ČINNOST VĚTRU (EOLICKÁ ČINNOST).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FORMOVÁNÍ POVRCHU Vnější činitelé.
Advertisements

ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
POUŠŤ Vyprahlá krajina.
Registrační číslo projektu:
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pouště a polopouště Marie Černá.
JAK SE MĚNÍ POVRCH ZEMĚ.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ SÍLY
Veronika Rozehnalová a Kristýna Kořínková
Př_153_Geologie_Činnost větru
Geologická činnost větru, pouště
Exogenní geologické děje
POUŠTĚ.
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Pobřežní a eolické tvary reliéfu
vytvořený v projektu OP VK
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI20 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Planeta Země – Pouště a polopouště
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Registrační číslo projektu
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Př_153_Geologie_Činnost větru
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pouště a polopouště.
Eolické (Větrné) pochody
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
Poušť.
POUŠTĚ.
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Dotváření zemského povrchu
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Biosféra.
Počítačová prezentace
Křížovka - Tropický deštný les
Zvětrávání, eroze Zvětrávání je proces, při kterém dochází k rozpadu hornin. Zvětrávání způsobuje např. voda, rozdílná teplota, led, sníh, vítr, kořeny.
NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA. NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA.
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
Pouště test k filmu. Poušť Gobi se nachází a) v Chille. b) v Mongolsku. c) v USA. 1.
POUŠTĚ Vítek Urban leden 2005 prima. Pouště jsou velmi suché oblasti v tropech, subtropech a v mírném pásu. Nerostou zde žádné rostliny. Povrch pouští.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Podnebí a přírodní krajiny Afriky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_13_Činnost větru
Pracovní list k procvičení znalostí o vnějších geologických dějích.
POUŠTĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-15.
VY_32_INOVACE_11_Z_HORKÉ POUŠTĚ
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
vnější přírodní činitelé
Zeměpis – podnebí Afriky
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přírodní poměry Afriky
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
Digitální učební materiál:
Pouště a polopouště.
Poušť Atacama Jiří Mareš
Pouště a polopouště Nedostatek vody → sucho (ročně průměr 250mm srážek) ⅓ souše.
Transkript prezentace:

ČINNOST VĚTRU (EOLICKÁ ČINNOST)

MECHANICKÁ ČINNOST V MÍSTECH BEZ VEGETACE A NEZPEVNĚNÝM PODKLADEM (PÍSKY) DOCHÁZÍ K EROZI - DEFLACE - KORAZE

DEFLACE VIKLANY, KAMENNÉ POUŠTNÍ DLAŽBY ROZPAD A ODNOS ROZPADLÝCH ČÁSTEČEK HORNIN JEMNÉ ČÁSTI JSOU ODNÁŠENY, OBRUŠUJÍ HRUBŠÍ ČÁSTI ZŮSTÁVAJÍ NA MÍSTĚ, JSOU OBRUŠOVÁNY VIKLANY, KAMENNÉ POUŠTNÍ DLAŽBY

KORAZE HRANCE, SKALNÍ OKNA, SKALNÍ ŘÍMSY, SKALNÍ HŘIBY UNÁŠENÉ ČÁSTEČKY HORNIN JSOU OBRUŠOVÁNY A OBRUŠUJÍ VŠECHNY PŘEKÁŽKY HRANCE, SKALNÍ OKNA, SKALNÍ ŘÍMSY, SKALNÍ HŘIBY

PÍSEČNÁ BOUŘE

TRANSPORT ČÁSTIC VZNÁŠENÍ SALTACE VLEČENÍ

HRANCE

VIKLAN

VZNIK KAMENITÉ POUŠTĚ

VÁPENCOVÉ ÚTVARY V POŠTI

SKALNÍ OKNO

SALNÍ HŘIB

PÍSEČNÉ DUNY PŘENOS A USAZOVÁNÍ PÍSKU (PŘEKÁŽKY) DROBNÉ AŽ MOHUTNÉ (VYSOKÉ AŽ 300 M, DÉLKA AŽ 20 KM) DUNY – NA MÍSTĚ PŘESYPY - POHYBLIVÉ

VĚTRNÉ AKUMULAČNÍ TVARY

ZPEVNĚNÉ PÍSKOVCE

POUŠTNÍ RŮŽE (SÁDROVEC, SE ZRNKY PÍSKU UZAVŘENÝMI PŘI KRYSTALIZACI)

POUŠTNÍ ROSTLINY (SUKULENTY)

POUŠTNÍ ŽIVOČICHOVÉ

ROZŠIŘOVÁNÍ POUŠTÍ (DESWERTIFIKACE – GLOBÁLNÍ PROBLÉM)

SVĚTOVÉ POUŠTĚ

POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ Jsou to nejsušší a nejteplejší místa na světě. Spadne zde méně než 250 mm srážek za rok. Žije zde jen málo rostlin a živočichů, žijí zde jen ti, kteří jsou schopni odolat extrémním podmínkám, celodennímu žáru a minimu vody. Všechny pouště rozkládají mezi 15° a 35° zeměpisné šířky. Dochází zde k obrovským teplotním rozdílům mezi dnem a nocí. Neexistují zde výrazná roční období. málo srážek odnesená úrodná půda velké teplotní rozdíly mezi dnem a nocí prachové bouře artézské studně oázy dezertifikace - rozšiřování pouští

Domácí samostatná práce : Vyhledej na mapě a zakresli do sešitu tyto pouště : Sahara, Kalahari, Velká písečná poušť, Gobi, Atacama, Mohavská poušť, poušť Namib. Ve kterých světadílech se nacházejí? Zjisti, rozlohou 3 největších pouští světa. 3. Co je to oáza? 4. Co je to vádí? 5. Které plodiny jsou typické pro oázy? 6. Vyjmenuj 5 živočichů, kteří na poušti žijí? 7. Jak vznikají pískové přesypy?