Přímý prodej a Česká asociace osobního prodeje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Nová směrnice o energetické účinnosti
Propagace ve firmách Zlínského kraje – FINCLUB plus, a.s.
PŘÍMÝ PRODEJ obecná presentace systému přímého prodeje zboží a služeb v sektoru maloobchodu Vysoká škola finanční a správní Praha 2010 Presentuje: Jan.
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
 Význam inovací pro rozvoj společnosti  Postavení ČSVTS v inovacích  Dosavadní zkušenosti v této oblasti.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Opakování k maturitě.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Teoretický model sociální firmy Ing.Markéta Würtherlová Fokus Praha, o.s.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Druhá mezinárodní konference k finanční gramotnosti Praha, 27. listopadu 2009 Eva Zamrazilová členka bankovní rady ČNB Finanční krize a finanční gramotnost.
Předpisy na ochranu spotřebitele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Fórum cestovního ruchu Ostrava – Dolní Vítkovice 14. října 2013.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
NAUKA O PODNIKU I.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
MOŽNOSTI PODNIKÁNÍ NA UKRAJINĚ
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
Produkt.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
KULATÝ STUL Přímý prodej a směrnice EU o právech spotřebitelů a směrnice o nekalých obchodních praktikách Jan Stránský Asociace osobního prodeje (AOP),
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
1 Teva Pharmaceuticals CR, s.r.o. Vítězslav Burda,
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Politika podpory vědy a výzkumu Politika ochrany spotřebitele Mgr. Oldřich Hájek.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prezentace fiktivní firmy Ing. Vladimíra Trnčáková
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Transkript prezentace:

Přímý prodej a Česká asociace osobního prodeje Snídaně Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR 18.6. 2013 – Best Western Premier hotel Presentuje: Ildiko Dikošová Česká asociace osobního prodeje - předseda Amway ČR – General manager pro CZ/SK

Oriflame - Johan Larsson – Regionální ředitel Oriflame EMEA Central - Ing. Zuzana Máchová – Ředitelka Oriflame ČR Vorwerk - Lenka Hálková – Obchodní ředitelka

Podstata přímého prodeje Definice - Přímý prodeje je prodej výrobků a služeb zákazníkům prostřednictvím přímých prodejců, distributorů mimo stálé maloobchodní jednotky Potenciál přímého prodeje - spotřebitelsky výhodná příležitost k nákupu kvalitního zboží - podnikatelská příležitost - efektivní způsob jak prodávat výrobky a služby

Historie přímého prodeje Historická obchodní metoda, v primitivní podobě existující již ve středověku Rozvoj v 19. a počátkem 20. stol. V zemích s nedostatečně rozvinutou MO sítí (USA, Austrálie) Nejstarší firmy např. Vorwerk (domácí spotřebiče) přes 100 let na trhu, Lux (vysavače) od 20.let 20 stol. V ČR za socialismu PP vůbec neexistoval – soukromé podnikání 1989 příchod prvních velkých mezinárodních firem

Representace sektoru přímého prodeje V zájmu ochrany legitimních zájmů firem přímého prodeje a jejich prodejců na příslušném trhu, podporu samoregulace odvětví a usnadnění komunikace vytvářejí firmy dobrovolná zájmová sdružení Asociace přímého prodeje. Čechy, AOP Evropská federace asociací přímého prodeje (SELDIA) Brusel Světová federace asociací přímého prodeje (WFDSA) Washington

Representace sektoru přímého prodeje AOP je členem: - Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR - Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Údaje o přímém prodeji Česká republika (AOP) obrat členských firem 2011 Kč 4,5 mld. počet distributorů cca 225.000 osob Evropa ( SELDIA) obrat sektoru přímého prodeje: přes euro 17 mld. počet distributorů: přes 11 mil. osob Svět (WFDSA) obrat sektoru přímého prodeje přes USD 101,5 mld. počet distributorů: více než 51 mil. osob Přes 70% osob činných v přímém prodeji jsou ženy

Hlavní složky přímého prodeje Výrobky výrobková portfolia rychloobrátkové spotřební zboží výrobky dlouhodobé spotřeby Lidé prodejci zákazníci / spotřebitelé potenciální noví prodejci Firmy výzkum a vývoj výrobků výroba distribuce, snížení článkovitosti

Výrobky Spotřební zboží kosmetika, péče o tělo, pleť, vlasy péče o domácnost, prací a čisticí prostředky, potřeby pro domácnost,doplňky stravy knihy, vzdělávací media, hračky, šperky Technické výrobky, výrobky investičního charakteru domácí spotřebiče, nádobí vysavače stavební prvky, okna Služby kabelová TV, internetové připojení, telekomunikační služby, energie specifikum finančních produktů – pojištění, hypotéky, stavební spoření

