona  Dokončení služeb pro klíčové složky státu  Podpora OVM při využívání dat

Děkuji za pozornost.