VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
Textový procesor Open Office, Writer STAVOVÝ ŘÁDEK
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Vzhled prezentace - šablony
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Vektorový grafický editor Zoner Callisto
Zoner Callisto.
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
VY_32_INOVACE_56_MS_Word_V. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Vypracoval: Petr Němeček
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
VY_32_INOVACE_F3-16 WORD AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ŘÍJEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: POPIS PROGRAMU MICROSOFT WORD Časová náročnost: cca 30 minut.
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vkládání kreslených útvarů
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Textový editor MICROSOFT WORD.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
ProgeCAD Modifikace prvků.
Grafický editor – GIMP Základy práce
Ing. Bohuslava Vitekerová
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Práce s okny VY_32_INOVACE_10_1_02_AP.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
CorelDRAW – tvarování křivek
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I

Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v ovládání Zoner Callisto 4. Způsob použití ve výuce: výuková prezentace (pro aktivní ukázky spouštějte v režimu pro čtení).

Zoner Callisto 4 je český grafický editor s poměrně nízkými hardwarovými požadavky, ale vysokou grafickou úrovní tvorby. Pro práci s editorem se musíme seznámit s : Pracovní prostředí editoru Základní ovládání - Měřítko zobrazení - Rozdělení pracovní plochy - Vkládání objektů - Vodicí lišta Základní editace objektu – Nástroj Výběr a editace - Nástroj Tvarování objektů Tvorba a práce s geometrickým tvarem Pracovní prostředí editoruMěřítko zobrazeníRozdělení pracovní plochyVkládání objektů Vodicí lištaNástroj Výběr a editaceNástroj Tvarování objektů Tvorba a práce s geometrickým tvarem

Nabídka menu s roletovou nabídkou Alternativní panel nástrojů- mění se podle vybraného nástroje ze základního panelu nástrojů Základní panel nástrojů Arch papíru A4 Barevná paleta Stavový řádek Posuvník Pravítko

Při práci v editoru potřebujeme i upravovat velikost obrázku. K tomu používáme nástroj Měřítko Zvětšení měřítka (Ctrl+mezerník, W, num. +) – provedete klepnutím myší na toto tlačítko a natažením rámce přes oblast, kterou chcete roztáhnout do okna pracovní plochy. Pokud místo tažení jen myší do plochy klepnete, měřítko se zdvojnásobí tak, že střed okna bude v místě tohoto klepnutí. Oba tyto postupy lze provádět do určité míry opakovaně. Zmenšení měřítka (Ctrl+Shift+mezerník, Q, num. -) – po klepnutí myší na toto tlačítko se zmenší měřítko zobrazení na polovinu, i tuto akci lze několikrát opakovat. Předchozí měřítko (D)– klepnutím na toto tlačítko se nastaví poslední měřítko zobrazení použité jako poslední před současným měřítkem, tedy před poslední provedenou změnou Celá stránka (E, num *)– zobrazí v pracovní ploše celou tiskovou stránku. Pracovní plocha – poskytne přehled o celé pracovní ploše, toto je nejmenší možné měřítko a použijete jej jen při přesunech větších objektů, odložených na pracovní ploše, na stránku a zpět.

Rozdělení okna pracovní plochy Volba v menu Okno | Rozdělit Pomocí této volby můžete rozdělit okno aktivního dokumentu na více pohledůpohledů

Zrušení rozdělení se provede tažením myši z kříže rozdělení mimo okraj pracovní plochy.

Vkládání objektů provádíme dvěma způsoby: 1. Tažením – v Panelu nástrojů vybereme požadovaný nástroj a tažením myši dosáhneme požadovaný tvar. 2. Číselným zadáním rozměrů- v Panelu nástrojů vybereme nástroj a klikneme na plochu, objeví se okno s možnostmi zadání rozměrů. Vhodné pro objekty stejných rozměrů a tvarů rohů.

Nástroj Výběr a editace objektů poskytuje tyto základní funkce práce s objektem : Označování, změna velikosti Přesouvání Rotace a zkosení objektu Označování, změna velikosti Přesouvání Rotace a zkosení objektu

Objekt označíme tak, že klikneme na nástroj Výběr a editace objektu, a pak klikneme levým tlačítkem na vybraný objekt. Kolem objektu se vykreslí čtverečky. Tahem myši za čtvereček upravíme velikost objektu.

Přesouvání objektu provedeme pomocí levého tlačítka myši. Objekt označíme, u šipky myši se vytvoří kříž a tahem myši přesuneme na určené místo.

Objekt na stránce označíme přes nástroj Výběr a editaci. Jednou klikneme na objekt a objeví se čtverečky, po druhém kliknutí vystoupí šipky. Pomocí rohových šipek, pak můžeme otáčet s objektem. Šipky po stranách slouží ke skosení objektu.

Nástrojem Tvarování objektů můžeme upravovat zvolený objekt : 1. změnit velikost objektu protažením 2. otáčet objekt tažením myši za hrot šipky 3. zkosení objektu pomocí vypnutí nástroje alternativní nabídky.

Vodící lišta je čára, která pomáhá se zarovnáváním. Stačí ji vytáhnout myší z horního pravítka. Skrýt ji můžeme klávesou L nebo vrátit myší do horního pravítka. Objekty se uchytí k vodicí liště přes,,magnetický efekt“.

Tvorbu a práci s geometrickými tvary můžeme rozdělit na práci s: Obdélník a čtverec Kružnice a elipsa Mnohoúhelníky a hvězdy

Základní geometrické tvary obdélník a čtverec vybereme z panelu nástrojů a přichytíme k vodící lince. Úpravu tvaru provedeme z nabídky alternativního panelu. Obdélník změníme na čtverec držením klávesy CTRL.

Obdélník a čtverec můžeme upravovat i podle nabídky Obdélník, kdy si můžeme nastavit i tvar sražení rohů. Úpravu rohů provedeme i z nástroje Tvarování objektů.

Vkládat objekt kružnice nebo elipsa můžeme dvěma způsoby: 1. tažením po ploše jako u obdélníku 2. pomocí alternativního nástroje Ze středu, když si nastavíme kříž z vodících linek.

Hvězdy a mnohoúhelníky vkládáme podobně jako elipsy dvěma způsoby: 1. ze Základního panelu vybereme tvar Hvězda, klikneme na Výběr a zvolíme parametry z Alternativního panelu.(výhoda-můžeme zvolit umístění) 2. Vyvoláním okna Hvězda zadáme parametry do nabídky (výhodou je zadání přesných rozměrů)

Konec Použité snímky: S využitím MS Windows 7, MS Office a Zoner Callisto 4 upravil autor.