Lidé Prodejci - možnost okamžitého zahájení činnosti - velmi nízké vstupní investice - nevyžaduje se předchozí formální vzdělání - sociální aspekty - týmová podpora - ocenění - neformální společenské vazby

Lidé - nákup zboží od spolupracující firmy Činnost prodejců - nabídka / presentace zboží potenciálnímu zákazníkovi - prodej zboží - poskytování poprodejních informací a servisu Prodejci prodejci mají v systému přímého prodeje zásadní význam „Nezávislý, ale nikdy sám“

Firmy Vztahy prodejců a firem Prodejci jako zásadní součást prodejního systému Firmy proto musí jasně stanovovat cíle a prostředky své obchodní činnosti jasně formulovat svůj prodejní a marketingový plán školit a vzdělávat své prodejce účinně je motivovat nabídnout jim přitažlivý odměnový systém snažit se je udržet v jejich činnosti Firmy si musí stanovit, uvést do praxe a vyžadovat dodržování pravidel chování a jednání na trhu, které jsou v plném souladu s platnou legislativou a uplatňování etických kodexů, které jdou ještě nad tyto právní normy.

Firmy Fungování firem PP Vzhledem k charakteru PP musí firmy dbát na vysokou kvalitu svých výrobků seznámení se s trhem vlastní výzkum a vývoj vlastní výroba, centrální sklady, distribuce

Firmy Obsluha prodejců - objednávání výrobků - dodání výrobků - komunikace s prodejci - zajištění plynulého informování prodejců o jejich prodejních výsledcích - výpočet a výplata odměn prodejcům - nefinanční odměny pro prodejce - vzdělávání prodejců, školení o výrobcích a prodejních dovednostech

Kategorie přímého prodeje Podle způsobu odměňování prodejců - jednovrstevný marketing - mnohovrstevný (síťový) marketing, MLM Prodejce si může vytvořit svoji vlastní prodejní strukturu (organizaci) z osob, které k tomuto podnikání přivedl. Tu pak odborně vede, školí a motivuje. Členové této skupiny se podílejí na jejích obchodních výsledcích podle pravidel, které jsou přehledně a pevně stanovena a publikována firmou. Odměny jsou výhradně stanoveny na základě prodeje výrobků. Podle prodejní metody - osoba osobě - skupinové presentace

Specifika odvětví přímého prodeje Přesto, že se ve světě věnuje přímému prodeji přes 51 milionů osob a jeho obrat přesáhl v roce 2011 částku USD 102 miliard - jsou principy a pravidla přímého prodeje málo známy - přímý prodej je nesprávně nebo záměrně zkresleně presentován - přímý prodej je často kritizován sdělovacími prostředky a jsou snahy jej omezovat regulačními opatřeními Aby bylo možno účinně čelit těmto problémům, používají firmy: - vlastní přísná regulační pravidla a nástroje - komunikují a spolupracují se sdělovacími prostředky a regulačními institucemi a s institucemi pro ochranu spotřebitelů - provádějí osvětu a poskytují informace o své činnosti laické i odborné veřejnosti - angažují se ve vlastních programech firemní společenské zodpovědnosti

Pravidla Sektor přímého prodeje se bedlivě stará o: stanovení a dodržování vysokých standardů obchodního chování a jednání vysokou kvalitu svých výrobků dodržování zásad korektního podnikání komunikaci se svými prodejci školení svých prodejců ochranu spotřebitelů

Pravidla Samoregulační nástroje přímého prodeje: Obchodní pravidla závazná pro prodejce Etický kodex (WFDSA, SELDIA, Asociace) Administrátor Etického kodexu – nezávislý právník Vynutitelnost pravidel, sankční opatření

Co není přímý prodej - prodej po internetu - podomní prodej - stánkový prodej na tržištích - telemarketing - prodej po telefonu - zájezdový prodej

Co není přímý prodej Úmyslná nebo nevědomá záměna přímého prodeje (zejména odměnového systému MLM) s nelegálními praktikami: - pyramidové hry - letadlo atd.

Spolupráce se vzdělávacími institucemi Polsko Krakovská ekonomická universita Česká republika Vysoká škola ekonomická v Praze Junior Achievement Vysoká škola finanční a správní Praha Turecko Bosporus University v Istanbulu Gazi University v Ankaře Ukrajina Ukrajinský institut pro podporu marketingových studií

Děkuji Vám za pozornost